Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

FlixBus konkurencją dla PolskiegoBusa? Niemiecki przewoźnik chce uruchomić kursy Gdańsk-Berlin

Paweł Durkiewicz
PolskiBus szybko zdobył silną pozycję na krajowym rynku przewoźników dzięki dobrej ofercie cenowej i szerokiej siatce połączeń. Teraz będzie miał konkurencję zza zachodniej granicy
PolskiBus szybko zdobył silną pozycję na krajowym rynku przewoźników dzięki dobrej ofercie cenowej i szerokiej siatce połączeń. Teraz będzie miał konkurencję zza zachodniej granicy paweł relikowski
Wejście FlixBusa do Polski nie jest wielką niespodzianką, dziwić może co najwyżej, że nastąpiło to tak późno - mówią eksperci. Nowy przewoźnik autokarowy złożył wniosek o możliwość wykonywania kursów na trasach Berlin - Gdańsk i Kraków.

FlixBus to niemiecka firma transportowa oferująca dalekobieżne przewozy autokarowe. Swoją działalność przewoźnik rozpoczął w roku 2011, a pod obecną nazwą funkcjonuje od lutego 2013 roku.

Dzięki liberalizacji niemieckiego prawa transportowego szybko rozkręcił swoją działalność na skalę międzynarodową. Poza przejazdami krajowymi linia oferowała również połączenia z Holandią, Włochami, Węgrami, Austrią, Czechami i Słowacją. Dziennie Niemcy obsługują około 5 tysięcy połączeń. Teraz FlixBus szykuje się do wejścia na polski rynek.

Na razie Niemcy złożyli do Biura ds. Transportu Międzynarodowego przy Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego wniosek o zezwolenie na regularne kursy pomiędzy Berlinem a dwoma polskimi miastami - Gdańskiem i Krakowem. Dział marketingu FlixBusa nie ujawnił na razie cennika nowych połączeń, jednak można się spodziewać, że ceny przejazdów będą konkurencyjne - niemal na wszystkich połączenia niemieckiej linii najtańsze bilety kosztują 5 euro. Podobnie będzie zapewne w przypadku Gdańska.

Do tej pory bezpośrednie połączenia Trójmiasta ze stolicą Niemiec zapewniały jedynie linie lotnicze Air Berlin oraz pociąg EuroCity Gdynia - Berlin Express.

Wniosek FlixBusa o możliwość kursowania do Gdańska i Krakowa od razu wywołał lawinę spekulacji co do dalszej ekspansji Niemców na nasz rynek.

Polskim liderem przewozów autokarowych jest obecnie PolskiBus, który po rozpoczęciu działalności w 2011 roku szybko przyciągnął do siebie rzesze klientów. Władze tej firmy zapewniają, że nie boją się ewentualnej walki o klienta z niemieckim FlixBusem.

- Konkurencja jest pożądana na każdym rynku, bez niej niemożliwy byłby bowiem postęp - stwierdza Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający firmy PolskiBus - Dzięki niej jakość przewozów pasażerskich rośnie, coraz więcej osób korzysta z transportu publicznego. W mojej ocenie największą naszą konkurencją są samochody osobowe i to właśnie ich użytkowników staramy się zachęcić do korzystania z naszych usług (...)

Czy i jaka będzie odpowiedź PolskegoBusa na konkurencję? WIĘCEJ czytaj w piątkowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" lub w jego wersji elektronicznej. TU kupisz e-wydanie "Dziennika Bałtyckiego"!

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki