Świąteczne obżarstwo dobiega końca, a Ty szukasz ćwiczeń na brzuch, które pozwolą Ci poprawić jego wygląd? Dobrze trafiłaś! Mamy dla Ciebie opis kilku ćwiczeń na brzuch, które możesz wykonywać samodzielnie w domu. Przy regularnej pracy, efekty murowane.

Wygląd naszego brzucha zależy od wielu czynników: trybu życia, diety, uwarunkowań genetycznych, ewentualnych ciąż, wykonywanych ćwiczeń itp. Są osoby, które w tym miejscu tyją bardzo szybko i łatwo. Są też takie, które nie mają takich problemów. Poniżej znajdziesz kilka propozycji ćwiczeń na brzuch, które pozwolą Ci utrzymać tę część swojego ciała w ryzach. Pamiętaj, że ćwiczenia powinna poprzedzić lekka rozgrzewka.

Ćwiczenia na brzuch: Krótkie spięcia

Wiele skutecznych ćwiczeń na brzuch można wykonywać w pozycji leżącej. Oto przykład:

  • połóż się wygodnie na macie
  • zegnij nogi
  • wyprostuj ramiona
  • suń rękami po udach jednocześnie delikatnie się podnosząc
  • wróć do leżenia plecami na macie

Jak dokładnie wygląda to ćwiczenie na brzuch? Sprawdź np. w tym nagraniu (min. 1.24):

Ćwiczenia na brzuch: Wkręcanie żarówek

Kolejne ćwiczenie, które wykonujemy w pozycji leżącej.

  • uginamy kolana i przekładamy je na lewą stronę
  • podnosimy wyprostowaną prawą rękę
  • wykonujemy ruch podobny do tego przy wkręcaniu żarówki

Zobacz to ćwiczenie na brzuch (min. 3.45):

Ćwiczenia na brzuch to nie wszystko. Inne sposoby:

  • dieta
  • aktywność fizyczna (np. pływanie, bieganie itp.)
  • więcej ruchu w ciągu dnia
  • mniej stresów

ZOBACZ TEŻ: Ćwiczenia na płaski brzuch z Ewą Chodakowską