Dokładne miejsce przerwania gazociągu ustalone. To prawdopodobna przyczyna wybuchu gazu w Szczyrku. Błąd kosztował życie 8 osób?

KLM
Miejsce przerwania gazociągu w Szczyrku zostało dokładnie ustalone. Biegli potwierdzili, że jest związek między przerwaniem gazociągu, a wybuchem gazu.
Miejsce przerwania gazociągu w Szczyrku zostało dokładnie ustalone. Biegli potwierdzili, że jest związek między przerwaniem gazociągu, a wybuchem gazu. KLM
Miejsce przerwania gazociągu w Szczyrku zostało dokładnie ustalone. Jak poinformowała Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej, biegli potwierdzili związek pomiędzy przerwaniem gazociągu, a wybuchem gazu w domu w Szczyrku. Prokuratura prowadzi śledztwo w sprawie wybuchu w domu przy ul. Leszczynowej w Szczyrku, w którym zginęło osiem osób. Poinformowała, że ustalono dokładne miejsce przerwania gazociągu.

Wybuch gazu w Szczyrku. Wiadomo gdzie przerwano gazociąg

Podczas oględzin na miejscu zdarzenia, jakie prowadziliśmy w miniony weekend, zostało ujawnione miejsce przerwania gazociągu – poinformowała w poniedziałek Agnieszka Michulec, rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej. - To ustalenie potwierdza nasze domniemania, że pomiędzy wybuchem w budynku, a pracami prowadzonymi pod ulicą Leszczynową w Szczyrku istnieje związek. To domniemanie stało się faktem – podkreśliła Michulec.

Prokuratura dokonała oględzin także okolicznych posesji sąsiadujących z miejscem wybuchu. Wiele wskazuje, że mieszkańcy tych domów również będą uznani za osoby pokrzywdzone - prawdopodobieństwo, że to ich budynek mógł wybuchnąć, było bowiem duże.

Prokuratura nie ujawniła jednak dokładnego miejsca przerwania gazociągu.

– To szkodziłby dobru śledztwa – stwierdziła prokurator Michulec.

Śledczy badają teraz, czy przerwanie gazociągu to efekt pracy tej konkretnej wiertnicy, jaka została znaleziona na miejscu wybuchu. Oględziny w tym zakresie prowadzone są także w poniedziałek. Prokurator nie odpowiedziała na pytanie, czy ktoś został już zatrzymany w tej sprawie.

- Pracujemy nad ustaleniem osób odpowiedzialnych i zakresu ich odpowiedzialności. Praca prokuratora wciąż trwa, nie zostały zakończone oględziny, a sprawa ma charakter bardzo złożony – wyjaśniła Agnieszka Michulec.

Przyznała jednak, że prokuratura zabezpieczyła nie tylko dokumentację administracyjną, ale także dokumentację techniczną. Teraz konieczna jest analiza tych dokumentów.

Wybuch gazu w Szczyrku. Nie żyje osiem osób

Wybuch gazu w Szczyrku: Osiem ofiar tragedii. Cztery to małe...

Prokurator Agnieszka Michulec podkreśliła, że na miejscu zdarzenia nadal prowadzone są oględziny. Są one trudne, bo cały teren jest pokryty gruzem i wymaga usuwania go krok po kroku.

- Musimy w tej chwili uzyskać ekspertyzy i opinie tych biegłych, którzy uczestniczyli w oględzinach. To biegli z zakresu fizykochemii, geologii, geodezji, budownictwa i gazownictwa. Na wyniki tych prac trzeba poczekać – zastrzegła rzeczniczka bielskiej prokuratury okręgowej.

Obecnie prokuratura oczekuje na wyniki sekcji zwłok osób, które zginęły w wybuchu. Takie sekcje prowadzone są w poniedziałek i wtorek w Zakładzie Medycyny Sądowej w Katowicach.

- Zgoda na pochówek osób pokrzywdzonych będzie możliwa dopiero po ustaleniu ich tożsamości. Bez wnikania w szczegóły - jest konieczna identyfikacja. Posiadamy jednak skuteczne metody takiej identyfikacji i zgodnie z zapewnieniem biegłych, w ciągu 2-3 dni od pobrania materiałów porównawczego, genetycznego, zostanie wydana opinia ustalająca tożsamość tych osób – poinformowała prokurator Michulec.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Dokładne miejsce przerwania gazociągu ustalone. To prawdopodobna przyczyna wybuchu gazu w Szczyrku. Błąd kosztował życie 8 osób? - Dziennik Zachodni

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

i
istalator 65

`Nie macie racji za bardzo ! łatwo opluwać robotnika! A On powinien myśleć! a nie udawać , że myśli za niego szef !

Prawda jest taka , że winna jest Gmina i spółka gazownicza jak właściciel sieci !. Jeżeli wydali zgodę na roboty przy sieci powinni uzgodnić z gminą plany zagospodarowania przestrzennego!! W planach powinni być naniesiony gazociąg z pomiarem geodezyjnym w stosunku do poziomu morza ! No ale fachowcy dzisiejsi liczą , ż e jakoosc to będzie !! Teraz robola wsadza zgodnie z prawem..i Jeszce Wy to popieracie ?? Chleb jest kosztowny !!

PS. pamiętacie uzgodnienia projektowe inwestycji miejskich ??? haaaa a no było to w komunie !! I uważam , że roboty odkrywkowe gazociągu powinna dokonać spółka gazowa .w rejonie prac ..no ale ..

Z
Ziut
13 grudnia, 10:07, krystyna40:

Nie rozumiem dlaczego ludzie nie zakładają alarmu z czujnikiem gazu ?! Ja mam taki czujnik przy systemie alarmowym, opłacam głupie parę złotych składki członkowskiej w Krajowej Sieci Alarmowej Sztabu Ratownictwa i śpię spokojnie, Wiem, że jeżeli zacznie ulatniać się gaz to natychmiast będzie alarm i zaraz przyślą straż pożarną, a przy okazji przez całą dobę pilnują czy ktoś nie włamał mi się do mieszkania.

Wiem, że rencistom i emerytom, których nie stać na zakup centralki alarmowej dają ją za darmo. Mają też opcję, że jak ktoś dostanie zawału serca to jednym przyciśnięciem w noszonym przy sobie breloczku lub telefonie mogą wezwać Pogotowie Ratunkowe. To samo dotyczy napadu. Myślę, że wielu ludzi nie wie, że taka sieć działa i dlatego co jakiś czas dochodzi do takich strasznych nieszczęść. Wielu ludzi mogłoby żyć. Pytałam ich dlaczego się nie reklamują. Odpowiedzieli, że są organizacją całkowicie non profit i nie mają pieniędzy na opłacanie reklam, a te co mają przeznaczają na zakup sprzętu dla emerytów i rencistów, żeby jak największej liczbie ludzi pomóc.

Media chętnie pokazują, piszą i mówią o ludzkich tragediach, ale ani słowem nie wspominają o tym, że dzięki działaniom społecznego Sztabu Ratownictwa SKSR ci ludzie mogliby żyć dalej. Uważam, że warto o tym mówić.

13 grudnia, 16:05, tak to działa:

Ty w swoim mieszkaniu mogłabyś nawet nie czuć gazu, czujnik też by nic nie wykrył, a wybuch i tak rozwaliłby cały budynek. Także te bzdurki zachowaj dla siebie...

Dokładnie.

B
Bogdan

Tak to jest jak się odpowiedzialną robotę powierza partaczom. To zawsze kosztuje ludzkie życie.

G
Gość
12 grudnia, 12:38, Kasia:

W Polsce teraz jest tak że nieważne jak się co robi ważne że szybko żeby była kasa pieniądze to nowy Bóg.!

to prawda kasa kasa rzadzi niestety !!!! taka gesta siec gazowa to nie dowalac nowych budowli, niektore firmy gazownicze to ;porazka!!

G
Gość
12 grudnia, 10:30, Gość:

Czemu te s[wulgaryzm]syny już nie siedzą? Ktoś musi chyba własnoręcznie wymierzyć sprawiedliwość.Państwo nawet nie z dykty A, z koszergówna

12 grudnia, 18:27, Uop:

Konkretnie kto ma siedziec wszech wiedzacy kretynie?

Twoja stara za spłodnienie takiego kondona...

G
Gość

Czemu te skurrrwysyny jeszcze nie siedzą? Państwo nawet nie z dykty a koszer gówna ....

G
Gość

Jak dla mnie to powinni zamknąc do pierdla szefow tej firmy co wykonywała prace a takze pracownikow ktorzy t pracowali na miejscu prze wykopie. Wina lezy tez po ich stronie. Nie mam pewnosci to nie kopie i tyle.

G
Gość

To nie powinno budować się budowli gdy jest gęsta sieć medialna . To Jak loteria .

G
Gość

Chcemy linczu na pracownikach firmy

C
Ciekawski

Czy to będą ci sami biegli z gazownictwa, którzy stwierdzili, że gaz migruje w dół vide wybuch w Szczecinie parę lat temu?

t
tak to działa
13 grudnia, 10:07, krystyna40:

Nie rozumiem dlaczego ludzie nie zakładają alarmu z czujnikiem gazu ?! Ja mam taki czujnik przy systemie alarmowym, opłacam głupie parę złotych składki członkowskiej w Krajowej Sieci Alarmowej Sztabu Ratownictwa i śpię spokojnie, Wiem, że jeżeli zacznie ulatniać się gaz to natychmiast będzie alarm i zaraz przyślą straż pożarną, a przy okazji przez całą dobę pilnują czy ktoś nie włamał mi się do mieszkania.

Wiem, że rencistom i emerytom, których nie stać na zakup centralki alarmowej dają ją za darmo. Mają też opcję, że jak ktoś dostanie zawału serca to jednym przyciśnięciem w noszonym przy sobie breloczku lub telefonie mogą wezwać Pogotowie Ratunkowe. To samo dotyczy napadu. Myślę, że wielu ludzi nie wie, że taka sieć działa i dlatego co jakiś czas dochodzi do takich strasznych nieszczęść. Wielu ludzi mogłoby żyć. Pytałam ich dlaczego się nie reklamują. Odpowiedzieli, że są organizacją całkowicie non profit i nie mają pieniędzy na opłacanie reklam, a te co mają przeznaczają na zakup sprzętu dla emerytów i rencistów, żeby jak największej liczbie ludzi pomóc.

Media chętnie pokazują, piszą i mówią o ludzkich tragediach, ale ani słowem nie wspominają o tym, że dzięki działaniom społecznego Sztabu Ratownictwa SKSR ci ludzie mogliby żyć dalej. Uważam, że warto o tym mówić.

Ty w swoim mieszkaniu mogłabyś nawet nie czuć gazu, czujnik też by nic nie wykrył, a wybuch i tak rozwaliłby cały budynek. Także te bzdurki zachowaj dla siebie...

G
Gość
13 grudnia, 10:07, krystyna40:

Nie rozumiem dlaczego ludzie nie zakładają alarmu z czujnikiem gazu ?! Ja mam taki czujnik przy systemie alarmowym, opłacam głupie parę złotych składki członkowskiej w Krajowej Sieci Alarmowej Sztabu Ratownictwa i śpię spokojnie, Wiem, że jeżeli zacznie ulatniać się gaz to natychmiast będzie alarm i zaraz przyślą straż pożarną, a przy okazji przez całą dobę pilnują czy ktoś nie włamał mi się do mieszkania.

Wiem, że rencistom i emerytom, których nie stać na zakup centralki alarmowej dają ją za darmo. Mają też opcję, że jak ktoś dostanie zawału serca to jednym przyciśnięciem w noszonym przy sobie breloczku lub telefonie mogą wezwać Pogotowie Ratunkowe. To samo dotyczy napadu. Myślę, że wielu ludzi nie wie, że taka sieć działa i dlatego co jakiś czas dochodzi do takich strasznych nieszczęść. Wielu ludzi mogłoby żyć. Pytałam ich dlaczego się nie reklamują. Odpowiedzieli, że są organizacją całkowicie non profit i nie mają pieniędzy na opłacanie reklam, a te co mają przeznaczają na zakup sprzętu dla emerytów i rencistów, żeby jak największej liczbie ludzi pomóc.

Media chętnie pokazują, piszą i mówią o ludzkich tragediach, ale ani słowem nie wspominają o tym, że dzięki działaniom społecznego Sztabu Ratownictwa SKSR ci ludzie mogliby żyć dalej. Uważam, że warto o tym mówić.

Nooo... Reklama dźwignią handlu, prawda?

k
krystyna40

Nie rozumiem dlaczego ludzie nie zakładają alarmu z czujnikiem gazu ?! Ja mam taki czujnik przy systemie alarmowym, opłacam głupie parę złotych składki członkowskiej w Krajowej Sieci Alarmowej Sztabu Ratownictwa i śpię spokojnie, Wiem, że jeżeli zacznie ulatniać się gaz to natychmiast będzie alarm i zaraz przyślą straż pożarną, a przy okazji przez całą dobę pilnują czy ktoś nie włamał mi się do mieszkania.

Wiem, że rencistom i emerytom, których nie stać na zakup centralki alarmowej dają ją za darmo. Mają też opcję, że jak ktoś dostanie zawału serca to jednym przyciśnięciem w noszonym przy sobie breloczku lub telefonie mogą wezwać Pogotowie Ratunkowe. To samo dotyczy napadu. Myślę, że wielu ludzi nie wie, że taka sieć działa i dlatego co jakiś czas dochodzi do takich strasznych nieszczęść. Wielu ludzi mogłoby żyć. Pytałam ich dlaczego się nie reklamują. Odpowiedzieli, że są organizacją całkowicie non profit i nie mają pieniędzy na opłacanie reklam, a te co mają przeznaczają na zakup sprzętu dla emerytów i rencistów, żeby jak największej liczbie ludzi pomóc.

Media chętnie pokazują, piszą i mówią o ludzkich tragediach, ale ani słowem nie wspominają o tym, że dzięki działaniom społecznego Sztabu Ratownictwa SKSR ci ludzie mogliby żyć dalej. Uważam, że warto o tym mówić.

G
Gość
12 grudnia, 6:47, Sędzia:

Winni mogą być też odpowiedzialni za ułożenie gazociągu lub ci którzy tworzyli dokumentację. Jeżeli głębokość ułożenia była nie taka jak w projekcie lub źle zapisana w dokumentach

Dokładnie, zgadzam się z wypowiedzią. Jeżeli ktoś źle zaznaczył w planach rurociąg gazu a teraz doszło do prac w których rozszczelniono rurociąg to nie wina robotników tylko tych którzy nanieśli to na mapkę. A druga sprawa to jest coś takiego jak domniemanie niewinności. Pozostawmy to organom ścigania, niech zajmą się swoją pracą.

G
Gość
12 grudnia, 13:07, RafalB:

Ludzie zwolnijcie ,bo się pozabijamy.Polacy apeluje,pieniądze to nie wszystko.

Zgadzam sie w calosci

Wróć na i.pl Portal i.pl