Firmy transportowe. Nawet 150 tys. osób w Polsce może wkrótce stracić pracę

AIP
Jarosław Jakubczak / Polska Press
Jeżeli przyjęty przez Parlament Europejski pakiet przepisów, dotyczący nowych zasad transportu międzynarodowego, wejdzie w życie, będzie to oznaczało likwidację ponad połowy miejsc pracy w międzynarodowym transporcie drogowym – branży, która zatrudnia w Polsce przeszło 300 tysięcy pracowników – alarmuje Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”, członek Konfederacji Lewiatan.

Parlament Europejski przyjął sprawozdanie w sprawie Pakietu Mobilności w najbardziej niekorzystnej dla rynku wersji. Nowe przepisy spowodują, że oferowanie usług transportowych za granicami kraju, gdzie jest siedziba firmy, będzie dużo droższe i obwarowane barierami administracyjnymi.

- Pakiet Mobilności zwiększy koszty eksportu polskich towarów, których przeszło 80% wysyłanych jest na rynki Unii Europejskiej transportem samochodowym. Przy okazji głosowania w Parlamencie, niestety potwierdziło się kilka faktów. Po pierwsze, że decyzje w UE mają charakter wyłącznie polityczny, a nie merytoryczny. 1500 poprawek głosowano blokami utworzonymi nie tyle ze względu na ich spójność merytoryczną, co ze względu na podziały polityczne. Po drugie, że Unia Europejska przestała dążyć do wypracowywania kompromisów, na rzecz których każde z państw było gotowe do ustępstw. Dziś jest to siłowe forsowanie swoich interesów narodowych, kosztem słabszych graczy i spójności Unii – mówi Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.

Oczywiście piłka jest nadal w grze, przed nami jeszcze negocjacje pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą Unii Europejskiej a Komisją. Niestety, ze względu na dotychczasowy brak rozsądku w przyjmowanych rozwiązaniach, szanse na sensowny wynik trilogu są raczej marne.

10 dochodowych zawodów, do których nie potrzeba studiów. W k...

- A za forsowane zmiany na samym końcu zapłaci cała unijna gospodarka, europejski pracownik i konsument. Ten ostatni nie tylko będzie miał mniejszy wybór towarów na półkach, ale także znacznie wyższe ceny – dodaje Maciej Wroński.

Chcesz być dobrze poinformowany w tematach budżetu domowego, prowadzenia biznesu i ważnych zmian w prawie? Kliknij w ten tekst i polub nas na Facebooku! Naprawdę warto!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Firmy transportowe. Nawet 150 tys. osób w Polsce może wkrótce stracić pracę - Strefa Biznesu

Komentarze 38

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
IMPET
Mali mają ciężko, naprawę ale firmy takie jak IMPET Sp. z o.o. które posiadają wiele zestawów oferują systematycznie usługi transportowe związane z transportem drogowym towarów. Głównie transport Ukraina, Grecja, Bułgaria, Niemcy, Macedonia, Niemcy, Mołdawia, Rumunia i transport krajowy.

Więcej informacji na https://www.impet.biz

Dla małych przewoźników polecamy atrakcyjną współpracę. Zapraszamy do współpracy i zachęcamy do kontaktu.
S
Spedytor
, To:

Yankes, coś Ty wymyślił? Jakie mniejsze obciążenie finansowe? Ceny wzrosną w całej Europie. Już nie bawem Europejski protest kierowców zawodowych. Przekonamy się :)

Yankes miał na myśli to że dla firm transportowych będzie mniejszym obciążeniem finansowym ściągnąć wszystkie auta do Polski, napisał też że ceny wszystkiego wzrosną.

G
Gość
, Gość:

2/3 Polskiego PKB pochodzi z transportu więc jest się nad czym zastanowić.

4% a nie 2/3 Polskiego PKB, brak wyobrazni

O
Orl
No nareszcie koniec z dziadtransami ???
G
Gość
, Gość:

Puste gadanie przewozów ile było tyle będzie a kierowca zawsze będzie mieć pracę.

, Gość:

Tylko jeden będzie jeździł u Niemca i zarabiał a drugi u dziada i chwalił. 6 z przodu

Też zostań "dziadem" :kup cieżarówkę i załóż transport i będziesz zarabiał więcej...nikt nikomu nie broni!!!

G
Gość
, Gość:

Puste gadanie przewozów ile było tyle będzie a kierowca zawsze będzie mieć pracę.

