reklama

Emerytura stażowa przed 60-tką pogrąży budżet państwa? Andrzej Duda zrealizuje pomysł emerytury za staż? [6. 12. 2019 r.]

TKZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Emerytura stażowa przed 60. rokiem życia. To kluczowy element kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy, który zyskuje w oczach związkowców. Co na to pracodawcy? Emerytura stażowa zależna byłaby od lat pracy. Ten pomysł pojawił się już przy poprzedniej kampanii Andrzeja Dudy. Czy teraz ma szansę zostać zrealizowany?

Emerytura stażowa przed 60-tką. Pomysł doczeka się realizacji?

Propozycja prezydenta Andrzeja Dudy wiąże się z tym, że Polacy nabywaliby prawo do emerytury na podstawie stażu pracy.

Świadczenie emerytalne nabywane byłoby w chwili:

  • przepracowania 35 lat w wypadku kobiet,
  • przepracowania 40 lat w wypadku mężczyzn.

W praktyce oznaczałoby to fakt, że przejście na emeryturę byłoby możliwe już w wieku 53-58 lat.

Zwolennikami takiego rozwiązania są związkowcy. Jak powiedział Henryk Nakonieczny, członek prezydium NSZZ Solidarność na łamach serwisu Business Insider, będzie to wspólna inicjatywa prezydenta i związkowców.

Emerytura stażowa. Co na to pracodawcy?

Entuzjazmu związkowców wobec emerytury stażowej nie podzielają już pracodawcy. Ich propozycja to emerytura, ale po przepracowaniu 40 lat zarówno dla kobiet jak i mężczyzn.

Warunkiem jest jednak ukończenie wieku minimum 60 lat i stopniowe zrównywanie wieku emerytalnego dla kobiet do 65 lat - pisze "BI".

Dłużej mogliby również pracować ci, którzy posiadają wyższe wykształcenie. W ocenie Jeremiego Mordasewicza osoby po studiach żyją średnio o 10 lat dłużej i dłużej są w stanie wykonywać pracę umysłową.

Ekonomiści natomiast twierdzą, skrócenie okresu składowego, a wydłużenie okresu pobierania emerytur oznaczałoby jeszcze niższe emerytury niż obecnie.

Źródło: "Business Insider".

Nie przegapcie

Materiał oryginalny: Emerytura stażowa przed 60-tką pogrąży budżet państwa? Andrzej Duda zrealizuje pomysł emerytury za staż? [6. 12. 2019 r.] - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 137

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kazik
8 grudnia, 10:53, Gość:

Nie chcę wywoływać awantury ale np. Kobiety z rocznika 53 poszły wcześniej na emerytury i teraz lament bo odliczyli im pobrane emerytury i mają teraz gówniane do końca życia. Tego chcecie.? No to ja gratuluję wam wyboru.

8 grudnia, 14:45, Gość:

A dlaczego my po 35 latach pracy mamy mieć głodówe emerytury Nie rozdawać nierobom to będą pieniadze

9 grudnia, 06:19, Gość:

Popieeram

Popieram.w 100%

K
Kazik

Jedyne sprawiedliwe rozwiązanie jeżeli nazwa

Prawo i Sprawiedliwosc jest tym co zaczą słowa to napewno niedługo to wejdzie w życie chyba że przywrøcą przywileje ucholom

G
Gość
8 grudnia, 6:14, Gość:

Emerytury stazowe 5 lat wcześniej dla ludzi z długim stazem czyli kobieta poszła by 55lat męzczyzna 60 a młodzi niech wezmą sie za robote a nie siedza do 25 lat bez pracy a pracodawcy niech sami pracuja skoro zarabia sie 1600 zl pytam na co aale tak niestety jest tylko nikt nic nie mowi ,jeśli jest ktos sam jak żyje ale co tu kogo obchodzi niektorzy za 9 tysięcy nie moga wyzyć

8 grudnia, 9:28, Gość:

Według ciebie reszta Europy jest głupsza od Polski bo podwyższa wiek emerytalny.?

8 grudnia, 13:57, Wachmistrz:

Chodzi o to aby dać możliwość ludziom spracowanym albo tym 55 którzy "wypadli z rynku" - ale moim zdaniem 60 lat to wiek minimalny dla mężczyzn

8 grudnia, 19:42, zulus:

A moim zdanie 60 lat to wiek minimalny dla mężczyzn i kobiet.

8 grudnia, 20:14, Gość:

A dlaczego ktoś ma pracować do śmierci. 35 lat pracy kobiecie to jest itak bardzo dużo. Przecież te kobiety i pracowały i wychowywały dzieci, czas odpocząć, bo zdrowie już siada. Młodzi do roboty i ci wszyscy z 500 plusa i.

Oczywiscie mlodzi do roboty nie siedziec na tych plusach .nam nikt nic nie dal radzilismy sobie sami bo chcielismy co osiagnac i chcialo nam sie pracowac .a teraz nierobstwo bo panstwo da .odebrac plusy i do roboty

G
Gość
9 grudnia, 12:37, leon:

budżet pogrąża chłopcy w mundurkach

Juz pograzyli

G
Gość
8 grudnia, 21:14, AXX:

Żądam przez rząd postsolidarnościowy spełnienia 14. postulatu Solidarności z 1980 roku. Emerytura dla kobiet w wieku 55 lat, dla mężczyzn w wieku 60 lat.

9 grudnia, 05:09, Gość:

W sumie tez tak moze byc 55 lub 60 ewentualnie stazowki bo to zadna laska tylko nasze zapracowane lata

9 grudnia, 13:37, Gość:

Zgadzam się.Ja przepracowałam 43 lata fizycznie i mam dość, chcę wreszcie odpocząć a nie harować do śmierci.

Ja tez

G
Gość
8 grudnia, 21:14, AXX:

Żądam przez rząd postsolidarnościowy spełnienia 14. postulatu Solidarności z 1980 roku. Emerytura dla kobiet w wieku 55 lat, dla mężczyzn w wieku 60 lat.

9 grudnia, 05:09, Gość:

W sumie tez tak moze byc 55 lub 60 ewentualnie stazowki bo to zadna laska tylko nasze zapracowane lata

Zgadzam się.Ja przepracowałam 43 lata fizycznie i mam dość, chcę wreszcie odpocząć a nie harować do śmierci.

l
leon

budżet pogrąża chłopcy w mundurkach

G
Gość
8 grudnia, 6:14, Gość:

Emerytury stazowe 5 lat wcześniej dla ludzi z długim stazem czyli kobieta poszła by 55lat męzczyzna 60 a młodzi niech wezmą sie za robote a nie siedza do 25 lat bez pracy a pracodawcy niech sami pracuja skoro zarabia sie 1600 zl pytam na co aale tak niestety jest tylko nikt nic nie mowi ,jeśli jest ktos sam jak żyje ale co tu kogo obchodzi niektorzy za 9 tysięcy nie moga wyzyć

8 grudnia, 9:28, Gość:

Według ciebie reszta Europy jest głupsza od Polski bo podwyższa wiek emerytalny.?

8 grudnia, 13:57, Wachmistrz:

Chodzi o to aby dać możliwość ludziom spracowanym albo tym 55 którzy "wypadli z rynku" - ale moim zdaniem 60 lat to wiek minimalny dla mężczyzn

8 grudnia, 19:42, zulus:

A moim zdanie 60 lat to wiek minimalny dla mężczyzn i kobiet.

8 grudnia, 20:14, Gość:

A dlaczego ktoś ma pracować do śmierci. 35 lat pracy kobiecie to jest itak bardzo dużo. Przecież te kobiety i pracowały i wychowywały dzieci, czas odpocząć, bo zdrowie już siada. Młodzi do roboty i ci wszyscy z 500 plusa i.

8 grudnia, 20:31, Gość:

Jak najbardziej rozdaja te plusy i szerza patologie robic sie nie chce bo panstwo da .

To jest prawda, biorą plusy i korzystają z zasiłku z MOPS i cieszą się życiem a My mamy pracować do śmierci ? Niech wreszcie rządzący przejrzą na oczy i zmuszą to młode towarzystwo do pracy.

G
Gość
8 grudnia, 10:53, Gość:

Nie chcę wywoływać awantury ale np. Kobiety z rocznika 53 poszły wcześniej na emerytury i teraz lament bo odliczyli im pobrane emerytury i mają teraz gówniane do końca życia. Tego chcecie.? No to ja gratuluję wam wyboru.

8 grudnia, 14:45, Gość:

A dlaczego my po 35 latach pracy mamy mieć głodówe emerytury Nie rozdawać nierobom to będą pieniadze

Popieeram

G
Gość
8 grudnia, 15:42, Gość:

Emerytury stażowe po 40 tu latach pracy to jest elementarna przyzwoitość dla ludzi co tak długo pracowali, a mówienie że nie ma pieniędzy , to czemu wypuszczamy emerytów mundurowych po 15 tu latach pracy, gdzie nie jednokrotnie ich pobory są większe od tych co pracowali 48 lat. Gdyby w naszym kraju wszyscy pracowali 40 lat to mielibyśmy cztery Japonie , a ludzie żyli w dostatku. Straszenie ludzi niskimi emeryturami po 40 tu latach pracy to jakaś paranoja, w takim razie mundurowi po 15 tu latach powinni mieć 400 zł. a czy tyle mają.

8 grudnia, 16:40, Gość:

Oczywiście popieram komentarz

8 grudnia, 19:07, Gość:

Ja również popieram.

8 grudnia, 20:30, Gość:

Czekam Panie Prezydencie juz 5 rok na spełnienie obietnicy,42 lata pracy moze juz starczy...?

Zadna laska dla kobiet 40 lat pracy jak niektorzy idioci sie upominaja bo wiekszosc z nich bedzie miala 60 lat i co uzyja na tej emeryturze jak jest scharowana 35 lat dla kobiet to dosc zapierniczania a paniusie biurowe bo to pewnie one chca grzac fotele niech sobie robia do 100

G
Gość
8 grudnia, 21:14, AXX:

Żądam przez rząd postsolidarnościowy spełnienia 14. postulatu Solidarności z 1980 roku. Emerytura dla kobiet w wieku 55 lat, dla mężczyzn w wieku 60 lat.

W sumie tez tak moze byc 55 lub 60 ewentualnie stazowki bo to zadna laska tylko nasze zapracowane lata

Z
Zmęczony
8 grudnia, 20:20, Gość:

35 lat pracy kobietom wystarczy. Kto tak krzyczy żeby pracować do 60 lat niech przejdzie się na cmentarz poczyta ile ludzie teraz żyją. Więc chociaż trochę pocieszyć się zasłużona emerytura. Panie Prezydencie liczymy na Pana.

8 grudnia, 20:29, Gość:

Podpisuje sie ppd tym komentarzem

Popieram

A
AXX

Żądam przez rząd postsolidarnościowy spełnienia 14. postulatu Solidarności z 1980 roku. Emerytura dla kobiet w wieku 55 lat, dla mężczyzn w wieku 60 lat.

G
Gość
8 grudnia, 6:14, Gość:

Emerytury stazowe 5 lat wcześniej dla ludzi z długim stazem czyli kobieta poszła by 55lat męzczyzna 60 a młodzi niech wezmą sie za robote a nie siedza do 25 lat bez pracy a pracodawcy niech sami pracuja skoro zarabia sie 1600 zl pytam na co aale tak niestety jest tylko nikt nic nie mowi ,jeśli jest ktos sam jak żyje ale co tu kogo obchodzi niektorzy za 9 tysięcy nie moga wyzyć

8 grudnia, 9:28, Gość:

Według ciebie reszta Europy jest głupsza od Polski bo podwyższa wiek emerytalny.?

8 grudnia, 13:57, Wachmistrz:

Chodzi o to aby dać możliwość ludziom spracowanym albo tym 55 którzy "wypadli z rynku" - ale moim zdaniem 60 lat to wiek minimalny dla mężczyzn

8 grudnia, 19:42, zulus:

A moim zdanie 60 lat to wiek minimalny dla mężczyzn i kobiet.

8 grudnia, 20:14, Gość:

A dlaczego ktoś ma pracować do śmierci. 35 lat pracy kobiecie to jest itak bardzo dużo. Przecież te kobiety i pracowały i wychowywały dzieci, czas odpocząć, bo zdrowie już siada. Młodzi do roboty i ci wszyscy z 500 plusa i.

Jak najbardziej rozdaja te plusy i szerza patologie robic sie nie chce bo panstwo da .

G
Gość
8 grudnia, 15:42, Gość:

Emerytury stażowe po 40 tu latach pracy to jest elementarna przyzwoitość dla ludzi co tak długo pracowali, a mówienie że nie ma pieniędzy , to czemu wypuszczamy emerytów mundurowych po 15 tu latach pracy, gdzie nie jednokrotnie ich pobory są większe od tych co pracowali 48 lat. Gdyby w naszym kraju wszyscy pracowali 40 lat to mielibyśmy cztery Japonie , a ludzie żyli w dostatku. Straszenie ludzi niskimi emeryturami po 40 tu latach pracy to jakaś paranoja, w takim razie mundurowi po 15 tu latach powinni mieć 400 zł. a czy tyle mają.

8 grudnia, 16:40, Gość:

Oczywiście popieram komentarz

8 grudnia, 19:07, Gość:

Ja również popieram.

Czekam Panie Prezydencie juz 5 rok na spełnienie obietnicy,42 lata pracy moze juz starczy...?

Dodaj ogłoszenie