GIF ostrzega: Uważajcie na "leki łagodzące objawy COVID-19"! Mogą szkodzić pacjentom [28.03.20]

Marlena Hebda
Marlena Hebda
GIF ostrzega: Uważajcie na "leki łagodzące objawy COVID-19"!
GIF ostrzega: Uważajcie na "leki łagodzące objawy COVID-19"! Pixabay
Główny Inspektorat Farmaceutyczny uczula, aby nie kupować leków niewiadomego pochodzenia, oferowanych jako produkty na COVID-19. Wydał w tej sprawie komunikat ostrzegający przed zakupem szkodliwych substancji.

FLESZ - Koronawirus - kiedy będzie dostępna szczepionka

GIF ostrzega przed produktami, które mają leczyć lub zapobiegać COVID-19

W komunikacie opublikowanym przez GIF czytamy:

Produkty, które reklamowane są, ze wskazaniem, że leczą, łagodzą, diagnozują lub zapobiegają chorobie COVID-19, ale ich bezpieczeństwo i skuteczność nie zostały udowodnione odpowiednimi badaniami, mogą szkodzić pacjentom. Stosowanie tych produktów może prowadzić do opóźnień w uzyskaniu właściwej diagnozy i w leczeniu COVID-19 jak i innych schorzeń. Mogą one również powodować przerwanie odpowiedniego leczenia przez Pacjentów, prowadząc do zagrożenia zdrowia i życia - czytamy w komunikacje GIF.

Czytaj także

Oznacza to, że pacjenci powinni być szczególnie ostrożni podczas zakupu leków i przeglądania stron internetowych, reklamujących preparaty rzekomo przeznaczone do leczenia COVID-19. GIF wskazuje, że takie produkty mogą mieć formę suplementów diety, wyrobów medycznych, czy szczepionek. Dlatego najlepiej nie kupować nieznanych nam produktów, a także nie leczyć się substancjami, których skuteczność i działanie nie są potwierdzone badaniami.

Czytaj także

GIF zaleca trzy działania w związku z kupowaniem leków:

  1. Kupowanie leków tylko w aptece ogólnodostępnej. Jeśli zakup odbywa się przez Internet, należy upewnić się, że apteka jest legalna i działa także stacjonarnie.
  2. Bycie sceptycznym wobec sprzedawców oferujących jakiekolwiek produkty przeciwdziałające koronawirusowi.
  3. Pamiętanie, że sfałszowane leki mogą doprowadzić do utraty zdrowia i życia.

Czytaj także

Wideo

Materiał oryginalny: GIF ostrzega: Uważajcie na "leki łagodzące objawy COVID-19"! Mogą szkodzić pacjentom [28.03.20] - Gazeta Krakowska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

S
Sokular

D P jest O.K Dobrze,że ostrzegacie

p
px

Och, może się tam po nich umrze, ale za to na fazie, z wizjami i w wesołym stylu. ;)

G
Gość

Prawdziwym "lekarstwem" jest kiszona kapusta, kefir i słońce (wit D). To wzmacnia odporność.

Dodaj ogłoszenie