MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czarna Dróżka coraz bliżej. Przekazano plac budowy wykonawcy. Zobaczcie, jak będzie wyglądała

OPRAC.:
Beata Dzwonkowska
Beata Dzwonkowska
Wkrótce ruszy przebudowa tzw. “Czarnej Dróżki” w Rzekuniu. W poniedziałek 13 maja br. przekazano wykonawcy teren budowy. Za kilka miesięcy mieszkańcy będą mogli korzystać z wyjątkowej ścieżki pieszo-rowerowej w duchu kolejnictwa.

Tzw. czarna dróżka to droga łącząca Rzekuń z Ostrołęką. Dawniej uczęszczali nią kolejarze, którzy chodzili nią do pracy. Wójt Bartosz Podolak już od kilku lat stara się, aby zrobić tu miejsce do spacerowania, ale też uhonorować kolejarzy.

Realizacja tego planu coraz bliżej. Przypominamy, że gmina uzyskała 3 300 000 zł na ten cel z Polskiego Ładu oraz 500 000 zł od marszałka. W poniedziałek 13.05.2024 plac budowy został przekazany wykonawcy. Wkrótce rozpoczną się pierwsze prace.

Dróżka zaczyna się w okolicy tężni, a ma zakończyć się przy Multicentrum w Ostrołęce.

Czarna dróżka. Co zaplanowano?

W ramach organizacji placu budowy i prac rozbiórkowych zaplanowano m.in rozbiórkę istniejących przepustów, wycinkę drzew i krzewów, rozbiórkę istniejącej jezdni, zjazdów, rozbiórkę ogrodzeń kolidujących z inwestycją (pas drogowy) i istniejącej linii oświetlenia ulicznego oraz słupów betonowych.

W kolejnym etapie przebudowy powstanie tu droga wraz z infrastrukturą techniczną. Wyregulowane i przebudowane zostaną istniejące sieci uzbrojenia terenu, powstanie sieć kanalizacji deszczowej, sieć teletechniczna, kanalizacja kablowa, a także zmodernizowana sieć energetyczna i oświetleniowa. Wykonana zostanie przebudowa drogi, wraz ze zjazdami, murkami oporowymi, ścieżkami, placami. Pojawią się nasadzenia zieleni oraz elementy małej architektury, w tym trawy ozdobne, kwiaty i krzewy, drzewa, ławki parkowe, kosze na śmieci, donice i murki.

- wymienia wójt Bartosz Podolak.

Jednymi z najważniejszych elementów będą te związane z kolejnictwem, tj. semafor, szlaban, zwrotnica. Nie zabraknie typowych szyn kolejowych stalowych zamocowanych do drewnianych podkładów kolejowych na podsypce klasycznej, zachowując dawny historyczny wygląd torów, w celu możliwości usytuowania np. „drezyny”.

Całości dopełnią tablice informacyjne, panele multimedialne, latarnie parkowe oraz oświetlenie architektoniczne. Całość będzie kosztować prawie 4 800 000 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki