Coraz więcej Polaków robi świąteczne zakupy online

Maja Piotrowska AIP
Polska Press
Polacy 42 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawią w sklepach internetowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Deloitte. To o 5.5 proc. więcej niż rok temu.

Większość Polaków kupi prezenty świąteczne w tradycyjnych, lokalnych sklepach. Jeśli jednak chodzi o zakup multimediów – tu króluje sprzedaż internetowa. Z roku na rok udział handlu w e-commerce rośnie. Wyjątkiem nie pozostaje tutaj Polska. – Znajdujemy się w czołówce krajów, w których konsumenci będą kupować prezenty w Internecie. Wyższy odsetek uzyskały Holandia, Niemcy i Wielka Brytania. W tym ostatnim kraju klienci wydadzą ponad 50 proc. budżetu na prezenty w kanałach online – mówi Wojciech Górniak, Dyrektor w dziale Konsultingu, Lider obszaru Strategii i Transformacji Cyfrowych Deloitte.

Połowa Polaków deklaruje, świąteczne zakupy zrobi za pomocą internetu. 20 proc. wskazuje, że uczyni to używając smartfona. W ubiegłym roku odsetek ten wynosił jedynie 13 proc. W sklepach internetowych będziemy szukać nowoczesnych technologii, czy multimediów. Produktów z kategorii uroda, napoje, czy jedzenie będziemy za to szukać w sklepach stacjonarnych.

Przeczytaj koniecznie, wystarczy KLIKNĄĆ!

Teraz największe wyprzedaże są w sklepach internetowych. Można szybciej, taniej - i bez kolejek!

Dynamika wzrostu wydatków w sklepach online (o 8.6 proc.) przełożyła się na wzrost całkowitej wartości wydatków na prezenty (o 3.4 proc.). Polska jest jednym z krajów, w których klienci przesuwają swoje wydatki z kanałów offline do kanałów online. – Aż 52 proc. Polaków pytanych, co zrobią, jeśli prezentu nie znajdą w sklepie tradycyjnym, odpowiedziało, że poszuka go w Internecie. Pod tym względem Polska osiągnęła drugi wynik wśród analizowanych państw. Z kolei 35 proc. z nas będzie szukać w takiej sytuacji prezentu w innym sklepie stacjonarnym, co jest drugim najniższym wynikiem wśród przebadanych państw – mówi Mateusz Gordon, Lider Strategii Omnikanałowej Deloitte.

Wśród zalet zakupów online Polacy wskazują na: dowolność pory dnia, w którym można je robić 75 proc.), dostawę do domów (70 proc.). Do zakupów w sklepach stacjonarnych przekonuje nas: możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy (78 proc.), to że zakupy otrzymujemy do ręki (77 proc.) oraz ochrona danych osobowych (71 proc.)

W czerwcu zapłaciliśmy w sklepach mniej niż w maju

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie