Deloitte. Globalna sztuczna inteligencja w branży sportowej warta ponad 19 mld dol. w 2030 r.

Zbigniew Czyż
Zbigniew Czyż
Malina Petr PAP/ CTK
Globalna sztuczna inteligencja w branży sportowej będzie warta ponad 19 mld dol. w 2030 r. - wynika z danych przedstawionych w raporcie firmy doradczej Deloitte. Analitycy wskazują na wzrost zainteresowania branży inwestycjami w platformy technologiczne.

Jak zwrócili uwagę autorzy raportu, dane Deloitte wskazują na dużą otwartość świata sportu do wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

"Dostrzegamy wzrost zainteresowania inwestycjami w platformy technologiczne i rozwiązania, które z jednej strony pozwalają lepiej zrozumieć preferencje użytkowników, a z drugiej – zaoferować bardziej spersonalizowane i bezpośrednie doświadczenia" - wskazał, cytowany w poniedziałkowej informacji Jakub Górnik z Deloitte Digital. Zwrócił uwagę, że organizacje sportowe zaczynają korzystać z rozwiązań typu Customer Data Platform, aby lepiej zrozumieć swoich kibiców, sportowców i partnerów.

Jak wskazano, tylko w 2022 r. od 4 do 5 milionów fanów kupiło lub otrzymało w prezencie sportowe przedmioty kolekcjonerskie NFT. "Prognozy Allied Market Research przewidują natomiast, iż globalna sztuczna inteligencja w branży sportowej będzie warta ponad 19 miliardów dolarów w 2030 r." - przekazano.

Według raportu wpływ wartości konsumentów na branżę sportową jest najsilniej widoczny w obszarze rozwiązań DEI (Diversity, Equity & Inclusion). "W Stanach Zjednoczonych (2022 r.) i w Walii (2023 r.) wprowadzane zostały porozumienia mające na celu wyrównanie płac piłkarek i piłkarzy. Zawodniczki i zawodnicy apelują do swoich organizacji sportowych o podejmowanie tematów związanych z równością płci czy przeciwdziałaniem rasizmowi. Nadchodzące wielkie wydarzenia sportowe mają odzwierciedlać dynamicznie zachodzącą zmianę społeczną. Igrzyska Olimpijskie w Paryżu będą pierwszymi, w których udział weźmie równa liczba kobiet i mężczyzn" - wskazano.

W opinii autorów raportu, odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania młodych kibiców będzie miało istotną rolę w rozwoju branży sportowej. "O ile dostosowywanie się sportu do źródeł inwestycji czy postępu technologicznego nie jest niczym nowym, o tyle stosunkowo świeżym zjawiskiem jest silna presja konsumencka" - podkreślili. Stwierdzono, że coraz częściej o sympatii bądź jej braku do danej drużyny sportowej nie decydują jej wyniki, lecz stosunek do kwestii środowiskowych, społecznych czy zobowiązania podejmowane w zakresie równości i różnorodności. "Istotna dla młodszych odbiorców może być również odpowiedź branży sportowej na dylematy związane z korzystaniem z nowych technologii, szczególnie sztucznej inteligencji" - oceniono.

Raport „The Future of Sport. Forces of change that will shape the sports industry by 2030” bazuje na rozmowach z siecią globalnych partnerów biznesowych Deloitte, prowadzonych w trakcie minionych kilku lat.

(PAP)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl