Historyczny budynek na Woli zyskał drugie życie. PGNiG otworzyło w nim biuro obsługi klienta

Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (6 zdjęć)
Mieszkańcy warszawskiej Woli oraz osoby ceniące sobie estetykę zwianą z historią miasta, mogą już korzystać z usług zmodernizowanego biura obsługi klienta PGNiG. W czwartek nastąpiło uroczyste otwarcie placówki. Obsługa ma być sprawna, a historyczny klimat umilać czas klientom.

Klienci indywidualni spółki PGNiG Obrót Detaliczny mogą załatwiać sprawy związane z gazem i energią elektryczną w odrestaurowanym wnętrzu zabytkowego budynku w kompleksie dawnej Gazowni Warszawskiej przy ul. Kasprzaka 25 na Woli. To właśnie tam otwarto w czwartek komfortowe i przyjazne niepełnosprawnym biuro obsługi klienta (BOK) PGNiG Obrót Detaliczny.

A owo otwarcie odbyło się z prawdziwą pompą i przy udziale najważniejszych osób związanych ze spółką. Członkowie zarządu PGNiG przecięli symboliczną wstęgę, inaugurując tym samym otwarcie BOK-u. Następnie pokrojono tort, którego stylistyka utrzymana został w konwencji oddanego tego dnia do użytku budynku z przełomu XIX i XX wieku, w którym wnętrza zostały odnowione z nawiązaniem w aranżacji do klimatu warszawskiej Woli i historii polskiego gazownictwa.

Elementem wyposażenia biura jest m.in. ścianka historyczna z ekspozycją zabytkowych, pieczołowicie odrestaurowanych gazomierzy. Zachowana i zabezpieczona została oryginalna posadzka ceramiczna oraz drewniane drzwi wejściowe od ul. Kasprzaka. Wyeksponowane zostały również oryginalne ceglane ściany. Czerwona cegła to najbardziej charakterystyczny element wizualny zabudowań Gazowni Warszawskiej na Woli.

- Ogromną ilość pracy włożono w to, żeby doprowadzić budynek do stanu zgodnego z duchem z początku XX wieku, przy ogromnej współpracy z konserwatorem zabytków – powiedział Piotr Woźniak, Prezes Zarządu PGNiG SA.

Modernizacja tego historycznego budynku polegała także na dostosowaniu obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych. W tym celu została zamontowana m.in. specjalna platforma schodowa. W celu podniesienia komfortu i wygody klientów, będą mogli oni korzystać z dwóch sal obsługi, a dzieci z kącika zabaw. Wszystkie odnawiane BOKi PGNiG na terenie całej Polski zostały wyposażone w kolejkomaty oraz infokioski. Dzięki tym urządzeniom została usprawniona obsługa klienta, a niektóre sprawy można załatwić samodzielnie.

Piotr Woźniak podkreślił, że biuro obsługi klienta znajdujące się w budynku będzie służyło w pierwszej kolejności lokalnym klientom, mieszkającym na warszawskiej Woli. - Ale większość spraw z ternu Warszawy i spoza niej będzie można tutaj załatwić. Biuro jest otwarte dla wszystkich. W pierwszej kolejności witamy oczywiście naszych dotychczasowych klientów, ale zapraszamy również nowych – mówi Woźniak.

Dodał, że do wszystkich 131 BOK-ów w Polsce trafia około 100 tysięcy klientów rocznie. - To jest grupa, która nie korzysta z aplikacji mobilnych, czy internetu, bo taka jest u nich wola. To nie oni mają się dostosować do nas, tylko my do nich – podkreślił prezes PGNiG.

Z kolei Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny mówił, że nowi klienci zarówno w biurze na Woli, jak i każdym innym mogą przede wszystkim podpisać umowę, dzięki której będą korzystać z „najbardziej ekologicznego paliwa na rynku, jakim jest gaz”. -

Natomiast dotychczasowi nasi klienci mogą załatwić tutaj w pełni kompleksowo wszystkie rzeczy związane z obsługą rachunku, z przepisaniem rachunku gazowego. Mogą nabyć w tym miejscu również nasze pozostałe produkty i usługi – dodał.
Mucha zaznaczył, że „warszawskie biuro jest jedynym w swoim rodzaju”. - Jest ono w pełni zrewitalizowane w porozumieniu z warszawskim konserwatorem zabytków. Jest tutaj miejsce dla dzieci. Obiekt jest w pełni dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. W związku z tym to są te udogodnienia, które powodują, że każdy nasz klient ma się czuć w tym miejscu bardzo dobrze – dodał.

Modernizacja wszystkich 131 biur obsługi klienta należących do PGNiG Obrót Detaliczny jest elementem Projektu BOK 2.0. Do tej pory rewitalizacji poddano 41 placówek. Do końca 2019 r. zostanie zmodernizowanych łącznie 50 obiektów. W przyszłym roku Spółka planuje modernizację następnych 22 biur obsługi klienta.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie