Dermatolog – jak znaleźć dobrego specjalistę?

Materiał partnera zewnętrznego
Dermatologia to bardzo ważna dziedzina współczesnej medycyny. Mówiąc ogólnie, zajmuje się ona badaniem, diagnozowaniem oraz leczeniem najróżniejszych chorób skóry. To właśnie ona na przestrzeni całych pokoleń zgromadziła ogromną wiedzę na temat tego najważniejszego organu w naszym ciele. Dzięki niej możliwe jest leczenie wielu groźnych – a nierzadko śmiertelnych – dolegliwości, które zagrażają właściwie każdemu z nas.

Dermatologia to jednak nie tylko leczenie poważnych chorób. Stanowi ona także ważną część medycyny estetycznej, dzięki której możemy w znacznym stopniu polepszyć nasz wygląd i walczyć ze wszystkimi jego niedoskonałościami. Młodo wyglądająca i zadbana skóra to przecież jeden z podstawowych elementów atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego – niestety istnieje mnóstwo defektów cery. Z tego powodu w wielu przypadkach zwrócenie się o pomoc właśnie do dermatologa jest najlepszym pomysłem. Otrzymamy tutaj całe mnóstwo rozwiązań, które dobrze sprawdzą się w każdym przypadku. Okazuje się jednak, że znalezienie odpowiedniego specjalisty w tej dziedzinie nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać.

Trudności w poszukiwaniu dobrej kliniki

Dermatologia cieszy się aktualnie tak dużą popularnością, że oferty z nią związane są bardzo liczne. Właściwie w każdym, nawet stosunkowo niewielkim mieście znaleźć można przynajmniej jedną klinikę dermatologiczną lub lekarzy, którzy się tym zajmują. Wybranie się do profesjonalnej kliniki, która specjalizuje się wyłącznie w tej dziedzinie i reklamowana jest przez znanych lekarzy jest bardzo kuszącą propozycją. W tym przypadku zapłacimy nieco więcej, ale jednocześnie otrzymamy pewność, że zajmą się nami wybitni specjaliści, a usługi będą stały na najwyższym poziomie. Czy jednak w każdym przypadku tak jest?

Kliniki uwielbiają reklamować się tym, że pracują u nich wybitni specjaliści. Jest to oczywiście doskonały chwyt marketingowy, za pomocą którego można przyciągnąć do siebie mnóstwo klientów. Firmowanie się znanym nazwiskiem sprawia, że klinika od razu zaczyna wydawać się w pełni profesjonalna, a każdy, kto tylko się o niej dowie, szybko nabiera przekonania, że otrzyma tu usługi na światowym poziomie.

Trzeba jednak zastanowić się, czy faktycznie tak jest. Oczywiście, w wielu przypadkach reklamy nie kłamią – w wielu klinikach pracują eksperci bardzo szanowani w swojej profesji, ale jednocześnie "przeciętny" klient praktycznie nie ma szans na dostanie się do nich.

Trzeba zatem uważać, bowiem często dochodzi do tego, że zostajemy skuszeni wizją złożenia wizyty u dowolnego, słynnego w tej dziedzinie lekarza. Po umówieniu terminu zjawiamy się na miejscu, gdzie dowiadujemy się, że zajmie się nami podrzędny specjalista, który nie ma zbyt wiele doświadczenia. Z jednej strony nie musi to wcale oznaczać, że usługi będą tu wykonane na gorszym poziomie.

Jakość usług dermatologicznych jest uzależniona od bardzo wielu różnych czynników. Ważne jest przede wszystkim wyposażenie, jakim dysponują pracownicy – trzeba zawsze uważać, aby przy wykonywaniu zabiegów wykorzystywany był wyłącznie nowy i renomowany sprzęt. Ponadto fakt, że nazwisko lekarza nie jest zbyt znane w branży o niczym nie musi świadczyć. Specjaliści, którzy nie pojawiają się bez przerwy w prasie, a ich wypowiedzi nie są szeroko cytowane również mają do zaoferowania wiele umiejętności i doświadczenia. Wszystko to nie zmienia jednak faktu, że klient ma prawo poczuć się w takiej sytuacji zawiedziony i oszukany.

Jak uniknąć problemów?

Przed wybraniem konkretnej oferty musimy zatem upewnić się, czy otrzymamy w danej klinice dokładnie to, czego oczekujemy. Jeśli klinika reklamuje się znanymi nazwiskami i jej twarzą jest słynny specjalista, trzeba dokładnie to zweryfikować. Przykładem miejsca, w którym można mieć pewność co do uczciwości takiej reklamy klinika Murano w Warszawie. Główną twarzą kliniki i osobą odgrywającą ważną rolę w jej promocji jest dr. Paweł Rujna.

Paweł Rujna to jeden z najlepszych polskich specjalistów w dziedzinie dermatologii estetycznej oraz laseroterapii. W roku 1999 został absolwentem Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Warszawie. Przez kolejną dekadę pracował w tej branży na szeregu różnych stanowisk, zdobywając doświadczenie i doskonaląc swoje umiejętności. Brał udział w niezliczonych szkoleniach, kursach i warsztatach, które stanowią ważny element poszerzania kwalifikacji zawodowych. Jako specjalista od dermatologii, Paweł Rujna jest regularnie cytowany przez prasę, w tym popularne czasopisma kobiece, zajmujące się tematyką piękna i dobrego stylu. Udając się na wizytę do kliniki Murano, mamy pewność, że spotkamy tam dr Rujnę, który pomoże nam z naszymi problemami skórnymi. Jak wielokrotnie podkreślała w swoich wypowiedziach Imelda Wróblewska – osoba odpowiedzialna w klinice Murano za sprawy organizacyjne oraz marketingowe – dr Rujna jest specjalistą, który odgrywa ogromną rolę w funkcjonowaniu kliniki. Jest to zatem przykład na to, że nie wszystkie kliniki traktują znane nazwisko jedynie jako chwyt marketingowy.

Wybierz najlepszą klinikę

Podobnie jak w przypadku każdej oferty, również tutaj trzeba poświęcić nieco więcej czasu, zanim zdecydujemy się na konkretną klinikę. Nie należy od razu wpadać w zachwyt, kiedy tylko zobaczymy, że dana klinika reklamuje się twarzą znanego specjalisty. Trzeba mieć świadomość tego, że często jest to jedynie chwyt reklamowy, zaś sama klinika może nie mieć zbyt wiele wspólnego z nazwiskiem, które ją promuje. Aby móc zweryfikować takie informacje, warto bliżej poznać nazwisko człowieka, który jest twarzą kliniki. Jeśli osoba taka faktycznie często jest cytowana w mediach i pojawia się na różnych wystąpieniach dotyczących korekty wyglądu, to jego wiarygodność wzrasta w oczach potencjalnego klienta. Przy każdym wywiadzie czy wypowiedziach powinny również pojawiać się informacje na temat tego, gdzie dany lekarz pracuje. Dzięki takim poszukiwaniom znajdziemy miejsce, w którym "własnymi rękami" zajmie się nami specjalista w dziedzinie dermatologii.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie