Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańska firma LPP z rekordem. Za 2018 rok osiągnęła zysk netto na poziomie pół miliarda złotych

Jacek Klein
Stacjonarne salony sprzedaży przechodzą metamorfozę w ramach koncepcji open space
Stacjonarne salony sprzedaży przechodzą metamorfozę w ramach koncepcji open space mat. LPP
Największa polska firma odzieżowa, LPP pochwaliła się wynikami za ubiegły rok. Spółka osiągnęła najwyższy w swojej historii zysk netto na poziomie pół miliarda złotych.

Całkowita sprzedaż LPP w 2018 wzrosła o 14,5 proc. w porównaniu do roku 2017 i przekroczyła 8 mld zł. W ostatnim kwartale 2018 roku LPP przekroczyło dwa miliardy przychodu.

- Za nami zdecydowanie udany rok - wypracowaliśmy pół miliarda zysku netto, nasze przychody rosną w tempie dwucyfrowym. Mieliśmy bardzo dobre pierwsze półrocze, a w skali roku udało się utrzymać marże na poziomie 54,7 proc. Niezależnie od wahań wynikających z wyprzedaży osiągamy coraz lepsze marże, które zawdzięczamy udanym kolekcjom i umiejętności precyzyjnego dopasowania oferty do potrzeb klientów. Chcemy utrzymać ten trend w 2019 roku - komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych.

Ubiegły rok był kolejnym pod znakiem wzrostu sprzedaży internetowej. W IV kwartale sprzedaż internetowa stanowiła już aż 12,3 proc. przychodów z Polski i 10,6 proc. sprzedaży grupy.

LPP równolegle rozwija kanał tradycyjny sprzedaży i e-commerce. Pracuje nad zmianą jakościową sieci ponad 1760 salonów swoich marek i rozszerzaniem zasięgu e-commerce o kolejne kraje. W 2018 roku powierzchnia sieci stacjonarnej LPP wzrosła o 9 proc., a w drugim półroczu udział powierzchni sprzedażowej za granicą przekroczył połowę z ponad miliona metrów kwadratowych. W ciągu zaledwie trzech miesięcy producent odzieży z Gdańska zadebiutował na trzech nowych rynkach zagranicznych - w Izraelu, Słowenii i Kazachstanie.

Na koniec 2018 roku salony stacjonarne polskiej firmy działały już w 23 krajach. W tym roku firma wejście na dwa nowe rynki - do Bośni i Hercegowiny oraz Finlandii.

TOP 100 największych firm na Pomorzu. Ranking firm pod względem przychodów ze sprzedaży w 2017 rokuRok 2017 stał w kraju pod znakiem wzrostu gospodarczego i spadku bezrobocia. Na Pomorzu koniunktura również dopisała, co pokazują wyniki tutejszych firm.

TOP 100 największych firm na Pomorzu. Sto najlepszych firm p...

Wysokie zyski zapewniają finansowanie pokaźnych inwestycji. W tym roku spółka planuje zakończyć inwestycję w magazyn e-commerce w Rumunii. Z kolei już na przełomie 2021 i 2022 jednym z dwóch kluczowym elementów logistyki LPP stanie się centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim, dzięki któremu powierzchnia magazynowa firmy zwiększy się o 100 tys. metrów kwadratowych, a zatrudnienie znajdzie tam ponad 1000 pracowników.

Czytaj także:

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku...

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki