4. Która grupa społeczna jest najbardziej podatna?
Najwyższy wynik uzależnienia uzyskali ludzie aktualnie szukający pracy, lub bezrobotni. Okazuje się więc, że uzależnienie od gier wideo może być spowodowane brakiem zatrudnienia, a więc mnóstwem wolnego czasu i szukaniem sposobów na wykorzystanie go. Choć bezrobotni mają dużo czasu na poświęcenie swojemu hobby, może istnieć zależność między brakiem zatrudnienia i złym stanem psychicznym a wielogodzinnym maratonem przed ekranem komputera.
5. Jak często gramy?
W tym przypadku wyniki są niezwykłe. Okazuje się bowiem, że ponad 2/3 przebadanych osób codziennie gra w jaką grę. 21% potrafi włączyć ulubioną grę nawet 4-5 razy w tygodniu. Oznacza więc to, że niemal 9 na 10 osób spędza przed komputerem pięć dni w tygodniu - nie na pracy, a rozrywce. Zaledwie 2% osób przyznaje się do grania raz w tygodniu lub rzadziej.
6. Uzależnienie a płeć
Wizerunek gracza w mediach od dawna kojarzy się z mężczyzną, czy też nastoletnim chłopakiem. Nie odkryjemy nic wielkiego pisząc, że dziewczyny i kobiety też grają, ale wynik testu na uzależnienie działa na niekorzyść płci pięknej. Okazuje się bowiem, że wyższy wynik uzależnienia notują kobiety (o 3,4 p.p.). Kobiety również grają średnio o 20 minut dłużej od mężczyzn. Więcej kobiet przyznaje się także do codziennego grania (o 2 p.p.).
7. Uzależnienie a wiek
Gdy wziąć za czynnik wyłącznie wiek, okazuje się, że im młodsza generacja, tym więcej czasu spędza przed komputerem. Grupy wiekowe podzielono na generacje/pokolenia i porównano ze sobą.
Generacja Z (urodzeni po 2000): 35,4 pkt. uzależnienia, 232 minut w trakcie jednej sesji i 67% badanych grających codziennie.
Generacja Millenialsów/Y (urodzeni w latach 80. i 90.): 29,2 pkt. uzależnienia, 198 minut w trakcie jednej sesji i 71% badanych grających codziennie.
Generacja X (urodzeni przd 1980): 32,4 pkt. uzależnienia, 181 minut w trakcie jednej sesji i 65% badanych grających codziennie.
Najważniejszym czynnikiem może być fakt, że młodsi ludzie są bardziej podatni na każde uzależnienie i problemy ze zdrowiem psychicznym. Powinniśmy również wziąć pod uwagę, że młodsi gracze mają znacznie mniej obowiązków od swoich starszych kolegów.