Dynamika i oszczędność, czyli nowa Honda Civic e:HEV w wersji standardowej

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
W nowym modelu pełna gama zaawansowanych rozwiązań, dbających o bezpieczeństwo oferowana jest w standardzie.
W nowym modelu pełna gama zaawansowanych rozwiązań, dbających o bezpieczeństwo oferowana jest w standardzie. Fot: Honda
Na rynek trafia nowy model Civic e:HEV. To już jedenasta generacja kultowego kompaktu. Jak zostanie przyjęta?

Honda świętuje 50-lecie modelu Civic hatchback i wprowadza na rynek nowy model Civic e:HEV. To jedenasta generacja kultowego kompaktu. Ten model jest oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym, co wieńczy proces elektryfikacji europejskiej gamy pojazdów Hondy.

Układ napędowy e:HEV składa się z 2-litrowej jednostki benzynowej z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującej w cyklu Atkinsona, dwóch silników elektrycznych, nowej jednostki sterującej przepływem mocy, a także inteligentnego zespołu akumulatorów.

Maksymalna moc układu jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego i wynosi 135 kW, a maksymalny moment obrotowy 315 Nm. Deklarowana emisja CO2 nie przekracza 110 gramów na km.

Słów kilka o najważniejszym elemencie samochodu, czyli silniku. W nowym Civicu łączy on 72-ogniwowy zespół akumulatorów litowo-jonowych i dwa niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Sprzężono je z 2-litrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującym w cyklu Atkinsona.

Zespół napędowy
Pod tylnymi siedzeniami znajduje się najnowsza wersja inteligentnego zespołu akumulatorów, który jest mniejszy i lżejszy, a jednocześnie charakteryzuje się zwiększoną gęstością magazynowanej energii. Zespół napędowy oferuje wysoki moment obrotowy, generowany od najniższych RPM i mocne przyspieszenie, zapewniając wyjątkową oszczędność.

Zaawansowany układ może płynnie przełączać się pomiędzy napędami elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez udziału kierowcy. Kierowca może wybierać spośród czterech trybów jazdy – Eco, Normal, Sport i nowego Individual.

Centralnym elementem systemu e:HEV jest przekładnia e-CVT o stałym przełożeniu, kontrolowana przez inteligentny układ sterowania przepływem mocy. W kabinie stworzono wyciszone, relaksujące środowisko, poprawiając ogólne właściwości jezdne pojazdu. Efektem jest odczucie płynności i równomiernego przebiegu przyspieszania.

Civic jedenastej generacji ma o 35 mm dłuższy rozstaw osi i szerszy rozstaw kół w stosunku do swojego poprzednika. Wpływa to na lepsze osiągi na prostych odcinkach drogi jak i na zakrętach. Nowy Civic jest również pierwszym w historii, w którym zastosowano przednie fotele z konstrukcją zapewniającą lepszą stabilizację i komfort pasażerów.

- Każdy nowy Civic wzbudza duże oczekiwania, a w przypadku najnowszej generacji skupiliśmy się na zapewnieniu wyższej satysfakcji, emocji i wzbogaceniu doznań kierowcy i pasażerów - mówi Tomoyuki Yamagami, szef projektu nowej generacji Civica e:HEV.

Pakiet Honda SENSING
W nowym Civicu zastosowano pakiet Honda SENSING – rozbudowany zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i rozwiązań wspomagających kierowcę.

Nowa przednia kamera o szerokim kącie widzenia 100 stopni oraz udoskonalone systemy rozpoznawania obiektów zwiększają zdolność Civica do wykrywania pieszych, krawędzi jezdni, oznakowania poziomego drogi oraz innych pojazdów, w tym motocykli i rowerzystów.

Po raz pierwszy auto wyposażono w czujniki ultradźwiękowe – po cztery z przodu i z tyłu pojazdu. Oprócz udoskonalonych rozwiązań minimalizujących skutki ewentualnej kolizji, systemu utrzymywania na pasie ruchu czy tempomatu adaptacyjnego, w Civicu wprowadzono monitorowanie martwego pola i ruchu poprzecznego oraz asystenta jazdy w korku.

W swej najnowszej odsłonie samochód jest odzwierciedleniem nowego, progresywnego, radosnego podejścia do designu, w myśl zasady Hondy „Maksimum Człowieka, Minimum Maszyny”.

Charakteryzuje się elegancką, sportową sylwetką, którą uzyskano dzięki obniżeniu o 25 mm linii maski w stosunku do poprzedniej generacji. Zwiększono powierzchnię szyb, co dało efekt rozświetlenia i przestronności wnętrza. Niżej poprowadzona linia szyb podkreśla sylwetkę pojazdu, a także zapewnia lepszą widoczność z tylnych siedzeń. Najwyższy punkt linii dachu został przesunięto do przodu w porównaniu z poprzednią generacją.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl