Coraz więcej Polaków robi świąteczne zakupy online

Maja Piotrowska AIP
Polska Press
Udostępnij:
Polacy 42 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawią w sklepach internetowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Deloitte. To o 5.5 proc. więcej niż rok temu.

Większość Polaków kupi prezenty świąteczne w tradycyjnych, lokalnych sklepach. Jeśli jednak chodzi o zakup multimediów – tu króluje sprzedaż internetowa. Z roku na rok udział handlu w e-commerce rośnie. Wyjątkiem nie pozostaje tutaj Polska. – Znajdujemy się w czołówce krajów, w których konsumenci będą kupować prezenty w Internecie. Wyższy odsetek uzyskały Holandia, Niemcy i Wielka Brytania. W tym ostatnim kraju klienci wydadzą ponad 50 proc. budżetu na prezenty w kanałach online – mówi Wojciech Górniak, Dyrektor w dziale Konsultingu, Lider obszaru Strategii i Transformacji Cyfrowych Deloitte.

Połowa Polaków deklaruje, świąteczne zakupy zrobi za pomocą internetu. 20 proc. wskazuje, że uczyni to używając smartfona. W ubiegłym roku odsetek ten wynosił jedynie 13 proc. W sklepach internetowych będziemy szukać nowoczesnych technologii, czy multimediów. Produktów z kategorii uroda, napoje, czy jedzenie będziemy za to szukać w sklepach stacjonarnych.

Przeczytaj koniecznie, wystarczy KLIKNĄĆ!

Teraz największe wyprzedaże są w sklepach internetowych. Można szybciej, taniej - i bez kolejek!

Dynamika wzrostu wydatków w sklepach online (o 8.6 proc.) przełożyła się na wzrost całkowitej wartości wydatków na prezenty (o 3.4 proc.). Polska jest jednym z krajów, w których klienci przesuwają swoje wydatki z kanałów offline do kanałów online. – Aż 52 proc. Polaków pytanych, co zrobią, jeśli prezentu nie znajdą w sklepie tradycyjnym, odpowiedziało, że poszuka go w Internecie. Pod tym względem Polska osiągnęła drugi wynik wśród analizowanych państw. Z kolei 35 proc. z nas będzie szukać w takiej sytuacji prezentu w innym sklepie stacjonarnym, co jest drugim najniższym wynikiem wśród przebadanych państw – mówi Mateusz Gordon, Lider Strategii Omnikanałowej Deloitte.

Wśród zalet zakupów online Polacy wskazują na: dowolność pory dnia, w którym można je robić 75 proc.), dostawę do domów (70 proc.). Do zakupów w sklepach stacjonarnych przekonuje nas: możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy (78 proc.), to że zakupy otrzymujemy do ręki (77 proc.) oraz ochrona danych osobowych (71 proc.)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Enero

Enero Asiento Jr Czarno Niebieski

1 637,00 zł1 059,00 zł-35%
miejsce #2

Sencor

Sencor SCOOTER TWO 2021

2 552,25 zł1 999,00 zł-22%
miejsce #3

Joyor

Joyor Y6-S Czarny Z Siedzeniem

3 700,00 zł3 320,00 zł-10%
miejsce #4

Motus

Motus Pro 10 Sport 2021

6 999,99 zł6 799,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej PolskaTimes
Dodaj ogłoszenie