Gmina Konopnica: Nowy dworzec kolejowy, a w tle remont torów. Do końca roku w Motyczu ma powstać węzeł przesiadkowy

Gracja Grzegorczyk
Gracja Grzegorczyk
W gminie Konopnica rozpoczęła się nowa inwestycja. Remontowany jest dworzec kolejowy w Motyczu. To część większej inicjatywy o nazwie Mobilny LOF.

Dziś stacja PKP, która działała przez ponad 100 lat, jest opuszczona i niszczeje. Cały zabytkowy zespół składa się z dworca, magazynu oraz dwóch drewnianych domów pracowniczych.

- Rozpoczęliśmy prace mające na celu odnowienie budynku dworca kolejowego. Nad inwestycją czuwa obecnie konserwator zabytków, dlatego z zewnątrz niewiele możemy zrobić – mówi Piotr Woś z urzędu gminy Konopnica.

Renowacja dotyczy także wnętrza obiektu. W środku zostanie zbudowana nowa poczekalnia dla podróżnych. Gmina planuje wykorzystać dodatkową przestrzeń na gminną świetlicę. Możliwe, że w tym miejscu stworzona zostanie biblioteka.
Inwestycja skupi się także na zagospodarowaniu terenu wokół dworca.

W pierwszej kolejności rozbudowane zostanie dotychczasowe rondo, które znajduje się przy samym budynku dworca.

Przy nowym rondzie powstanie punkt przystankowy oraz miejsce dla 20 rowerów. - Działania te związane są z budową węzła przesiadkowego „Park and Ride” – mówi Woś. Dodatkowo, stworzona zostanie odpowiednia infrastruktura, w tym monitoring, oświetlenie oraz plac zabaw. W bezpośrednim sąsiedztwie dworca powstanie parking. Planowo ma pomieścić 18 samochodów oraz motocykle. W przygotowaniu są także dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych.

To wszystko w ramach projektu "Mobilny LOF - węzeł przesiadkowy stacja PKP Motycz w Kozubszczyźnie". Mobilny LOF (Lubelski Obszar Funkcjonalny) to unijna inicjatywa. Bierze w niej udział 16 gmin zlokalizowanych wokół Lublina. Jedną z nich jest właśnie Konopnica.

Cała inwestycja zakończy się najprawdopodobniej w październiku i pochłonie prawie 5,5 mln złotych. Ponad połowa pochodzi ze środków zewnętrznych.

Jednocześnie prowadzone są prace na torach kolejowych. Remont całej linii kolejowej z Lublina do Puław, w tym także odcinka w Kozubszczyźnie trwa od czerwca 2017 roku. W ubiegłym roku prace uległy opóźnieniu na skutek wycofania się z inwestycji firmy Astaldi. Prace wznowiono dopiero we wrześniu.

- Między Warszawą a Lublinem wybudowano perony, m.in. na stacji w Motyczu i Motyczu Leśnym. Wykonawca wybudował konstrukcje peronów, na których ułożono nawierzchnię. Wiaty oraz ławki mają zapewnić pasażerom większy komfort obsługi - informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

W styczniu zapowiedziano też przekazanie siedmiu przejazdów na modernizowanym odcinku, w tym m.in. w Motyczu oraz Motyczu Leśnym. Wiadomo, że z lekkim opóźnieniem już działają. Informacja ta została potwierdzona przez urzędników oraz przedstawicieli PLK.

Obecnie przywrócono bezpośrednie połączenie kolejowe na trasie z Lublina do Warszawy przez Puławy. Pociągi poruszają się jednak wyłącznie po jednym torze.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zajad
22 lutego, 11:02, Gość:

Tyle pieniędzy tyle gadania o bezpieczeństwie a przejazdy kolejowe że szlabanami . Unia zgodziła się żeby na drogach wojewódzkich były rogatki a nie wiadukty?

To nasza własna koncepcja.

UE nie przeszkadza mniejsza populacja w RP.Buduje się tak jak projekt PO, potem ogłosi, że PIS buduje.

To trochę jak fachowiec nagada na poprzednika, zatka dziurę w ścianie workiem po cemencie, zaszpachluje..

Będzie Pan zadowolony...!

Spytasz o dziurę: A to tamten winien bo zrobił...

Ktoś to kiedyś przebuduje ...jak należy...

Trzeba się spieszyć bo wybory i kasa potem...docelowa prowizorka na lata.

Naród taki głupi, że w każdy sukces uwierzy.

Czasem jakiś wróg publiczny zapyta o wiadukt.

,,Nie zadawajcie pytań, nie usłyszycie kłamstw" W.Churchill

Z
Zajadek

Po 100 latach gmina robi remont i odkryto, że to zabytek, no to nie da się..

Dobre.

Starcie PSL z Państwem PIS

To zostawcie ruderę i bilbord, że remont pod patronatem PIS.

Ze 100 dworców jest w lubelskim w takiej ruinie.

Pozdrawiam z dworca w Lubartowie gdzie Pan Duda start ogłosił.

Też zabytek.

Na 100 dworców lokalnych po 100 latach 1den w remoncie.

Co na to tv Pana Kurskiego.

Śpi? Czy wstyd, co Hitler zbudował też niszczeje, może i za to odszkodowanie jakieś? Niemcy zbudowali, a gdzie kasa na remont?

A może Pan Duda z Parczewa wystartuje z dworca, z Lubartowa w szkole cieplej było?

Nie kapało?

Odbudowano by i dworce bo kasa jest, ale projektów PO i inni nie zrobili to drogę na Rzeszów łatwiej dokończyć, po kimś.

I ogłosić jako własny sukces.

Jak UE nie da kasy utknie i to po cichu, a otworzy się parę kilometrów dla kamer.

PO pewnie by i tego w Motyczu nie ruszało bo piniendzy...

Jak nie biegunka to mocno rzadka kupa i zatwardzenie, na raz.

Może młodsze pokolenie będzie normalniejsze jak nie rozwali tego tam po remoncie.

Ktoś mądry rzekł trzeba 2 pokoleń po komunie by wróciła normalność.

Jak będzie miała do czego?

G
Gość

Tyle pieniędzy tyle gadania o bezpieczeństwie a przejazdy kolejowe że szlabanami . Unia zgodziła się żeby na drogach wojewódzkich były rogatki a nie wiadukty?

J
Janosik

Przydała by się jakaś mapka albo np. pin do Google maps.

BTW to panowie na budowie bez kasków? BHP nie obowiązuje u nas na wsi?

G
Gość

oddany jest 1 , słownie JEDEN przejazd

m
mblio

"Park and Ride" a nie można by tak po polsku: "parkuj i jedź" ?

Dodaj ogłoszenie