Czy Donald Trump wyprowadzi USA z NATO? Europejscy dyplomaci bardzo się tego boją

Damian Świderski
Damian Świderski
Wideo
od 16 lat
Politycy i dyplomaci na Starym Kontynencie obawiają się zwycięstwa Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich. Uważają, że były prezydent, a obecnie kandydat może zechcieć wyprowadzić Stany Zjednoczone z Paktu Północnoatlantyckiego. W kuluarach słychać opinie, że trzeba się przygotować na to, że USA może dłużej nie zechcieć odstraszać zapędów Federacji Rosyjskiej.

Poparcie dla Trumpa rośnie. Były prezydent USA napisał w książce o korzyściach wyjścia z NATO

New York Times doniósł, że poparcie dla byłego prezydenta USA, a obecnie kandydata w wyborach, Donalda Trumpa rośnie i może on zwyciężyć w zbliżających się wyborach prezydenckich. Dziennik doniósł, że w Europie rośnie zaniepokojenie, że 77-latek po wygranej może wycofać USA ze struktur NATO. Według doniesień Trump wielokrotnie mówił, o tym, że NATO ma nierówny układ sił i to skutkuje drenażem zasobów jego ojczyzny. Oskarża on przywódców Europy o to, że wykorzystują USA do bycia barierą przed ewentualnym atakiem ze strony Rosji Władimira Putina. Ta bariera, zdaniem Trumpa, nie jest dobrze finansowana przez kraje Starego Kontynentu.

Były prezydent USA w 2000 roku napisał książkę „Ameryka, na jaką zasługujemy”. Znajduje się tam fragment o wielkich oszczędnościach, jakie USA zdobędzie, wychodząc z NATO. Niepokój budzi też zdanie ze strony kampanijnej obecnego prezydenta USA Joe Bidena.

Musimy zakończyć proces, który rozpoczęliśmy pod moją administracją, a który polega na zasadniczej ponownej ocenie celu i misji NATO.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuji.pl!

Europejscy dyplomaci się boją, że Trump wyprowadzi USA z NATO

Dyplomaci z Europy boją się nowej kadencji Donalda Trumpa. W ostatnich miesiącach ten strach się tylko umacnia. Emerytowany czterogwiazdkowy admirał Marynarki Wojennej, James G. Stavridis, w latach 2009 – 2013 najwyższy sojuszniczy dowódca NATO wyznał w New York Times, że:

W Europie panuje wielka obawa, że druga prezydentura Trumpa doprowadzi do faktycznego wycofania Stanów Zjednoczonych z NATO. Byłaby to ogromna strategiczna i historyczna porażka naszego narodu — powiedział

.

Z kolei brytyjski think tank Royal United Services Institute (RUSI) napisał, że Amerykanie coraz częściej skupiają się nad wyzwaniem chińskim w rejonie Indo-Pacyfiku, co może szybko odwrócić uwagę USA od problemów Europy związanej z wojną na Ukrainie i zagrożeń dla innych krajów ze strony zaborczej polityki Putina.

Rosja przestawiła obecnie swoją gospodarkę na poziom wojenny. Produkcja amerykańska nie wystarcza do uzupełnienia własnych zapasów i zaspokojenia potrzeb Ukrainy, a kraje europejskie próbują poradzić sobie z coraz bardziej niebezpieczną sytuacją, wychodząc z niezrównoważonej postawy obronnej i przemysłowej w czasie pokoju – napisano w think tanku.

Europie nie udało się dokonać niezbędnych inwestycji w zwiększenie mocy produkcyjnych w przemyśle i wydatków na obronę. Z godnym uwagi wyjątkiem Polski wiele krajowych zobowiązań dotyczących znacznych dodatkowych wydatków na obronę albo jeszcze się nie zmaterializowało, albo nie ma wejść w życie przez kilka najbliższych lat – napisano dalej.

Zanim inwestycje w obronność przyniosą owoce, potrzeba lat, dlatego, nawet jeśli niezbędne inwestycje zostaną dokonane w krótkim czasie, wystąpi znaczne opóźnienie, zanim widoczne będą rezultaty w rozwoju sił frontowych. Stwarza to zagrożenie, które potencjalnie może pojawić się zaledwie za kilka lat — jest praktycznie tuż za rogiem — zakończył think tank.

Źródło: New York Times

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
coś
10 grudnia, 21:18, antyPiS:

Zdaje się, że Jankesi mają to, co chcieli. Całe NATO od dziesięcioleci jest właściwie przybudówką US Army. Konsekwentnie likwidowali wszelkie próby samodzielności państw europejskich. Nie tylko NATO ale w ramach ONZ armie uczestniczyły w awanturach wojennych rozpętanych przez USA. Sprzęt - tylko made in USA. Doświadczyła tego Polska chcąc kupić Caracale od Francuzów. A wcześnie samoloty. Teraz Jankesi mają pretensje, że państwa NATO mało się udzielają. Na terenie wszystkich państw NATO stoją amerykańskie wojska. Bez obaw - Trump nie wyprowadzi USA z NATO. Za głęboko weszły weń wszystkie struktury społeczeństwa a zwł. przemysłu. Ale spróbować postraszyć zawsze można.

11 grudnia, 9:22, Aleś ty głupi:

Ty jesteś opętany,co widać. Czy współczuję? Nie,bo na głupotę nie ma lekarstwa. Obecnie we Francji z powodu usterek nie lata żaden caracal,po co nam był ten złom? Lubisz złom,to sobie kup zaporożca albo Moskwicza i się ciesz,że masz auto.

11 grudnia, 15:05, antyPiS:

Po pierwsze - ocenę Caracali pozostaw fachowcom. Masz tu: /www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/smiglowce-caracal-mialy-latac-w-polskiej-armii-jakie-sa-ich-mozliwosci/tskt7rf?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat

11 grudnia, 18:30, antyPiS:

Coś się rwie łączność. Niechcący potwierdzasz moją tezę, że Amerykanie wszelkimi sposobami, z zaangażowaniem pożytecznych idiotów na czele niszczą konkurencję na rynku zbrojeniowym. Takie fejk newsy o Caracalach skutecznie działają na tzw opinię publiczną. Jako, że liczą[wulgaryzm]h się producentów sprzętu nie ma zbyt wielu, po ich wyeliminowaniu pozostaje jeden - amerykański. I to on dyktuje warunki. Francuzi godzili się na offset i polonizację. Amerykanie nie mają offsetu - to inny rodzaj gospodarki. O polonizacji także nie chcą słyszeć. Dow[wulgaryzm] w tym, że sprzęt to uzależnienie własnej armii od doktryny sprzedawcy sprzętu. Amerykanie domagają się zwiększenia wydatków państw NATO na zbrojenia. Czyli - zakupy sprzętu, serwisowanie go, ale szkolenie wojsk i sztabów. U nich, na ich zasadach. Gdzie w tym wszystkim jest interes narodowy, samodzielność w ramach sojuszu?

11 grudnia, 20:15, coś:

Skąd źródło twoich wynaturzeń ?

11 grudnia, 23:02, antyPiS:

Nie wiem, jakie są twoje wynaturzenia - nie interesują mnie. Jeżeli zagrażasz porządkowi publicznego i wiesz o tym - spróbuj terapii. Ja o swoich nic nie wiem.

12 grudnia, 7:38, coś:

Czyli sam układasz teorie ?

12 grudnia, 9:16, antyPiS:

Tak. I sam piszę artykuły do fachowej prasy wojskowej. Nie wiedziałeś?

Czyli sobie wymyślasz i piszesz ?

a
antyPiS
10 grudnia, 21:18, antyPiS:

Zdaje się, że Jankesi mają to, co chcieli. Całe NATO od dziesięcioleci jest właściwie przybudówką US Army. Konsekwentnie likwidowali wszelkie próby samodzielności państw europejskich. Nie tylko NATO ale w ramach ONZ armie uczestniczyły w awanturach wojennych rozpętanych przez USA. Sprzęt - tylko made in USA. Doświadczyła tego Polska chcąc kupić Caracale od Francuzów. A wcześnie samoloty. Teraz Jankesi mają pretensje, że państwa NATO mało się udzielają. Na terenie wszystkich państw NATO stoją amerykańskie wojska. Bez obaw - Trump nie wyprowadzi USA z NATO. Za głęboko weszły weń wszystkie struktury społeczeństwa a zwł. przemysłu. Ale spróbować postraszyć zawsze można.

11 grudnia, 9:22, Aleś ty głupi:

Ty jesteś opętany,co widać. Czy współczuję? Nie,bo na głupotę nie ma lekarstwa. Obecnie we Francji z powodu usterek nie lata żaden caracal,po co nam był ten złom? Lubisz złom,to sobie kup zaporożca albo Moskwicza i się ciesz,że masz auto.

11 grudnia, 15:05, antyPiS:

Po pierwsze - ocenę Caracali pozostaw fachowcom. Masz tu: /www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/smiglowce-caracal-mialy-latac-w-polskiej-armii-jakie-sa-ich-mozliwosci/tskt7rf?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat

11 grudnia, 18:30, antyPiS:

Coś się rwie łączność. Niechcący potwierdzasz moją tezę, że Amerykanie wszelkimi sposobami, z zaangażowaniem pożytecznych idiotów na czele niszczą konkurencję na rynku zbrojeniowym. Takie fejk newsy o Caracalach skutecznie działają na tzw opinię publiczną. Jako, że liczą[wulgaryzm]h się producentów sprzętu nie ma zbyt wielu, po ich wyeliminowaniu pozostaje jeden - amerykański. I to on dyktuje warunki. Francuzi godzili się na offset i polonizację. Amerykanie nie mają offsetu - to inny rodzaj gospodarki. O polonizacji także nie chcą słyszeć. Dow[wulgaryzm] w tym, że sprzęt to uzależnienie własnej armii od doktryny sprzedawcy sprzętu. Amerykanie domagają się zwiększenia wydatków państw NATO na zbrojenia. Czyli - zakupy sprzętu, serwisowanie go, ale szkolenie wojsk i sztabów. U nich, na ich zasadach. Gdzie w tym wszystkim jest interes narodowy, samodzielność w ramach sojuszu?

11 grudnia, 20:15, coś:

Skąd źródło twoich wynaturzeń ?

11 grudnia, 23:02, antyPiS:

Nie wiem, jakie są twoje wynaturzenia - nie interesują mnie. Jeżeli zagrażasz porządkowi publicznego i wiesz o tym - spróbuj terapii. Ja o swoich nic nie wiem.

12 grudnia, 7:38, coś:

Czyli sam układasz teorie ?

Tak. I sam piszę artykuły do fachowej prasy wojskowej. Nie wiedziałeś?

c
coś
10 grudnia, 21:18, antyPiS:

Zdaje się, że Jankesi mają to, co chcieli. Całe NATO od dziesięcioleci jest właściwie przybudówką US Army. Konsekwentnie likwidowali wszelkie próby samodzielności państw europejskich. Nie tylko NATO ale w ramach ONZ armie uczestniczyły w awanturach wojennych rozpętanych przez USA. Sprzęt - tylko made in USA. Doświadczyła tego Polska chcąc kupić Caracale od Francuzów. A wcześnie samoloty. Teraz Jankesi mają pretensje, że państwa NATO mało się udzielają. Na terenie wszystkich państw NATO stoją amerykańskie wojska. Bez obaw - Trump nie wyprowadzi USA z NATO. Za głęboko weszły weń wszystkie struktury społeczeństwa a zwł. przemysłu. Ale spróbować postraszyć zawsze można.

11 grudnia, 9:22, Aleś ty głupi:

Ty jesteś opętany,co widać. Czy współczuję? Nie,bo na głupotę nie ma lekarstwa. Obecnie we Francji z powodu usterek nie lata żaden caracal,po co nam był ten złom? Lubisz złom,to sobie kup zaporożca albo Moskwicza i się ciesz,że masz auto.

11 grudnia, 15:05, antyPiS:

Po pierwsze - ocenę Caracali pozostaw fachowcom. Masz tu: /www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/smiglowce-caracal-mialy-latac-w-polskiej-armii-jakie-sa-ich-mozliwosci/tskt7rf?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat

11 grudnia, 18:30, antyPiS:

Coś się rwie łączność. Niechcący potwierdzasz moją tezę, że Amerykanie wszelkimi sposobami, z zaangażowaniem pożytecznych idiotów na czele niszczą konkurencję na rynku zbrojeniowym. Takie fejk newsy o Caracalach skutecznie działają na tzw opinię publiczną. Jako, że liczą[wulgaryzm]h się producentów sprzętu nie ma zbyt wielu, po ich wyeliminowaniu pozostaje jeden - amerykański. I to on dyktuje warunki. Francuzi godzili się na offset i polonizację. Amerykanie nie mają offsetu - to inny rodzaj gospodarki. O polonizacji także nie chcą słyszeć. Dow[wulgaryzm] w tym, że sprzęt to uzależnienie własnej armii od doktryny sprzedawcy sprzętu. Amerykanie domagają się zwiększenia wydatków państw NATO na zbrojenia. Czyli - zakupy sprzętu, serwisowanie go, ale szkolenie wojsk i sztabów. U nich, na ich zasadach. Gdzie w tym wszystkim jest interes narodowy, samodzielność w ramach sojuszu?

11 grudnia, 20:15, coś:

Skąd źródło twoich wynaturzeń ?

11 grudnia, 23:02, antyPiS:

Nie wiem, jakie są twoje wynaturzenia - nie interesują mnie. Jeżeli zagrażasz porządkowi publicznego i wiesz o tym - spróbuj terapii. Ja o swoich nic nie wiem.

Czyli sam układasz teorie ?

a
antyPiS
10 grudnia, 21:18, antyPiS:

Zdaje się, że Jankesi mają to, co chcieli. Całe NATO od dziesięcioleci jest właściwie przybudówką US Army. Konsekwentnie likwidowali wszelkie próby samodzielności państw europejskich. Nie tylko NATO ale w ramach ONZ armie uczestniczyły w awanturach wojennych rozpętanych przez USA. Sprzęt - tylko made in USA. Doświadczyła tego Polska chcąc kupić Caracale od Francuzów. A wcześnie samoloty. Teraz Jankesi mają pretensje, że państwa NATO mało się udzielają. Na terenie wszystkich państw NATO stoją amerykańskie wojska. Bez obaw - Trump nie wyprowadzi USA z NATO. Za głęboko weszły weń wszystkie struktury społeczeństwa a zwł. przemysłu. Ale spróbować postraszyć zawsze można.

11 grudnia, 9:22, Aleś ty głupi:

Ty jesteś opętany,co widać. Czy współczuję? Nie,bo na głupotę nie ma lekarstwa. Obecnie we Francji z powodu usterek nie lata żaden caracal,po co nam był ten złom? Lubisz złom,to sobie kup zaporożca albo Moskwicza i się ciesz,że masz auto.

11 grudnia, 15:05, antyPiS:

Po pierwsze - ocenę Caracali pozostaw fachowcom. Masz tu: /www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/smiglowce-caracal-mialy-latac-w-polskiej-armii-jakie-sa-ich-mozliwosci/tskt7rf?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat

11 grudnia, 18:30, antyPiS:

Coś się rwie łączność. Niechcący potwierdzasz moją tezę, że Amerykanie wszelkimi sposobami, z zaangażowaniem pożytecznych idiotów na czele niszczą konkurencję na rynku zbrojeniowym. Takie fejk newsy o Caracalach skutecznie działają na tzw opinię publiczną. Jako, że liczą[wulgaryzm]h się producentów sprzętu nie ma zbyt wielu, po ich wyeliminowaniu pozostaje jeden - amerykański. I to on dyktuje warunki. Francuzi godzili się na offset i polonizację. Amerykanie nie mają offsetu - to inny rodzaj gospodarki. O polonizacji także nie chcą słyszeć. Dow[wulgaryzm] w tym, że sprzęt to uzależnienie własnej armii od doktryny sprzedawcy sprzętu. Amerykanie domagają się zwiększenia wydatków państw NATO na zbrojenia. Czyli - zakupy sprzętu, serwisowanie go, ale szkolenie wojsk i sztabów. U nich, na ich zasadach. Gdzie w tym wszystkim jest interes narodowy, samodzielność w ramach sojuszu?

11 grudnia, 20:15, coś:

Skąd źródło twoich wynaturzeń ?

Nie wiem, jakie są twoje wynaturzenia - nie interesują mnie. Jeżeli zagrażasz porządkowi publicznego i wiesz o tym - spróbuj terapii. Ja o swoich nic nie wiem.

c
coś
10 grudnia, 21:18, antyPiS:

Zdaje się, że Jankesi mają to, co chcieli. Całe NATO od dziesięcioleci jest właściwie przybudówką US Army. Konsekwentnie likwidowali wszelkie próby samodzielności państw europejskich. Nie tylko NATO ale w ramach ONZ armie uczestniczyły w awanturach wojennych rozpętanych przez USA. Sprzęt - tylko made in USA. Doświadczyła tego Polska chcąc kupić Caracale od Francuzów. A wcześnie samoloty. Teraz Jankesi mają pretensje, że państwa NATO mało się udzielają. Na terenie wszystkich państw NATO stoją amerykańskie wojska. Bez obaw - Trump nie wyprowadzi USA z NATO. Za głęboko weszły weń wszystkie struktury społeczeństwa a zwł. przemysłu. Ale spróbować postraszyć zawsze można.

11 grudnia, 9:22, Aleś ty głupi:

Ty jesteś opętany,co widać. Czy współczuję? Nie,bo na głupotę nie ma lekarstwa. Obecnie we Francji z powodu usterek nie lata żaden caracal,po co nam był ten złom? Lubisz złom,to sobie kup zaporożca albo Moskwicza i się ciesz,że masz auto.

11 grudnia, 15:05, antyPiS:

Po pierwsze - ocenę Caracali pozostaw fachowcom. Masz tu: /www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/smiglowce-caracal-mialy-latac-w-polskiej-armii-jakie-sa-ich-mozliwosci/tskt7rf?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat

11 grudnia, 18:30, antyPiS:

Coś się rwie łączność. Niechcący potwierdzasz moją tezę, że Amerykanie wszelkimi sposobami, z zaangażowaniem pożytecznych idiotów na czele niszczą konkurencję na rynku zbrojeniowym. Takie fejk newsy o Caracalach skutecznie działają na tzw opinię publiczną. Jako, że liczą[wulgaryzm]h się producentów sprzętu nie ma zbyt wielu, po ich wyeliminowaniu pozostaje jeden - amerykański. I to on dyktuje warunki. Francuzi godzili się na offset i polonizację. Amerykanie nie mają offsetu - to inny rodzaj gospodarki. O polonizacji także nie chcą słyszeć. Dow[wulgaryzm] w tym, że sprzęt to uzależnienie własnej armii od doktryny sprzedawcy sprzętu. Amerykanie domagają się zwiększenia wydatków państw NATO na zbrojenia. Czyli - zakupy sprzętu, serwisowanie go, ale szkolenie wojsk i sztabów. U nich, na ich zasadach. Gdzie w tym wszystkim jest interes narodowy, samodzielność w ramach sojuszu?

Skąd źródło twoich wynaturzeń ?

a
antyPiS
10 grudnia, 21:18, antyPiS:

Zdaje się, że Jankesi mają to, co chcieli. Całe NATO od dziesięcioleci jest właściwie przybudówką US Army. Konsekwentnie likwidowali wszelkie próby samodzielności państw europejskich. Nie tylko NATO ale w ramach ONZ armie uczestniczyły w awanturach wojennych rozpętanych przez USA. Sprzęt - tylko made in USA. Doświadczyła tego Polska chcąc kupić Caracale od Francuzów. A wcześnie samoloty. Teraz Jankesi mają pretensje, że państwa NATO mało się udzielają. Na terenie wszystkich państw NATO stoją amerykańskie wojska. Bez obaw - Trump nie wyprowadzi USA z NATO. Za głęboko weszły weń wszystkie struktury społeczeństwa a zwł. przemysłu. Ale spróbować postraszyć zawsze można.

11 grudnia, 9:22, Aleś ty głupi:

Ty jesteś opętany,co widać. Czy współczuję? Nie,bo na głupotę nie ma lekarstwa. Obecnie we Francji z powodu usterek nie lata żaden caracal,po co nam był ten złom? Lubisz złom,to sobie kup zaporożca albo Moskwicza i się ciesz,że masz auto.

11 grudnia, 15:05, antyPiS:

Po pierwsze - ocenę Caracali pozostaw fachowcom. Masz tu: /www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/smiglowce-caracal-mialy-latac-w-polskiej-armii-jakie-sa-ich-mozliwosci/tskt7rf?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat

Coś się rwie łączność. Niechcący potwierdzasz moją tezę, że Amerykanie wszelkimi sposobami, z zaangażowaniem pożytecznych idiotów na czele niszczą konkurencję na rynku zbrojeniowym. Takie fejk newsy o Caracalach skutecznie działają na tzw opinię publiczną. Jako, że liczą[wulgaryzm]h się producentów sprzętu nie ma zbyt wielu, po ich wyeliminowaniu pozostaje jeden - amerykański. I to on dyktuje warunki. Francuzi godzili się na offset i polonizację. Amerykanie nie mają offsetu - to inny rodzaj gospodarki. O polonizacji także nie chcą słyszeć. Dow[wulgaryzm] w tym, że sprzęt to uzależnienie własnej armii od doktryny sprzedawcy sprzętu. Amerykanie domagają się zwiększenia wydatków państw NATO na zbrojenia. Czyli - zakupy sprzętu, serwisowanie go, ale szkolenie wojsk i sztabów. U nich, na ich zasadach. Gdzie w tym wszystkim jest interes narodowy, samodzielność w ramach sojuszu?

a
antyPiS
10 grudnia, 21:18, antyPiS:

Zdaje się, że Jankesi mają to, co chcieli. Całe NATO od dziesięcioleci jest właściwie przybudówką US Army. Konsekwentnie likwidowali wszelkie próby samodzielności państw europejskich. Nie tylko NATO ale w ramach ONZ armie uczestniczyły w awanturach wojennych rozpętanych przez USA. Sprzęt - tylko made in USA. Doświadczyła tego Polska chcąc kupić Caracale od Francuzów. A wcześnie samoloty. Teraz Jankesi mają pretensje, że państwa NATO mało się udzielają. Na terenie wszystkich państw NATO stoją amerykańskie wojska. Bez obaw - Trump nie wyprowadzi USA z NATO. Za głęboko weszły weń wszystkie struktury społeczeństwa a zwł. przemysłu. Ale spróbować postraszyć zawsze można.

11 grudnia, 9:22, Aleś ty głupi:

Ty jesteś opętany,co widać. Czy współczuję? Nie,bo na głupotę nie ma lekarstwa. Obecnie we Francji z powodu usterek nie lata żaden caracal,po co nam był ten złom? Lubisz złom,to sobie kup zaporożca albo Moskwicza i się ciesz,że masz auto.

Po pierwsze - ocenę Caracali pozostaw fachowcom. Masz tu: /www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/smiglowce-caracal-mialy-latac-w-polskiej-armii-jakie-sa-ich-mozliwosci/tskt7rf?utm_source=www.komputerswiat.pl_viasg_komputerswiat

Z
Zygmunt
Hej wszechwiedzący! Czemu piszecie bzdury? Czemu obrażacie jedni drugich? Jak nie macie nic do powiedzenia to zamilczcie.
B
Bronco Billy
Spełniają się marzenia Francuzów, Niemców i ich pochlebców. Cymbalstwo marzy o swojej zamierzchłej potędze. Wojna w Ukrainie udowodniła, że to papierowe i miałkie pseudomocarstwa pokroju Austro-Węgier. Tylko obecność armii USA jest gwarantem bezpieczeństwa sojuszu NATO. Cymbały które tego nie rozumieją nie nadają się do poważnej polityki.
A
Aleś ty głupi
10 grudnia, 21:18, antyPiS:

Zdaje się, że Jankesi mają to, co chcieli. Całe NATO od dziesięcioleci jest właściwie przybudówką US Army. Konsekwentnie likwidowali wszelkie próby samodzielności państw europejskich. Nie tylko NATO ale w ramach ONZ armie uczestniczyły w awanturach wojennych rozpętanych przez USA. Sprzęt - tylko made in USA. Doświadczyła tego Polska chcąc kupić Caracale od Francuzów. A wcześnie samoloty. Teraz Jankesi mają pretensje, że państwa NATO mało się udzielają. Na terenie wszystkich państw NATO stoją amerykańskie wojska. Bez obaw - Trump nie wyprowadzi USA z NATO. Za głęboko weszły weń wszystkie struktury społeczeństwa a zwł. przemysłu. Ale spróbować postraszyć zawsze można.

Ty jesteś opętany,co widać. Czy współczuję? Nie,bo na głupotę nie ma lekarstwa. Obecnie we Francji z powodu usterek nie lata żaden caracal,po co nam był ten złom? Lubisz złom,to sobie kup zaporożca albo Moskwicza i się ciesz,że masz auto.

B
Będzie się działo
Dziwne,że tzw dyplomaci europejscy nie boją się ruskiego agresora,stojącego u bram Europy,lecz Trumpa. Bardziej współpracowaliby z Putinem niż Trumpem. Europa jest chora na lewactwo,ale jak widać,z tego można się wyleczyć tylko ogniem i żelazem. Lekarz w kufajce czeka u bram.
F
Fakt
11 grudnia, 7:59, piróg:

USA wywołało 3 wojny...Izraela z Hamasem (prowokacja z brakiem obrony granic)...z Wenezuelą i Gujaną (sankcję na Wenezuelę)....i Ukrainy z Rosją (sankcje na Rosję od USA i UE)

Ty albo jesteś chory,albo jesteś kacapem. Innej możliwości nie ma

z
zrobieni w tuska
Szwaby z kacapami i tuskiem wypychają USA z Europy. Polska na skraju przetrwania.
I
I tyle
10 grudnia, 21:08, wojɐk🔫:

...sPOKO luzik, Trump wygra wybory, to zobaczycie jak PO JE BAnaNY de🤡bilny kundel Donald🐕tusk🐕ze swoją watahą będzie darł zelówki na zachód do szwabolandu. A przekraczając Odrę, będą tak szybko przebierać łapami, że ledwie będą muskać taflę wody.

Ty za to zostaniesz w swojej lepiance i będziesz liczył ile ruskich bomb spadnie na twój durny łeb.

T
Turbodymomen
A z jakiej paki USA ma nadstawiać karku za jakichś sprzedawczyków szwabosowietów
Wróć na i.pl Portal i.pl