Czytelnik: -Radiowóz z włączonym silnikiem podczas kontroli

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne. Archiwum
Słupszczanin zauważył, że podczas kontroli drogowej w radiowozie cały czas policjanci mieli uruchomiony silnik. Czy to jest wykroczenie drogowe?

Słupszczanin (nazwisko do wiadomości redakcji) pisze:

„W nocy ok. godz. 23.45 zostałem zatrzymany do kontroli przez patrol policji. Po sprawdzeniu mojej trzeźwości oraz wyposażenia samochodu okazało się, że nie mam trójkąta odblaskowego. Zostałem poinformowany, że policjant nakłada na mnie mandat. Do tego mają policjanci prawo i nie mam o to do nich pretensji. Jednakże podczas całej kontroli i potem procedury sprawdzania mnie i wypisywania mandatu ( trwało to ok. 15 min ) silnik policyjnego radiowozu pracował na wolnych obrotach, co jest wykroczeniem z art. 60 ust. 2 pkt 3 ustawy o ruchu drogowym, który stanowi, że silnik samochodu w terenie zabudowanym na postoju nie może pracować dłużej niż 1 minutę. Celowo nie podaję numerów radiowozu, bo nie zależy mi na karaniu policjantów za popełnione wykroczenie, ale prosiłbym, abyście, jako dziennikarze, zwrócili uwagę na kuriozalność tej sytuacji - policjant wypisuje mi mandat za wykroczenie, jednocześnie samemu łamiąc prawo. Bareja się kłania”.

- To nie tak. Specyfika pracy powoduje, że policjanci muszą mieć pojazdy gotowe do ruchu - uważa R. Czerwiński, rzecznik słupskiej policji. - Dlatego podczas pracy ten przepis funkcjonariuszy nie obejmuje.

Zobacz także: Milion złotych ukryty w ścianach, policja udostępnia nagranie

Przeczytaj także na GP24

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Czytelnik: -Radiowóz z włączonym silnikiem podczas kontroli - Głos Pomorza

Komentarze 87

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kolo
Z tego samego przepisu jasno wynika, że zakaz nie dotyczy pojazdu wykonującego czynności na drodze - wszyscy kierowcy, którzy tego nie wiedzą winni oddać prawo jazdy, zamiast się wymądrzać.
w
we3
W kazdej miejscowosci policjanci dokonuja łamania tego przepisu a zycie weryfikuje i dochodzi sie do wniosku ze oni sa ponad prawem i nie obowizuje policja a oni maja obowiazek karania za nie przestrzeganie przepisów którzy sami omijaja
i
interesant
I w pierwszej kolejności odwołany z funkcji rzecznika pan Czerwiński za to, że nie zna odpowiedzi na stary jak "świat" temat związany z niewiedzą obywateli którzy nie czytają PRD a komentarze samych "specjalistów". Odpowiedź pana rzecznika zakrawa o kpinę z obywateli, tak można odpowiadać małym dzieciom, a nie ludziom którzy w glinach powinni widzieć choć mały autorytet szczególne jeśli chodzi o znajomość podstawowych przepisów.
i
interesant
art 60 ust 2 pkt 3 PRD
G
Gość
W dniu 19.01.2017 o 00:49, cew napisał:

" Interpelaja w sprawie procedury przeprowadzania kontroli drogowej przez Policję27 marca 2014 r.Jak donosi Dziennik Gazeta Prawna, Komendant Główny Policji wydał polecenie, aby podczas kontroli drogowej radiowozy miały włączone sygnały świetlne. Policjanci skarżą się, że nie mogą wtedy wyłączyć silników, bo rozładują się akumulatory.Ponadto zostawianie włączonego silnika podczas kontroli drogowej to nie tylko strata paliwa, ale też wątpliwe pod względem prawnym. Kodeks drogowy zabrania pozostawienia auta z włączonym silnikiem na obszarze zabudowanym.W związku z taką sytuacją zwracam się do Pana Ministra z następującymi pytaniami:1. Czy podczas kontroli drogowej radiowozy mają mieć obowiązkowo włączone sygnalizatory świetlne?2. Czym argumentowana jest taka decyzja?Odpowiedź Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, Grzegorza KarpińskiegoW nawiązaniu do pisma z dnia 25 marca 2014 roku (sygn. SPS-023-25524/14), dotyczącego interpelacji Posła na Sejm RP Pana Macieja Orzechowskiego w sprawie procedury przeprowadzania kontroli drogowej przez Policję, uprzejmie informuję, że wskazaną w wystąpieniu kwestię używania sygnałów świetlnych podczas przeprowadzania kontroli drogowej regulują przepisy rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lipca 2008 roku w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz. U. Nr 132, poz. 841 z późn. zm.).Zgodnie z § 3 ust. 5 ww. rozporządzenia, w przypadku zatrzymania pojazdu na jezdni lub poboczu, w miejscu gdzie jest to zabronione, kierujący pojazdem policyjnym przed przystąpieniem do kontroli włącza niebieskie światło błyskowe.Jednocześnie pragnę wskazać, że z informacji przekazanych przez Komendę Główną Policji wynika, iż aktualnie w KGP trwają prace nad opracowaniem zarządzenia Komendanta Głównego Policji w sprawie organizacji pełnienia służby na drogach. Zgodnie z § 16 ust. 2 projektowanej regulacji, w przypadku podjęcia kontroli uczestnika ruchu drogowego, policjant poruszający się pojazdem służbowym przed przystąpieniem do kontroli jest obowiązany włączyć niebieskie sygnały świetlne.Stosownie do wyjaśnień Komendy Głównej Policji, uruchomienie niebieskich świateł błyskowych, podczas kontroli drogowej, także wówczas gdy odbywa się ona w miejscu, w którym postój pojazdów jest dozwolony, ma na celu zwrócenie uwagi na policjantów oraz kontrolowanych uczestników ruchu drogowego, którzy w trakcie kontroli drogowej wchodzą chwilowo na jezdnię lub pojawiają się na jej skraju. Uczestnicy ruchu drogowego, zwłaszcza kierujący pojazdami, widząc sygnały świetlne zwiększają uwagę podczas zbliżania się do miejsca wykonywania czynności kontrolnych. Należy również wskazać, że takie rozwiązanie stosowane jest w wielu krajach, jako działanie organów kontroli ruchu drogowego służące zapewnieniu bezpieczeństwa na drodze.Dodatkowo pragnę poinformować, że wskazany w wystąpieniu zakaz pozostawiania pojazdu z włączonym silnikiem na obszarze zabudowanym, określony w art. 60 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz. U. z 2012 roku, poz. 1137 z późn. zm.), nie ma charakteru bezwzględnego. Przedmiotowy zakaz nie dotyczy bowiem pojazdów wykorzystywanych do wykonywania na drodze czynności związanych z realizacją zadań poszczególnych służb, a zatem także pojazdów organów kontroli ruchu drogowego.  " 

 


andrzej to żeś się naszukał. intelekt już nie ten? i co z tego wynika? nic !!!!

G
Gość
W dniu 19.01.2017 o 00:49, cew napisał:

