FSC Żuk. 59 lat temu zjechał pierwszy model (ZDJĘCIA)

DS
Narodowe Archiwum Cyfrowe
24 lipca 1959 roku w Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie zjechał pierwszy model samochodu Żuk. Jego produkcja trwała do 13 lutego 1998 roku. Zobaczcie jak prezentowało się auto na przestrzeni lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: FSC Żuk. 59 lat temu zjechał pierwszy model (ZDJĘCIA) - Kurier Lubelski

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc
trzeba było fabrykę modernizować a nie ją rozpieprzać tak jak to zrobiły solidaruchy z lat 80
W
Weteran
Pojebom nie odpowiadam!
W
Weteran
W zasadzie masz racje, ale winna byla nie solidarnosc, ale poprzedni system, gdzie w kazdym zakladzie wiecej do powiedzenia mialy POP [ podstawowa organizacja partyjna], z glabami po WULM-ie {Uniwersytet Marksistowsko -Leninowski} a nie np inzynier z biura konstrukcyjnego! Pozatym liczyla sie tylko ideologia, a nie rachunek ekonomiczny! Wtedy wszystko bylo Nasze, Polskie ,panstwowe kazdy mial prace za 30$ miesiecznie, ale tez wszystko na kartki, przydzialy, talony asygnaty, deputaty- dla swoich! Pytam sie wiec co robily te wszystkie panstwowe, male, srednie i wielkie zaklady, co robili ludzie w nich zatrudnieni, jak brakowalo wszystkiego i to 40 lat po wojnie!!!
l
lucyper
pytam o FSC
s
szofer
To racja, kirowcy żuków mieli przechlapane milicjant kładł się pod samochód i na oko wyczuwał luzy w zawieszeniu.
b
były właściciel
Psuło się często zwłaszcza zawieszenie to był y żniwa dla milicji która zawsze doszukała się luzów i zabierała dowód rejestracyjny. Żuki zawsze zatrzymywała milicja .
S
Sylwek
Żuk musi odjechać na zawsze!
G
Gość
tworzyć a nie strajkować jak wtedy solidarni i dewastować kraj by dorwać się do koryta . dziś g... mamy nie samochody. a te zachodnie bryki już na linii produkcyjnej zżera rdza, nawet szczelnych reflektorów nie zrobią bo za mały zysk dla kapitalisty a atesty dostają bo oszukują no i wyższa potrzeba, im więcej tych gniotów sprzedadzą tym więcej panstwo ma podatku na partyjnych ciołków
J
Jarek
I komu to przeszkadzało ?
W
Weteran
Przeszkadzlo to to, ze byl to samochod przestazaly o ok 30-40lat, bez wspomagania kierownicy, z silnikiem palacym ponad 20l benzyny! Do produkcjii tego bubla zatrudniano 10-tys ludzi, gdzie na zachodzie przy podobnej produkcji wystarczalo piec razy mniej!
l
lucyper
i komu to przeszkadzało?
G
Gość
PO przejściach, jakich doświadczyło nasze miasto w ciągu ostatnich 8 lat, chyba nikt już nie POmyśli o wskrzeszeniu tej źle kojarzącej się marki.
Wróć na i.pl Portal i.pl