Dariusz Kozubek: Allegro pomogło mi rozwinąć biznes

Materiał informacyjny Allegro

Przedsiębiorcy coraz chętniej wybierają internet jako główny kanał sprzedaży. Część z nich, aby dotrzeć ze swoim produktem do większej liczby klientów, zdecydowała się skorzystać z możliwości, jakie daje Allegro. Wśród nich jest Dariusz Kozubek, właściciel firmy Darcet, który na platformie sprzedażowej uzyskał tytuł Super Sprzedawcy.

Jak wyglądały początki Pana sprzedaży w Internecie?

Gdy mieszkałem w Anglii, zauważyłem, że sprzedaż przez Internet jest tam dużo bardziej powszechna niż w Polsce. W 2008 r. wróciłem do kraju, wybrałem branżę, w której chciałem sprzedawać i tak zacząłem handlować online. Początki były ciężkie. Pracowaliśmy we dwie osoby. Sprzedaż była jednak znikoma, dopiero z czasem zaczęła się zwiększać. Obecnie mamy ośmiu pracowników, a wszystko jest zautomatyzowane i profesjonalne.

W czym pomogła pańskiej firmie sprzedaż na Allegro?

Allegro ma bardzo dobre zasięgi i bardzo dużo odbiorców. Jeśli mówimy o rozwoju firmy, to chodzi przede wszystkim o skalowanie biznesu. Im więcej będziemy sprzedawać, tym więcej będziemy kupować u dostawców. Dzięki temu dostaniemy u nich większe rabaty i co za tym idzie, więcej zarobimy. Mając duży obrót, natychmiast odblokowaliśmy linię kredytową, która też jest uzależniona od obrotu. Poza tym promocja samego portalu. Od kilku lat jest dużo więcej reklam Allegro, są widoczne praktycznie wszędzie.

Aby zostać Super Sprzedawcą, trzeba wykazać również własną inicjatywę. Co jest najważniejsze w obsłudze klienta online?

Na początkowym etapie sprzedaży najważniejsze są zdjęcia produktów. Do zdjęcia powinien dołączony być również dobry opis, aby nie było nieporozumień. Ważna jest również szybkość działania. Ludzie chcą mieć wszystko natychmiast. Bardzo ważny jest kontakt z klientem i indywidualne podejście do niego. Pamiętajmy też, że klient lubi mieć wybór opcji dostawy. Kolejna sprawa, to szybkość reakcji na kłopoty, np. jeśli przesyłka z jakiegoś powodu nie dotrze do adresata.

Czy narzędzia od Allegro pomagają w komunikacji z klientem i sprawiają, że jest on bardziej zadowolony?

Zdecydowanie tak. Niedawno Allegro uruchomiło „Centrum wiadomości”. Dzięki temu mamy całą historię wymiany konwersacji z klientem, co znacznie przyspiesza reakcję na pytania lub zgłaszane uwagi. Allegro zapewnia nam tzw. opiekunów. Jeśli mamy jakiś problem, to zawsze nam ktoś pomoże. Opiekunowie zwracającą nam uwagę też na handlowe sprawy, np. co by można dołożyć do asortymentu. Super rzeczą jest także zwiększenie automatyzacji, klient może sobie np.sam anulować zamówienie. Jest również Allegro Smart!, czyli program darmowych dostaw, które ludzie uwielbiają.

Wideo

Dodaj ogłoszenie