" Interpelaja w sprawie procedury przeprowadzania kontroli drogowej przez Policję27 marca 2014 r.Jak donosi Dziennik Gazeta Prawna, Komendant Główny Policji wydał polecenie, aby podczas kontroli drogowej radiowozy miały włączone sygnały świetlne. Policjanci skarżą się, że nie mogą wtedy wyłączyć silników, bo rozładują się akumulatory.Ponadto zostawianie włączonego silnika podczas kontroli drogowej to nie tylko strata paliwa, ale też wątpliwe pod względem prawnym. Kodeks drogowy zabrania pozostawienia auta z włączonym silnikiem na obszarze zabudowanym.W związku z taką sytuacją zwracam się do Pana Ministra z następującymi pytaniami:1. Czy podczas kontroli drogowej radiowozy mają mieć obowiązkowo włączone sygnalizatory świetlne?2. Czym argumentowana jest taka decyzja?Odpowiedź Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, Grzegorza KarpińskiegoW nawiązaniu do pisma z dnia 25 marca 2014 roku (sygn. SPS-023-25524/14), dotyczącego interpelacji Posła na Sejm RP Pana Macieja Orzechowskiego w sprawie procedury przeprowadzania kontroli drogowej przez Policję, uprzejmie informuję, że wskazaną w wystąpieniu kwestię używania sygnałów świetlnych podczas przeprowadzania kontroli drogowej regulują przepisy rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lipca 2008 roku w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz. U. Nr 132, poz. 841 z późn. zm.).Zgodnie z § 3 ust. 5 ww. rozporządzenia, w przypadku zatrzymania pojazdu na jezdni lub poboczu, w miejscu gdzie jest to zabronione, kierujący pojazdem policyjnym przed przystąpieniem do kontroli włącza niebieskie światło błyskowe.Jednocześnie pragnę wskazać, że z informacji przekazanych przez Komendę Główną Policji wynika, iż aktualnie w KGP trwają prace nad opracowaniem zarządzenia Komendanta Głównego Policji w sprawie organizacji pełnienia służby na drogach. Zgodnie z § 16 ust. 2 projektowanej regulacji, w przypadku podjęcia kontroli uczestnika ruchu drogowego, policjant poruszający się pojazdem służbowym przed przystąpieniem do kontroli jest obowiązany włączyć niebieskie sygnały świetlne.Stosownie do wyjaśnień Komendy Głównej Policji, uruchomienie niebieskich świateł błyskowych, podczas kontroli drogowej, także wówczas gdy odbywa się ona w miejscu, w którym postój pojazdów jest dozwolony, ma na celu zwrócenie uwagi na policjantów oraz kontrolowanych uczestników ruchu drogowego, którzy w trakcie kontroli drogowej wchodzą chwilowo na jezdnię lub pojawiają się na jej skraju. Uczestnicy ruchu drogowego, zwłaszcza kierujący pojazdami, widząc sygnały świetlne zwiększają uwagę podczas zbliżania się do miejsca wykonywania czynności kontrolnych. Należy również wskazać, że takie rozwiązanie stosowane jest w wielu krajach, jako działanie organów kontroli ruchu drogowego służące zapewnieniu bezpieczeństwa na drodze.Dodatkowo pragnę poinformować, że wskazany w wystąpieniu zakaz pozostawiania pojazdu z włączonym silnikiem na obszarze zabudowanym, określony w art. 60 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz. U. z 2012 roku, poz. 1137 z późn. zm.), nie ma charakteru bezwzględnego. Przedmiotowy zakaz nie dotyczy bowiem pojazdów wykorzystywanych do wykonywania na drodze czynności związanych z realizacją zadań poszczególnych służb, a zatem także pojazdów organów kontroli ruchu drogowego.  " 

 


andrzej to żeś się naszukał. intelekt już nie ten? i co z tego wynika? nic !!!!

c
cew
" Interpelaja w sprawie procedury przeprowadzania kontroli drogowej przez Policję
27 marca 2014 r.

Jak donosi Dziennik Gazeta Prawna, Komendant Główny Policji wydał polecenie, aby podczas kontroli drogowej radiowozy miały włączone sygnały świetlne. Policjanci skarżą się, że nie mogą wtedy wyłączyć silników, bo rozładują się akumulatory.

Ponadto zostawianie włączonego silnika podczas kontroli drogowej to nie tylko strata paliwa, ale też wątpliwe pod względem prawnym. Kodeks drogowy zabrania pozostawienia auta z włączonym silnikiem na obszarze zabudowanym.

W związku z taką sytuacją zwracam się do Pana Ministra z następującymi pytaniami:

1. Czy podczas kontroli drogowej radiowozy mają mieć obowiązkowo włączone sygnalizatory świetlne?
2. Czym argumentowana jest taka decyzja?

Odpowiedź Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, Grzegorza Karpińskiego

W nawiązaniu do pisma z dnia 25 marca 2014 roku (sygn. SPS-023-25524/14), dotyczącego interpelacji Posła na Sejm RP Pana Macieja Orzechowskiego w sprawie procedury przeprowadzania kontroli drogowej przez Policję, uprzejmie informuję, że wskazaną w wystąpieniu kwestię używania sygnałów świetlnych podczas przeprowadzania kontroli drogowej regulują przepisy rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lipca 2008 roku w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz. U. Nr 132, poz. 841 z późn. zm.).

