Jest decyzja: będzie trzeci pas na autostradzie A2 między Łodzią a Warszawą. Kiedy? MAPY A2

Marcin Darda
Marcin Darda
Coraz bardziej przeciążona ruchem autostrada A2 między Łodzią a Warszawą będzie rozbudowana o dodatkowy, trzeci pas. Już jesienią możliwe jest ogłoszenie przetargu na tę inwestycję, a kiedy pojedziemy rozbudowanym odcinkiem? CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE>>>
Coraz bardziej przeciążona ruchem autostrada A2 między Łodzią a Warszawą będzie rozbudowana o dodatkowy, trzeci pas. Już jesienią możliwe jest ogłoszenie przetargu na tę inwestycję, a kiedy pojedziemy rozbudowanym odcinkiem? CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE>>>GDDKIA
Coraz bardziej przeciążona ruchem autostrada A2 między Łodzią a Warszawą będzie rozbudowana o dodatkowy, trzeci pas. Już jesienią możliwe jest ogłoszenie przetargu na tę inwestycję, a kiedy pojedziemy rozbudowanym odcinkiem?

Oddany do użytku w 2012 r odcinek A2 Łódź Północ (Stryków) - Konotopa (Warszawa) zaprojektowano z szerokim szerokim pasem rozdziału, by można było dobudować trzeci pas ruchu. O konieczności rozbudowy mówiono już niedługo po otwarciu, bo natężenie ruchu ciągle rosło. W 2018 r. ze strony ministra infrastruktury padło nawet ostrożne zapewnienie, że trzeci pas będzie gotów do użytku w 2024 r., jednak skończyło się na zapowiedzi. Teraz jest w końcu konkret: na rozbudowę autostrady dała zgodę Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi, co oznacza, że prace przygotowawcze do ogłoszenia przetargu mogą ruszyć pełną parą.

Rozbudowa o nowy pas oznacza, że A2 będzie miała po trzy pasy w obu kierunkach, a nie po dwa, jak obecnie. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, rozbudowany będzie 46-kilometrowy odcinek od węzła Łódź Północ do granicy województwa łódzkiego z mazowieckim. Dotychczasowy przekrój dwóch pasów ruchu o szerokości 3,75 m w obu kierunkach oraz pas awaryjny zostanie zmieniony na trzy pasy o szerokości 3,5 m w każdą stroną plus pas awaryjny. Szerokość pasa rozdziału zmniejszy się z kilkunastu do pięciu metrów szerokości.

Inwestycja przebiegnie - według zapewnień GDDKiA - bez konieczności rozbiórki istniejących obiektów inżynieryjnych nad autostradą, co oczywiste będą jednak utrudnienia w ruchu. Na całym modernizowanym odcinku ma zostać przebudowany system melioracyjny, powiększone zbiorniki retencyjne, podwyższona siatka odgradzająca, a wielu miejscach mają się pojawić nowe ekrany akustyczne.

Terminy? Jeśli GDDKiA uniknie problemów z zapewnieniem finansowania, ogłoszenie przetargu w formule "Projektuj i buduj", ma nastąpić jeszcze jesienią 2021 r. Rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na wiosnę 2022 r. Projekt inwestycji ma być gotów na początku 2023 r., a rozpoczęcie robót jeszcze jesienią, a ich zakończenie na przełom 2025-26.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl