Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdynia wyda w tym roku 15 mln złotych na promocję miasta. Słusznie?

Ksenia Pisera
To największa taka makieta w kraju. Umieszczonych zostało na niej około 1700 trójwymiarowych modeli budynków, a pokazuje  60 proc. powierzchni miasta - czyli siedem z 22 dzielnic Gdyni.
To największa taka makieta w kraju. Umieszczonych zostało na niej około 1700 trójwymiarowych modeli budynków, a pokazuje 60 proc. powierzchni miasta - czyli siedem z 22 dzielnic Gdyni. Gdynia Infobox
15 mln złotych przeznaczy Gdynia w 2014 roku na promocję miasta. Na co dokładnie zostaną przeznaczone pieniądze?

Środki przeznaczone w tym roku na promocję Gdyni będą wydatkowane m.in. na akcje sportowe oraz reklamę głośnych imprez, np. Operacja Żagle, Red Bull Air Race, Gdynia - Festiwal Filmowy. Inicjatyw promocyjnych będzie jednak znacznie więcej.

30 tys. zł zostało już przeznaczone na zaktualizowanie trójwymiarowej makiety miasta, która znajduje się w Infoboksie. Wśród ostatnich działań promocyjnych miasta jest również współpraca z indyjską firmą outsourcingową WNS, która w 2012 roku otworzyła w Gdyni polskie centrum usług dla biznesu.

Koncern zobowiązał się - jak się dowiadujemy - "umieścić na stronie internetowej firmy wns.com link do strony internetowej Gdyni", a także umieścić nazwę Gdynia w raporcie firmowym (w części dotyczącej Polski) oraz logo miasta na "ulotce/podkładce". Otrzyma za to ponad 240 tys. zł.

- Ta inwestycja budzi głębokie zdziwienie - mówi Marcin Horała. - Jako promocja dla miasta jest zupełnie niewarta tych pieniędzy, to absurd. Można by przeznaczyć te fundusze na inne inicjatywy.

Urzędnicy nie zgadzają się z krytyką. Tłumaczą, że to dobry krok w promocji miasta pod kątem biznesowym i będzie dla miasta opłacalny. Wskazują bowiem, że to firma z wysokimi notowaniami na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a swoje oddziały ma m.in. na Sri Lance, Filipinach, w Bukareszcie czy Londynie.

- Każda kwota wydana na promocję miasta osobom niezorientowanym w temacie wydaje się zbyt duża - mówi Ewa Kosakowska, kierownik Referatu Promocji i Turystyki gdyńskiego Urzędu Miasta. - Nie mamy co prawda danych, ile osób weszło do tej pory na stronę urzędu ze strony indyjskiej firmy, ale to i tak nie było by miarodajne. Firma ta bierze udział m.in. w największych targach biznesowych. Naszym zamierzeniem jest promocja wśród przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów. Można więc powiedzieć, że WNS została niejako "ambasadorem miasta".

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki