Jest pozwolenie na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Wojewoda małopolski Piotr Ćwik wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. „zrid”) dla odcinka drogi ekspresowej S7 granica województwa – węzeł Miechów. To kolejny fragment trasy szybkiego ruchu z Krakowa w kierunku Warszawy, którego budowę można rozpoczynać. Trwa właśnie przetarg, który wyłoni wykonawcę - firmy mogą składać oferty do 11 października 2019 roku.

Droga ekspresowa S7 na odcinku Moczydło (granica województwa świętokrzyskiego) - węzeł Miechów o długości ok. 18,7 km będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Powstaną dwa węzły drogowe „Książ” i „Miechów”, 24 obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości ponad 600 m, która będzie pełniła także funkcje przejścia dla zwierząt. Estakada ta powstanie na granicy miejscowości Małoszów i Giebułtów w gminie Książ Wielki.

Przebudowana zostanie istniejąca sieć dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, a także dodatkowo powstaną drogi dojazdowe, obsługujące tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego. Zbudowane i przebudowane zostaną przepusty, chodniki i ścieżki rowerowe. Powstanie system odwodnienia korpusu drogowego, rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepompownie i inne oraz urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe.

Wizualizacje S7 na odcinku Widoma - Kraków.

Budowa S7. Tak będzie wyglądać ekspresowa wylotówka z Krakow...

Zaplanowano także budowę i przebudowę infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: sieci elektroenergetyczne, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi.

Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla odcinka Moczydło (granica woj. świętokrzyskiego) - węzeł Miechów (z węzłem) powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 34 miesiące od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast dla etapu projektowania ta zasada nie będzie miała zastosowania. Minimalny termin realizacji wynosi 31 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie).

Kraków. Spór o miliony na Trasę Łagiewnicką. Czy wykonawca z...

WIDEO: Krótki wywiad

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Jest pozwolenie na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7 - Dziennik Polski

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jebaka

Budowac budowac bo wstyd do Krakowa od stolicy wjezdzac, jakby sie do Limanowej wjezdzalo

k
krk
2 października, 7:04, Gość:

Marnowanie kasy. Po co ta ekspresowka. Do warszawy mozna w 2h pociagiem dojechac. Jakis nonsens budowac droge i wywalac kase w bezsensowny beton. Juz lepiej ten lacznik kolejowy mogliby wybudowac przez olkusz byloby 1h 30min do warszawy. Choc tak naprawde szkoda kasy wywalac na [wulgaryzm]y. Lepiej by w innowacje zinwestowali i badani i rozwuj

Widzę., że ty w rozwój nie zainwestowałeś( rozwój bo rozwoje)

G
Gość

Marnowanie kasy. Po co ta ekspresowka. Do warszawy mozna w 2h pociagiem dojechac. Jakis nonsens budowac droge i wywalac kase w bezsensowny beton. Juz lepiej ten lacznik kolejowy mogliby wybudowac przez olkusz byloby 1h 30min do warszawy. Choc tak naprawde szkoda kasy wywalac na [wulgaryzm]y. Lepiej by w innowacje zinwestowali i badani i rozwuj

C
Ciekawy

Idą wybory to i nowe drogi! Mam prośbę, może ktoś wie ile dróg zostało wybudowane przez ostatnie cztery lata w Małopolsce

L
Loko

Czy moglby ktorys z dziennikarzy spytac sie Adamczyka dlaczego blokuje przygotowanie dokumentacji dla S7 Krakow - Myslenice? DK7 juz bardzo czesto sie korkuje

G
Gość

Dziwnie liczą okresy zimowe. Powinno być raczej od 1 grudnia do końca lutego. Przecież pierwsza połowa marca jest na ogół zdecydowanie cieplejsza od pierwszej połowy grudnia (czasem największe mrozy danego sezonu są … na początku grudnia lub nawet pod sam koniec listopada).

G
Gość
1 października, 11:29, Gość nr 1 (prze-gość):

Orientuje się ktoś, o jakich pracach projektowych jest napisane w ostatnim akapicie? Bo, wg mnie, żeby uzyskać ZRiD, trzeba mieć projekt.

ZRID właśnie jest, chodzi o projekt wykonawczy, ale rzeczywiście dość mętnie to napisane. No i czas realizacji wydaje się dość długi.

G
Gość

w Moczydle tez wszystko umoczą

G
Gość nr 1 (prze-gość)

Orientuje się ktoś, o jakich pracach projektowych jest napisane w ostatnim akapicie? Bo, wg mnie, żeby uzyskać ZRiD, trzeba mieć projekt.

Wróć na i.pl Portal i.pl