Zgodnie z § 3 ust. 5 ww. rozporządzenia, w przypadku zatrzymania pojazdu na jezdni lub poboczu, w miejscu gdzie jest to zabronione, kierujący pojazdem policyjnym przed przystąpieniem do kontroli włącza niebieskie światło błyskowe.

Jednocześnie pragnę wskazać, że z informacji przekazanych przez Komendę Główną Policji wynika, iż aktualnie w KGP trwają prace nad opracowaniem zarządzenia Komendanta Głównego Policji w sprawie organizacji pełnienia służby na drogach. Zgodnie z § 16 ust. 2 projektowanej regulacji, w przypadku podjęcia kontroli uczestnika ruchu drogowego, policjant poruszający się pojazdem służbowym przed przystąpieniem do kontroli jest obowiązany włączyć niebieskie sygnały świetlne.

Stosownie do wyjaśnień Komendy Głównej Policji, uruchomienie niebieskich świateł błyskowych, podczas kontroli drogowej, także wówczas gdy odbywa się ona w miejscu, w którym postój pojazdów jest dozwolony, ma na celu zwrócenie uwagi na policjantów oraz kontrolowanych uczestników ruchu drogowego, którzy w trakcie kontroli drogowej wchodzą chwilowo na jezdnię lub pojawiają się na jej skraju. Uczestnicy ruchu drogowego, zwłaszcza kierujący pojazdami, widząc sygnały świetlne zwiększają uwagę podczas zbliżania się do miejsca wykonywania czynności kontrolnych. Należy również wskazać, że takie rozwiązanie stosowane jest w wielu krajach, jako działanie organów kontroli ruchu drogowego służące zapewnieniu bezpieczeństwa na drodze.

Dodatkowo pragnę poinformować, że wskazany w wystąpieniu zakaz pozostawiania pojazdu z włączonym silnikiem na obszarze zabudowanym, określony w art. 60 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz. U. z 2012 roku, poz. 1137 z późn. zm.), nie ma charakteru bezwzględnego. Przedmiotowy zakaz nie dotyczy bowiem pojazdów wykorzystywanych do wykonywania na drodze czynności związanych z realizacją zadań poszczególnych służb, a zatem także pojazdów organów kontroli ruchu drogowego.  "

G
Gość
W dniu 09.01.2017 o 08:23, Gość napisał:

 Czyli jednak Andrzej??? 

 

Opal?

G
Gość
W dniu 09.01.2017 o 06:39, Gość napisał:

zwczzajny de.bil i analfabeta :rolleyes: CB radio w polskim radiowozie i komputer :lol: 

 


Czyli jednak Andrzej???

G
Gość
W dniu 08.01.2017 o 22:11, Gość napisał:

Nie jestem z policji a umiem zrozumieć dwie rzeczy A teraz dla tych co nie ogarniają :POLICJANT PROWADZAĆ CZYNNOŚCI SŁUŻBOWE NIE MUSI MIEĆ WŁĄCZONYCH SYGNAŁÓW ŚWIETLNYCH  Pojazd uprzywilejowany a prowadzenie czynności to dwie rożne rzeczy.Pojazd uprzywilejowany stwarza pewnego rodzaju zagrożenie w ruchu drogowym z powodu swojego "uprzywilejowania" (stoi w miejscu niedozwolonym czy wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym da tego posiada sygnały błyskowe i świetlne aby być widocznym.Policja kontrolująca prędkość stan techniczny itp zazwyczaj jest gdzieś pochowana :lol: i nie stwarza zagrożenia w ruchu wiec nie ma potrzeby odpalać błysków. A pracza silnika jest potrzebna aby zasilić działanie urządzeń znajdujących się w radiowozie np CB radio :lol: komputer :lol: czy inne dziadostwo które w 1h wywaliło by akumulator do 0 Zaznaczam nie jestem z policji czy tam z MO jak kto woli porostu logicznie myślę. :lol: :lol:  

 

zwczzajny de.bil i analfabeta :rolleyes: 
CB radio w polskim radiowozie i komputer :lol:
 

G
Gość
W dniu 08.01.2017 o 22:11, Gość napisał:

Nie jestem z policji a umiem zrozumieć dwie podstawowe rzeczy  1 Pojazd uprzywilejowany posługuje się sygnałami koloru niebieskiego itp2 policjant prowadzać czynności służbowe możne znajdować się w pojeździe nieuprzywilejowanym w którym ma włączony silnik powyżej 1 min w terenie zabudowanym A teraz dla tych co nie ogarniają :POLICJANT PROWADZAĆ CZYNNOŚCI SŁUŻBOWE NIE MUSI MIEĆ WŁĄCZONYCH SYGNAŁÓW ŚWIETLNYCH  Pojazd uprzywilejowany a prowadzenie czynności to dwie rożne rzeczy.Pojazd uprzywilejowany stwarza pewnego rodzaju zagrożenie w ruchu drogowym z powodu swojego "uprzywilejowania" (stoi w miejscu niedozwolonym czy wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym da tego posiada sygnały błyskowe i świetlne aby być widocznym.Policja kontrolująca prędkość stan techniczny itp zazwyczaj jest gdzieś pochowana i nie stwarza zagrożenia w ruchu wiec nie ma potrzeby odpalać błysków. A pracza silnika jest potrzebna aby zasilić działanie urządzeń znajdujących się w radiowozie np CB radio komputer czy inne dziadostwo które w 1h wywaliło by akumulator do 0 Zaznaczam nie jestem z policji czy tam z MO jak kto woli porostu logicznie myślę.   

 


Andrzej daj spokój.

G
Gość

Nie jestem z policji a umiem zrozumieć dwie podstawowe rzeczy 

 

1 Pojazd uprzywilejowany posługuje się sygnałami koloru niebieskiego itp

2 policjant prowadzać czynności służbowe możne znajdować się w pojeździe nieuprzywilejowanym w którym ma włączony silnik powyżej 1 min w terenie zabudowanym

 

A teraz dla tych co nie ogarniają :

POLICJANT PROWADZAĆ CZYNNOŚCI SŁUŻBOWE NIE MUSI MIEĆ WŁĄCZONYCH SYGNAŁÓW ŚWIETLNYCH 

 

Pojazd uprzywilejowany a prowadzenie czynności to dwie rożne rzeczy.

Pojazd uprzywilejowany stwarza pewnego rodzaju zagrożenie w ruchu drogowym z powodu swojego "uprzywilejowania" (stoi w miejscu niedozwolonym czy wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym da tego posiada sygnały błyskowe i świetlne aby być widocznym.

Policja kontrolująca prędkość stan techniczny itp zazwyczaj jest gdzieś pochowana i nie stwarza zagrożenia w ruchu wiec nie ma potrzeby odpalać błysków. A pracza silnika jest potrzebna aby zasilić działanie urządzeń znajdujących się w radiowozie np CB radio komputer czy inne dziadostwo które w 1h wywaliło by akumulator do 0

 

Zaznaczam nie jestem z policji czy tam z MO jak kto woli porostu logicznie myślę.

 
G
Gość
W dniu 07.01.2017 o 07:54, Czy przypomniałeś sobie napisał:

Czerwiński przypomniałeś sobie podstawę prawną swoich uczonych wypowiedzi? Czy może dopadła cię (i twoich wspaniałych przełożonych) demencja starcza?

 


Do pana gitarzysty - masz problemy z przypomnieniem? spytaj się swojego pryncypała. On wie wszystko. Bo on taki wszystkowiedzący!!!!!

C
Czy przypomniałeś sobie

Czerwiński przypomniałeś sobie podstawę prawną swoich uczonych wypowiedzi? Czy może dopadła cię (i twoich wspaniałych przełożonych) demencja starcza?

????
W dniu 05.01.2017 o 09:08, ccc napisał:

nie ma  takiego przepisu w prawie drogowym.

 


Czyli co, ten łysy gość kolejny raz  KŁAMIE??????

 

Czyżby to była norma w jednostce ASzyna????

Wróć na i.pl Portal i.pl