Firmy kurierskie nie zwalniają tempa, Oprócz maszyn do odbioru przesyłek, firmy stawiają na punkty odbioru paczek

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
W pierwszym kwartale 2021 r. liczba sklepów internetowych w Polsce osiągnęła 46,5 tys., w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku jest to wzrost o nieco ponad 70 proc.
W pierwszym kwartale 2021 r. liczba sklepów internetowych w Polsce osiągnęła 46,5 tys., w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku jest to wzrost o nieco ponad 70 proc. brak
Firmy kurierskie nie zwalniają tempa. Poczta Polska powiększyła sieć punktów odbioru do 14 tysięcy, a do końca czerwca tego roku liczba punktów ma przekroczyć 15 tysięcy. Z kolei InPost uruchomi kilkanaście kolejnych hubów logistycznych w całej Polsce.

Poczta Polska nawiązała współpracę z Eurocash S.A.,. dzięki czemu klienci będą mieli możliwość odbioru przesyłek w sieci sklepów ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum- podano w komunikacie i dodano, że dzięki temu Poczta Polska powiększyła sieć punktów odbioru do 14 tysięcy.

- Rozwój sieci punktów odbioru przesyłek realizuje strategię Poczty Polskiej na rynku przesyłek kurierskich. Zwiększenie zasięgu punktów odbioru wskutek pozyskiwania kolejnych partnerów to wymierny efekt naszych działań. Dzięki porozumieniu z kolejnym partnerem biznesowym, jakim jest Eurocash, Poczta Polska daje klientom zamieszkującym szczególnie mniejsze miejscowości, możliwość dogodnego odbioru paczek z zakupami online. Do końca czerwca tego roku liczba punktów przekroczy 15 tysięcy – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej, cytowany w komunikacie.

Jeszcze w tym roku firma zapowiada uruchomienie 500 automatów do odbioru i nadawania przesyłek, a w przyszłym roku ma pojawić się 2 tys takich urządzeń.

InPost uruchomi kolejne huby logistyczne

- Od dwóch lat jesteśmy liderem w wynajmie powierzchni logistycznych w Polsce, ale nasza infrastruktura wzrośnie w tym roku wykładniczo. W 2020 roku podwoiliśmy obroty i wolumen przesyłek, które obsługujemy – a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej-mówi Rafał Brzoska, prezes InPost, cytowany w komunikacie.

InPost rozpoczął m.in. długoterminową współpracę z Echo Investment. W ramach umowy przy inwestycjach mieszkaniowych i wielofunkcyjnych dewelopera będą montowane maszyny do odbioru i nadawania paczek. Ponadto firma buduje nową fabrykę swoich maszyn, a także zapowiada rozwój centrum badawczo-rozwojowego.

Obecnie firma obsługuje ponad 11 tysięcy maszyn do nadawania i odbierania paczek. Jak podano, to ponad dwukrotnie więcej niż liczba placówek własnych Poczty Polskiej.

46,5 tys sklepów internetowych

COVID-19 jak na razie nie odpuszcza, a przedsiębiorcy, w tym ci zajmujący się handlem, muszą nieustannie mierzyć się z kolejnymi ograniczeniami. W dodatku już od kilku lat widać, że konsumenci stopniowo przenoszą swoja aktywność zakupową do Internetu, co jest jedną z przyczyn systematycznego spadku liczby sklepów stacjonarnych.

Według raportu ExpertSender, już 7 na 10 Polaków robi zakupy online. Połowa kupujących wydaje tą drogą ponad 300 zł miesięcznie. Trudno się więc dziwić, że nieustannie rośnie liczba sklepów internetowych - a od 2020 tempo tego wzrostu zdecydowanie przyspieszyło.

Jak wynika z danych agencji badawczej Bisnode A Dun & Bradstreet Company na początku stycznia 2021 w Polsce było zarejestrowanych w sumie blisko 44,5 tys. sklepów internetowych - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Po trzech miesiącach 2021 r. liczba ta wzrosła o kolejne 2 tys., obecnie w Polsce zarejestrowanych jest więc 46,5 tys. sklepów internetowych.

W sumie w pierwszym kwartale 2021 r. Polacy zarejestrowali 3,4 tys. nowych sklepów online, ale w tym samym czasie 1,4 tys. działalności zostało wykreślonych z KRS. Co ciekawe 1,5 tys. z nich zostało zawieszonych i jest to o 31 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Eksperci z Bisnode A Dun & Bradstreet Company przewidują, że na koniec 2021 r. liczba sklepów internetowych może sięgnąć nawet 55 tys.

- Według szacunków sprzed kilku lat rynek e-commerce w Polsce w 2020 r. miał osiągnąć wartość 70 mld zł, ale w wyniku pandemii i powszechnego przeniesienia aktywności zakupowej do Internetu przebił już wartość 100 mld zł. Takie tempo wzrostu utrzyma się jeszcze przynajmniej do końca tego roku - dodaje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl