5/10
Najwyższy wynik uzależnienia uzyskali ludzie aktualnie...

4. Która grupa społeczna jest najbardziej podatna?

Najwyższy wynik uzależnienia uzyskali ludzie aktualnie szukający pracy, lub bezrobotni. Okazuje się więc, że uzależnienie od gier wideo może być spowodowane brakiem zatrudnienia, a więc mnóstwem wolnego czasu i szukaniem sposobów na wykorzystanie go. Choć bezrobotni mają dużo czasu na poświęcenie swojemu hobby, może istnieć zależność między brakiem zatrudnienia i złym stanem psychicznym a wielogodzinnym maratonem przed ekranem komputera.

6/10
W tym przypadku wyniki są niezwykłe. Okazuje się bowiem, że...

5. Jak często gramy?

W tym przypadku wyniki są niezwykłe. Okazuje się bowiem, że ponad 2/3 przebadanych osób codziennie gra w jaką grę. 21% potrafi włączyć ulubioną grę nawet 4-5 razy w tygodniu. Oznacza więc to, że niemal 9 na 10 osób spędza przed komputerem pięć dni w tygodniu - nie na pracy, a rozrywce. Zaledwie 2% osób przyznaje się do grania raz w tygodniu lub rzadziej.

7/10
Wizerunek gracza w mediach od dawna kojarzy się z mężczyzną,...

6. Uzależnienie a płeć

Wizerunek gracza w mediach od dawna kojarzy się z mężczyzną, czy też nastoletnim chłopakiem. Nie odkryjemy nic wielkiego pisząc, że dziewczyny i kobiety też grają, ale wynik testu na uzależnienie działa na niekorzyść płci pięknej. Okazuje się bowiem, że wyższy wynik uzależnienia notują kobiety (o 3,4 p.p.). Kobiety również grają średnio o 20 minut dłużej od mężczyzn. Więcej kobiet przyznaje się także do codziennego grania (o 2 p.p.).

8/10
Gdy wziąć za czynnik wyłącznie wiek, okazuje się, że im...

7. Uzależnienie a wiek

Gdy wziąć za czynnik wyłącznie wiek, okazuje się, że im młodsza generacja, tym więcej czasu spędza przed komputerem. Grupy wiekowe podzielono na generacje/pokolenia i porównano ze sobą.

Generacja Z (urodzeni po 2000): 35,4 pkt. uzależnienia, 232 minut w trakcie jednej sesji i 67% badanych grających codziennie.

Generacja Millenialsów/Y (urodzeni w latach 80. i 90.): 29,2 pkt. uzależnienia, 198 minut w trakcie jednej sesji i 71% badanych grających codziennie.

Generacja X (urodzeni przd 1980): 32,4 pkt. uzależnienia, 181 minut w trakcie jednej sesji i 65% badanych grających codziennie.

Najważniejszym czynnikiem może być fakt, że młodsi ludzie są bardziej podatni na każde uzależnienie i problemy ze zdrowiem psychicznym. Powinniśmy również wziąć pod uwagę, że młodsi gracze mają znacznie mniej obowiązków od swoich starszych kolegów.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Prezydent wspomina 2 maja przed 1989 r. „Był raczej dniem usuwania barw narodowych”

AKTUALIZACJA
Prezydent wspomina 2 maja przed 1989 r. „Był raczej dniem usuwania barw narodowych”

Tragiczne zdarzenie. Rośnie bilans ofiar śmiertelnych po zawaleniu się autostrady

Tragiczne zdarzenie. Rośnie bilans ofiar śmiertelnych po zawaleniu się autostrady

Atak na synagogę. Tyle lat więzienia grozi zatrzymanemu

AKTUALIZACJA
Atak na synagogę. Tyle lat więzienia grozi zatrzymanemu

Zobacz również

Rekrutacja na studia w roku akademickim 2024/2025. Wszystko co musisz o niej wiedzieć

Rekrutacja na studia w roku akademickim 2024/2025. Wszystko co musisz o niej wiedzieć

Nastolatek oszukał przeznaczenie! Auto rozpadło się na kawałki!

Nastolatek oszukał przeznaczenie! Auto rozpadło się na kawałki!