Episkopat Polski wyraża swój niepokój i sprzeciw wobec ograniczaniu lekcji religii w szkołach

Damian Świderski
Damian Świderski
Wideo
od 16 lat
- Wszelkie zmiany odnośnie organizacji lekcji religii w szkole publicznej winny dokonywać się zgodnie z obowiązującym prawem i w porozumieniu z Kościołami i związkami wyznaniowymi – tak napisali w oświadczeniu członkowie Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski, wyrażając zaniepokojenie oraz sprzeciw wobec planów rządu Donalda Tuska w sprawie zmian dotyczących lekcji religii w szkołach.

Spis treści

Episkopat sprzeciwia się ograniczaniu lekcji religii w szkołach
Episkopat sprzeciwia się ograniczaniu lekcji religii w szkołach Paweł Relikowski/Polska Press

Lekcje religii w szkołach będą marginalizowane. Episkopat się sprzeciwia

Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski podczas wtorkowego posiedzenia ogłosiła swoje niezadowolenie oraz sprzeciw wobec planów Ministerstwa Edukacji Narodowej, które mają dotknąć lekcje religii w szkołach publicznych. Obawy te zgłasza również Rada Szkół Katolickich przy Konferencji Episkopatu Polski, a także dyrektorzy wydziałów katechetycznych w diecezjach. Jak napisali, redukcja wymiaru godzin lekcji religii, może nastąpić tylko w przypadku „zgody biskupa diecezjalnego Kościoła Katolickiego albo władz zwierzchnich pozostałych kościołów i innych związków wyznaniowych”. Jest to zapisane w rozporządzeniu ministra Edukacji Narodowej z 14 kwietnia 1992 roku.

Komisja Wychowania Katolickiego wyraża nadzieję, że wszelkie zmiany w organizacji lekcji religii odbędą się w porozumieniu pomiędzy stroną rządową a Kościołami i związkami wyznaniowymi. Jakiekolwiek zmiany wymagają dialogu, szerokich konsultacji i czasu – oświadczyli członkowie Komisji.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuji.pl!

Religia i etyka wyłączona ze średniej ocen? Episkopat: Jest to działanie niesprawiedliwe

Sprzeciw został wyrażony w sprawie redukcji tygodniowego wymiaru godzin lekcji religii, a także w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów czy wyłączeniu oceny z religii oraz etyki ze średniej ocen.

Jest to działanie niesprawiedliwe. Uczeń powinien być wynagrodzony za swoją pracę, a tą nagrodą i docenieniem wysiłku ucznia jest właśnie ocena, która spełnia także funkcję motywacyjną. Nauczanie religii w szkole ma ogromne znaczenie wychowawcze i mocno wspiera wychowawczą rolę szkoły. Dzięki obecności lekcji religii w szkole może być realizowane integralne wychowanie człowieka włączające jego jakże ważną sferę duchową – napisali członkowie Komisji.

Nauczenie religii w szkołach publicznych jest obecnie w aż 23 krajach Europy.

Źródło: Episkopat.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl