Electronics Arts udostępnia swoje patenty, by konkurencja tworzyła lepsze gry

OPRAC.: Tomasz Biliński
Electronics Arts udostępnia swoje patenty, by konkurencja tworzyła lepsze gry
Electronics Arts udostępnia swoje patenty, by konkurencja tworzyła lepsze gry EA Press Portal
Udostępnij:
Electronic Arts ogłosiło deklarację pięciu patentów – pierwszy tego typu ruch na świecie na rynku gier. W ten sposób twórca gier z serii EA SPORTS FIFA, Battlefield i The Sims daje konkurentom i deweloperom darmowy dostęp do swoich patentów oraz technologii dedykowanych poprawie dostępności w grach. Firma ma nadzieję, że przez otwarcie swoich patentów i technologii dla innych, zachęci do tworzenia nowych rozwiązań, które przełożą się na większą inkluzywność gier.

Deklaracja składa się z pięciu patentów, które obejmują niektóre z najbardziej innowacyjnych rozwiązań EA w obrębie dostępności w grach, które mają pomagać graczom z zaburzeniami poznawczymi, wzroku, mowy i słuchu. Wśród patentów znajduje się "system pingów", zgłoszony przez Urząd Patentowy w Stanach Zjednoczonych i Urząd Znaków Towarowych. Technologia wykorzystywana w Apex Legends pozwala graczom porozumiewać się za pomocą systemu pingów. Została przyjęta z uznaniem za jakość wdrożenia i jako sposób na zmniejszenie toksyczności w grze oraz sprawienie, że rozgrywka staje się bardziej dostępna.

"System pingów" pomaga osobom z zaburzeniami poznawczymi, a także mowy i słuchu, które mogą mieć problem z komunikacją w grze. Rozwiązuje je poprzez umożliwienie graczom komunikowania zarówno kontekstowych komend audio, jak i wizualnych przez łatwy w użyciu system komend zintegrowany z ustawieniami sterowania w grze, co pozwala zastąpić zestawy słuchawkowe i mikrofon. To system, który został wyjątkowo ciepło przyjęty przez graczy Apex Legends.

Trzy z patentów uwzględnionych w deklaracji związanych jest z technologią, która sprawa, że gry wideo są bardziej dostępne dla graczy z zaburzeniami wzroku i już teraz wykorzystywane są w popularnych grach Electronic Arts takich, jak Madden NFL i grach z serii FIFA. Opatentowane technologie automatycznie wykrywają i modyfikują kolory, jasność oraz kontrast wewnątrz gry, aby poprawić widoczność obiektów o podobnej świetlistości. To pozwala graczom lepiej postrzegać i reagować na zawartość w tytule.

Electronic Arts udostępnia również kod źródłowy wykorzystywany do technologicznych rozwiązań, które służą zaadresowaniu problemów z daltonizmem oraz trudności z percepcją jasności i kontrastu w cyfrowych dziełach. Jest to inicjatywa, która nie tylko sprawia, że gry będą bardziej dostępne, lecz również zachęca całą branżę do współpracy i tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Kod źródłowy można znaleźć na GitHub – pozwoli on twórcom na całym świecie zastosować technologie EA i wykorzystać je w swoich grach, co przełoży się na znaczne oszczędności w zakresie Badań i Rozwoju, a także zachęci specjalistów z branży do adaptacji i rozwój kodu.

- W Electronic Arts naszą misją jest inspirować świat do grania. Jedyną możliwością, żeby stało się to faktem jest sprawienie, żeby nasze gry były dostępna dla wszystkich graczy - zapewnia Chris Bruzzo, EVP of Positive Play, Commercial and Marketing. - Nasz zespół zajmujący się tym zagadnieniem od dawana jest zaangażowany w obalanie barier w naszych grach wideo, jednak zdajemy sobie sprawę, że aby doszło do znaczących zmian, musimy pracować razem jako cała branża, aby móc lepiej odpowiedzieć na potrzeby naszych graczy. Mamy nadzieję, że twórcy jak najlepiej wykorzystają te patenty i zachęcą tych, którzy posiadają środki, innowacyjne podeście i kreatywność, aby zrobić jak my i również zadeklarować dostępność, jako cel nadrzędny. Z chęcią wejdziemy we współpracę z innymi, aby wspólnie poprowadzić naszą branżę naprzód.

Piąty patent uwzględniony w deklaracji odnosi się do personalizowanej technologii dźwięku, której celem jest pomóc graczom z zaburzeniami słuchy poprzez modyfikację lub stworzenie muzyki opartej o ich słuchowe preferencje. Jej celem jest odpowiedź na ograniczenia, z którymi mogą się spotkać. Electronic Arts planuje w przyszłości dodać kolejne patenty do ogłoszonej deklaracji, które skoncentrują się na dostępności, a także zidentyfikować technologie, które udostępnią jako otwarty kod źródłowy.

- Zawsze wysłuchujemy naszych graczy, aby lepiej zrozumieć, gdzie ich potrzeby nie są zaadresowane i co jeszcze możemy dla nich zrobić. To dla nas ważne, żeby każdy czuł się swobodnie w naszych grach. Inkluzywne podejście musi mieć swoje korzenie w informacji zwrotnej od społeczności. Te technologie istnieją po to, aby pomóc ludziom na całym świecie doświadczać wspaniałych gier. Jesteśmy dumny z roli, jaką nasza społeczność odgrywa w drodze do tworzenie innowacji, które mogą coś faktycznie zmienić - dodaje Bruzzo.

JUŻ IDZIESZ? MOŻE CIĘ ZAINTERESUJE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Nie będzie gry FIFA, nadchodzi nowa era

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną
Dodaj ogłoszenie