Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź wyniki wyborów w Twoim okręgu

Jakie korzyści dla Twojej firmy przyniesie reklama online?

Anna Wawszkiewicz
Anna Wawszkiewicz
Aktualnie wiele firm przenosi się z offline do online. Odkrywamy nowy sposób na reklamowanie siebie, swoich produktów i usług. Odkrywamy też nowe formy pozyskiwania Klientów. Współcześnie reklama nie istnieje bez wersji online. Jak projektować reklamy w internecie, żeby przynosiły korzyści? Co mierzyć, żeby wyciągać wnioski na przyszłość?

Chcesz zorganizować dla swojej firmy najlepszą reklamę online? Postaw na content marketing! O tej formie promowania marek, produktów i usług mówi się teraz bardzo dużo. To jeden z leków na coraz większą liczbę blokad reklam, które ustawiają na swoich komputerach internauci. To subtelna forma reklamy, którą użytkownicy odbierają o wiele bardziej chętnie niż banery na stronach. Jak mierzyć efektywność content marketingu? Czy wiesz za co płacisz?

Reklama online, która ma sens

Wiele podmiotów oferuje teraz tworzenie reklam online. Małe firmy i średnie przedsiębiorstwa samodzielnie próbują swoich sił w projektowaniu reklam internetowych. Reklamy pojawiają się też w bezpiecznym towarzystwie mediów internetowych. Jak zaprojektować reklamę, która przyniesie zysk? Skąd pewność, że reklama przyniesie zamierzoną korzyść?

„Nie można zarządzać czymś, czego nie da się zmierzyć” - Peter Drucker, ekspert ds. zarządzania

Przede wszystkim postaw jasny cel. Co chcesz osiągnąć? Jaki efekt ma przynieść reklama online? Po drugie wybierz optymalne narzędzia, które pozwolą na wypełnienie tego celu. Po trzecie i najważniejsze – mierz efekty i wyciągaj wnioski na przyszłość.

Wskaźniki efektywności – dzięki nim dowiedz się, czy reklama miała sens

KPI (Key Performance Indicators), to wskaźniki efektywności, które pomogą ocenić czy kampania reklamowa była dobra czy zła, czy spełniła swój cel i przyniosła zamierzone efekty. Ważne, żeby te wskaźniki określić jeszcze przed uruchomieniem kampanii, opublikowaniem artykułu, wystawieniem e-booka czy wysłaniem newslettera.
Pamiętaj, że nie każda reklama online musi trafiać do szerokiego grona odbiorców i nie każda będzie oparta na pozyskaniu maksymalnego zasięgu.

3 kroki do wyznaczenia dobrych celów i wskaźników

  1. Wyznacz cele kampanii
    To drogowskaz, który wskaże właściwy kierunek. Zastanów się, czego potrzebujesz. Czy chcesz pozyskać nowych klientów, czy zatrzymać tych, którzy markę już znają? Wprowadzasz nowy produkt, czy promujesz istniejący, który stracił swoją świeżość? Budujesz świadomość marki czy umacniasz ją na rynku? Promujesz siebie jako eksperta, a może szukasz nowych pracowników? Każdy z tych celów można zrealizować w różny sposób. Jak?
  2. Dobierz narzędzia
    Kampania skrojona na miarę to narzędzia dobrane tak, by maksymalnie wypełnić postawione cele reklamowe i uzyskać zamierzony efekt. Narzędziami wykorzystanymi do realizacji kampanii może być artykuł, seria artykułów, specjalna sekcja na stronie, landing page, raport, e-book.
  3. Dobierz optymalne KPI
    Dopiero po określeniu celu i narzędzi możemy skupić się na wyznaczeniu KPI, czyli wskaźników, za pomocą których zmierzymy efektywność kampanii.

Sprawdź, co możesz mierzyć w reklamie internetowej?

Po określeniu celu i doborze narządzi, najlepsze KPI wyznaczają się same. Pamiętaj, że w ramach jednej kampanii możesz mierzyć kilka różnych wskaźników.

Co można mierzyć w content marketingu?

  • Liczba użytkowników, która trafiła na materiał i przeczytała artykuł reklamowy,
  • Odsłony, jakie wygenerował użytkownik, np. oglądając galerię zdjęć.
  • Zasięg postów w social mediach;
  • Czas przebywania na stronie;
  • Liczba powracających użytkowników – return users;
  • Głębokość scrollowania artykułu/strony;
  • CPA – cost per action – wzięcie udziału w ankiecie, sondzie;
  • CPL – cost per lead – wypełnienie formularza, zapis na newsletter, pozostawienie adresu meilowego;
  • Konwersja – przejście na stronę, kartę produktu;
  • Liczba użytkowników, którzy zobaczyli reklamę wideo.

Fiskus na tropie oszustów

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karolina

Moim zdaniem najkorzystniejsza dla firmy jest reklama internetowa. W krótkim czasie dociera do szerokiego grona odbiorców, więc jest bardzo skuteczna i nie nachalna. Ja, reklamując swoją firmę skorzystałam z usług firmy: https://virtualpeople.pl/ . Ma duże doświadczenie, więc poradzili sobie z tym zadaniem doskonale.

A
Agata Gruber

Wydaje mi sie, ze warto nie tylko pozycjonowac strone, ale rowniez skorzystac z marketingu szeptanego, ktory pomoze nam nawiazac relacje z klientem i przekonac go do tego, ze nasza firma jest godna zaufania. Czytalam na http://wommmarketing.pl/ ze taki marketing szeptany moze przyniesc naprawde fajne korzysci i dziala skutecznie, wiec mysle, ze szczegolnie dla nowych biznesow ma to prawo bytu

Dodaj ogłoszenie