Tylko jeden będzie jeździł u Niemca i zarabiał a drugi u dziada i chwalił. 6 z przodu

G
Gość
j...na unia
S
Szwab
, Kierowca UE:

Przede wszystkim trzeba zadac sobie pytanie dlaczego sie tak stalo i kto posrednio za tym stoi. Ja pracuje od wielu lat jako kieeowca w zagranicznych firmach transportowych i mieszkam na stale za granicą. Widze od wielu lat jak agresywny transport z bylego bloku wschodniego niszczy transport w krajach zachodu ciagle zaniżanymi cenami . Pracownicy i firmy transportowe maja tego juz dosc . Ja tez mam coraz mniej pracy i zarobki nasze spadają. Kabotaż jest w ogromnych rozmiarach a my nie mamy co robić . Padaja firmy i nie ma podatkow. Na dodatek ...pijackie imprezy na parkingach i pozostawiany na nich syf , chamstwo i niebezpieczna jazda kierowcow nie tylko z polski ale i z innych krajów . To tylko czubek góry tego o co maja pretensje firmy transportowe i kierowcy ze starej unii.

Tak tylko Europa zachodnia a zwłaszcza Niemcy utworzyli taki obraz ludzi z bloku wschodniego.Gfyby nie niszczyli tego co budowali nasi przodkowie to mielibyśmy w bloku wschodnim drugie Niemcy.

G
Gość
, anty:

i dobrze bo mam juz dosc tych tirow

Naucz się brajanek jeździć a jak jesteś dupa to jeździj komunikacją publiczną. Będzie luźniej na drodze bo ja mam dość karawaniarzy niemotów.

G
Gość
Puste gadanie przewozów ile było tyle będzie a kierowca zawsze będzie mieć pracę.
G
Gość
, obserwujący temat długo:

Transport kolejowy przywrócić , oraz rzeczny i lotniczy, resztę rozwozić małymi do 7,5 tony.

Każdy ma dość już dziś ,,panów z ciężarowych’’ i tych tirów przeładowanych na magnesach wymuszających i zqjezdzajacych. Nowa pod rasa ludzka się kształtuje homosiedzus-wszystkowiedzące. A przy tym skończą się wielcy przedsiębiorcy mający po 3, albo 4 auta i ich firmy od wyzysku .

W łeb się pie..... nij weź inne tabletki tylko skonsultuj się z konowałem i powiedz jaki zawód wykonujesz będziemy dyskutować.

o
obserwujący temat długo
Transport kolejowy przywrócić , oraz rzeczny i lotniczy, resztę rozwozić małymi do 7,5 tony.

Każdy ma dość już dziś ,,panów z ciężarowych’’ i tych tirów przeładowanych na magnesach wymuszających i zqjezdzajacych. Nowa pod rasa ludzka się kształtuje homosiedzus-wszystkowiedzące. A przy tym skończą się wielcy przedsiębiorcy mający po 3, albo 4 auta i ich firmy od wyzysku .
K
Kierowca UE
Przede wszystkim trzeba zadac sobie pytanie dlaczego sie tak stalo i kto posrednio za tym stoi. Ja pracuje od wielu lat jako kieeowca w zagranicznych firmach transportowych i mieszkam na stale za granicą. Widze od wielu lat jak agresywny transport z bylego bloku wschodniego niszczy transport w krajach zachodu ciagle zaniżanymi cenami . Pracownicy i firmy transportowe maja tego juz dosc . Ja tez mam coraz mniej pracy i zarobki nasze spadają. Kabotaż jest w ogromnych rozmiarach a my nie mamy co robić . Padaja firmy i nie ma podatkow. Na dodatek ...pijackie imprezy na parkingach i pozostawiany na nich syf , chamstwo i niebezpieczna jazda kierowcow nie tylko z polski ale i z innych krajów . To tylko czubek góry tego o co maja pretensje firmy transportowe i kierowcy ze starej unii.
500
a może by tak 500 do każdego zestawu :)
T
Tomi
Wszyscy macie dość tirów to zobaczymy już nie bawem jak wszystkie ceny produktów pójdą w górę to po pierwsze po drugie zakklady produkujące części i podzespoły do samochodów będą musiały zrobić redukcję zatrudnienia także nie tylko kierowcy ale my wszyscy dostaniemy po dupie w polsce nie ma na tyle fabryk by się utrzymała na rynku polskim tylko są uzaleznione od zachodu o wszytek towar produkty itp trzeba przetransportować także bez tych tirów tak zwanych wszystko leży
Wróć na i.pl Portal i.pl