Spis treści
Do 15 marca na budowach, zgodnie z umowami, obowiązuje tzw. przerwa zimowa.
- Oczywiście, wykonawcy mogą realizować prace, na które pozwala im pogoda, ale takiego obowiązku nie mają - wyjaśnia Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
To w gestii białostockiego oddziału leży nadzór na budową drogi S61 Podborze-Śniadowo wraz z przebudową 3 kilometrowego odcinka S8 w okolicach Ostroi Maz.
S61 niemal gotowa
Droga ekspresowa S61 ma niespełna 220 km, przebiega przez trzy województwa: mazowieckie, podlaskie i warmińsko-mazurskie. W 2023 roku roku wydłużono ją o kolejne 49 km.
W ramach budowy obwodnicy Łomży w czerwcu 2023 roku oddano do ruchu węzeł Łomża Zachód na istniejącej DK61. Dzięki temu przejezdność uzyskał gotowy od roku, ale nieużywany, fragment S61 Łomża Południe – Łomża Zachód o dł. 7,2 km.
Dwa miesiące później oddział GDDKiA w Olsztynie oddał do ruchu trzeci i ostatni w województwie warmińsko-mazurskim odcinek S61 Ełk Południe – Wysokie (węzeł Kalinowo) o długości około 23 km.
Ponownie ruszają prace w stronę Białegostoku
Z kolei w październiku 2023 roku oddano do użytkowania, przed zakończeniem wszystkich robót, przeszło 19-kilometrowy fragment S61 Ostrów Mazowiecka Północ (Podborze) – Śniadowo.
- Obecnie trwają prace przy Obwodzie Utrzymania Drogi (obiekty kubaturowe) oraz ponownie ruszają przy S8 – nitka w kierunku Białegostoku (podbudowa jezdni) oraz przy łączniku na węźle Komorowo (w kierunku Ostrołęki) oraz przy drogach dojazdowych - informuje Rafał Malinowski.
W ramach kontraktu na S61 Podborze-Śniadowo wraz z przebudową S8 zrobiono (stan prac na koniec 2023 roku):
- roboty drogowe - 92,46 proc.
- roboty mostowe- 98,70 proc.
- roboty branżowe - 92,80 proc.
Zobacz zimowe zdjęcia z pierwszego miesiąca 2024 roku z budowy S61 i przebudowy S8
Ostatni odcinek S61 w budowie
Obecnie trwają bowiem jeszcze prace przy budowie ostatniego w województwie podlaskim i zarazem ostatniego na całej drodze S61 odcinka od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (12,9 km). To obwodnica Łomży. Wykonawca ma za zadanie udostępnić ją do ruchu – na zasadzie przejezdności jedną nitką mostu na Narwi – w połowie 2024 roku. To pozwoli na ruch samochodów ciężarowych po S61 do granicy z Litwą z ominięciem Łomży.
W połowie 2025 r. obwodnica Łomży na całej długości będzie w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?