III linii metra, Warszawa. Wybrano wykonawcę studium. Ma przeanalizować trzy warianty przebiegu linii M3 na Gocław

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
III linia metra w Warszawie. We wtorek, 19 listopada, Komisja Przetargowa Metra Warszawskiego dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na opracowanie studium technicznego dla III linii metra na Pragę-Południe. Zgodnie z zapowiedziami jej pierwszy odcinek łączyć będzie stacje Stadion Narodowy i Gocław. Pierwsze efekty prac inżynierów poznamy po trzech miesiącach od podpisania umowy. Szczegóły w artykule poniżej.

Firm, startujących w przetargu na studium techniczne III linii metra, było pięć. Za najkorzystniejszą ofertę została uznana ta, którą przygotowało Konsorcjum: Egis Poland Sp. z o.o. - Lider, "Transeko" Brzeziński, Dybicz, Szagala Sp.j., Egis Rail S.A. Projektant wycenił swoją pracę na kwotę 1 906 500 zł brutto.

Trzy warianty przebiegu metra

Zadaniem projektanta będzie przede wszystkim wskazanie najlepszej trasy przebiegu linii od istniejącej stacji Stadion Narodowy (znajduje się tam już dodatkowy peron) do stacji Gocław wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Dodatkowo studium udzieli również informacji o założeniach lokalizacyjnych, technicznych, własnościowych i szacunkowych kosztach inwestycji.

Warianty przebiegu linii M3:

  • Wariant I (kolor zielony) - przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP)
  • Wariant II (kolor żółty) - przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja E5 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego
  • Wariant III - przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania

warianty
Fot. UM Warszawa

Co dalej?

Analiza porównawcza wariantów przebiegu III linii metra musi zostać wykonana z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tym wielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych), przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie na środowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych.

Dzięki temu możliwe będzie podjęcie kolejnych prac przygotowawczych tj. wykonanie badań geologicznych, opracowanie studium wykonalności, wykonanie projektów koncepcyjnych oraz projektów budowlanych. Na razie nie wiadomo, kiedy miałyby ruszyć prace budowlane związane z trzecią linią metra. Prezydent Rafał Trzaskowski zapowiadał wstępnie, że odbędzie się to pod koniec jego kadencji, co wskazuje najwcześniej na rok 2023.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: III linii metra, Warszawa. Wybrano wykonawcę studium. Ma przeanalizować trzy warianty przebiegu linii M3 na Gocław - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na i.pl Portal i.pl