Gronkiewicz wzięła się za budowę dróg

Grzegorz BruszewskiZaktualizowano 
Dwa lata rządów Hanny Gronkiewicz-Waltz w stolicy to dla miejskiej komunikacji czas nierówny.

Nadal nierozstrzygnięte są przetargi na budowę mostu Północnego i centralny odcinek drugiej linii metra. Jest za to mnóstwo drobnych inwestycji, które poprawiają stan komunikacji. - Do Hanny Gronkiewicz-Waltz można mieć największe pretensje o most Północny - twierdzi Maciej Białecki, prezes stowarzyszenia Obywatele dla Warszawy. - Jego unieważnienie na początku kadencji uważam za błąd - dodaje. Z tym poglądem nie zgadza się z kolei prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. Jego zdaniem odrzucenie przetargu wiązało się z uporządkowaniem decyzji, które władze miasta dostały w spadku po Lechu Kaczyńskim.

- Część działek nie była wykupiona. Narobiono bałaganu, a pani prezydent po prostu posprzątała - twierdzi Suchorzewski. Na inny problem związany z węzłem Łopuszańska zwraca uwagę Marcin Herbst, kiedyś szef Centrum Dialogu Społecznego. - Inwestycja jest blokowana przez protesty, bo teraz w mieście nie negocjuje się z mieszkańcami - twierdzi Herbst. Jednak przyznaje, że powołanie Warszawskiego Okrągłego Stołu Komunikacyjnego to dobry pomysł, choć na razie nie widać wyników jego prac.

Kolejną niezrealizowaną inwestycją jest centralny odcinek drugiej linii metra. Ciężko winić Hannę Gronkiewicz-Waltz za wysokie ceny, które zaproponowały konsorcja, ale eksperci twierdzą, że miasto mogło wygrać i w takiej sytuacji. - Można by zacząć budowę od peryferyjnych odcinków, z Bemowa do ronda Daszyńskiego. To nie kosztowałoby aż tyle - twierdzi prof. Suchorzewski. Na wczorajszej konferencji prasowej, która podsumowywała dwa lata prezydentury pod kątem komunikacji, zapowiedziano koniec impasu w sprawie wspólnego biletu. Sztandarowy projekt, zapowiadany jeszcze w kampanii wyborczej, już w połowie listopada obejmie Piastów, Pruszków i Sulejówek.

Do tej pory na wspólnym bilecie można było dojechać tylko do Opaczy i Ząbek. Czemu nowe miejscowością są obejmowane wspólnym biletem tak późno? Miasto nie potrafiło dogadać się z Kolejami Mazowieckimi oraz podwarszawskimi miejscowościami. Prezydent zapowiada: - Do końca przyszłego roku mamy nadzieję, że dołączą pozostałe miasta tworzące aglomerację. Przez ostatnie dwa lata dużo remontowano . Oprócz cotygodniowych frezowań asfaltu, mieliśmy w Warszawie remont Puławskiej, estakad bielańskich, mostu Poniatowskiego, torowiska w Al. Jerozolimskich i na Wolskiej.

Nie wszystko się udało. - Były wpadki i na Modlińskiej, i na Poleczki. W pierwszym wypadku nie wykupiono na czas gruntów. W drugim przez braki w dokumentacji geologicznej - przyznaje Tomasz Kunert, rzecznik miejskiego koordynatora inwestycji i remontów. Niewątpliwą zasługą rządów Hanny Gronkiewicz-Waltz są inwestycję w tabor. Wieloletnie umowy, które miasto podpisuje ze spółkami komunikacyjnymi, pozwalają im zaciągnąć kredyty pod nowe pojazdy. Dzięki temu do 2012 roku ze stołecznych dróg mają zniknąć wiekowe ikarusy i stare tramwaje.

Przez dwa lata z pewnością udało się popchnąć do przodu inwestycje komunikacyjne. Na remonty samych dróg wydano o 30 proc. więcej niż za rządów Lecha Kaczyńskiego. Eksperci potwierdzają, że Warszawa z drogami jest na dobrej drodze. Za tydzień, 4 listopada, podsumowujemy bezpieczeństwo.

polecane: FLESZ: Umacnia się rynek pracownika. Oto zawody najbardziej pożądane.

Wideo

Materiał oryginalny: Gronkiewicz wzięła się za budowę dróg - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3