Jeżeli strona sklepu ładuje sie za długo- rezygnujemy z zakupów. "Oczekujemy jak najszybszego efektu"

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Dzisiaj, tak jak atrakcyjna oferta, istotna jest również odpowiednia infrastruktura.
Dzisiaj, tak jak atrakcyjna oferta, istotna jest również odpowiednia infrastruktura. 123RF
Ponad połowa internautów irytuje się, gdy strona sklepu internetowego ładuje się zbyt długo. Gdy serwery niedomagają, dziewięć na dziesięć przypadków kończy się opuszczeniem witryny.

Jeżeli sklep ładuje się zbyt wolno, to nie pomogą najniższe ceny czy najszersza oferta- wynika z raportu opracowanego przez Retail Systems Research. – Motorem napędowym współczesnych zakupów jest koncepcja natychmiastowej gratyfikacji. Podejmując jakiekolwiek działania, oczekujemy jak najszybszego efektu. Zakupy w modelu, jaki oferuje np. Amazon Prime, doskonale wpisują się w te założenie. Dziś zamawiamy wymarzony produkt, a tego samego dnia ląduje on pod naszymi drzwiami. Do mózgu uwalnia się hormon szczęścia, od którego łatwo się uzależnić – tłumaczy Aleksandra Szarmach, Nethansa.

Obecnie, tak jak atrakcyjna oferta, istotna jest również odpowiednia infrastruktura. Nowoczesny sklep internetowy musi być nie tylko zaprojektowany zgodnie z zasadami User Experience, lecz również odpowiednio szybki. 52 proc. objętych badaniem kupujących przyznało, że irytują się, gdy podczas zakupów witryna ładuje się jak.

Frustracja konsumentów to jedynie początek problemów sprzedawców, których strony internetowe, ładują się z niewystarczającą prędkością. Z badania RSR dowiadujemy się, że taką witrynę, nie czekając na wyświetlenie się jej treści, opuszcza aż 90 proc. respondentów.

Sklepy internetowe odwiedzamy przede wszystkim, żeby zapoznać się z ofertą, porównać ceny czy specyfikacje produktów lub sprawnie i szybko złożyć zamówienie. Jednym z czynników wpływających na poziom satysfakcji użytkownika z procesu realizacji założonych celów ma być szybkość ładowania strony. Niemniej, każda przeszkoda utrudniające wykonanie zamierzonych czynności jest problematyczna.

– Jak łatwo się domyślić, im wolniej ładująca się witryna, tym niższy poziom ogólnej satysfakcji. Widzimy to na co dzień realizując badania z użytkownikami stron internetowych. Jeśli strona ładuje z niewystarczającą prędkością, użytkownicy zaczynają natychmiast klikać jej elementy, które pojawiły się już na ekranie lub odświeżają okno przeglądarki. Zastanawiają się również, czy wina leży po stronie ich komputera, czy dostawcy internetu – zwraca uwagę Monika Banach, Symetria.

Jednym z najważniejszych trendów w e-commerce jest przenikanie doświadczeń. Mają być one do siebie zbliżone w każdym kanale sprzedaży. Sklep internetowy powinien mieć tak samo dopracowaną aplikację lub wersję mobilną strony, co jej desktopowy odpowiednik.

Cytrynka z Ustronia Morskiego – świetny biznes z mikropożyczką

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Właściciele sklepów, i w ogóle stron internetowych, powinni zdecydować się na wykonanie profesjonalnego audytu, jeśli widzą, że coś z ich stroną jest nie tak, na przykład ładuje się za długo. Znam firmy, które oferują audytu strony za darmo, na przykład https://1stplace.pl/darmowy-audyt-seo/

Dodaj ogłoszenie