Co 20 firma eventowa zakończyła lub zawiesiła działalność. "Branża nauczyła się już radzić sobie z nową rzeczywistością"

OPRAC.: Redakcja
W Polsce średnio organizowanych jest 7,2 tys. imprez masowych rocznie.
W Polsce średnio organizowanych jest 7,2 tys. imprez masowych rocznie. Sylwia Penc / Polska Press
Pandemia pokrzyżowała plany eventowe, gdzie według danych z GUS sektor ten obejmuje 38,3 tys. firm. Od początku pandemii 1816 firm eventowych zamknęło się lub zawiesiło swoją działalność. Jednak jak tłumaczy ekspert, "stosunkowo niewiele firm z branży zamknęło się w ostatnim czasie, pomimo iż eventy stacjonarne prawie wcale nie są organizowane, a więc i przychody są katastrofalnie niskie".

W Polsce średnio organizowanych jest 7,2 tys. imprez masowych rocznie. Wartość tego sektora to około 3 mld złotych. Branża eventowa odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB. Obecnie w naszym kraju jest 38 365 firm zajmujących się eventami. Dla 33 460 jest to działalność dodatkowa, natomiast dla 4 905 główna, biorąc pod uwagę PKD. Z analizy Bisnode Polska na podstawie wpisów KRS (dane według podstawowego i głównego PKD) wynika, że w czasie pandemii 3,93 proc. firm zawiesiło swoją działalność. W tym 193 firmy z PKD głównym i 1316 z PKD dodatkowym. Z kolei od początku stycznia do końca września br. wzrost zawieszonych działalności w porównaniu do roku 2019 wyniósł blisko o 20 proc., podczas gdy największą liczbę odnotowano w I kwartale br. W kwartałach II i III liczba ta spadała.

- Stosunkowo niewiele firm z branży zamknęło się w ostatnim czasie, pomimo iż eventy stacjonarne prawie wcale nie są organizowane, a więc i przychody są katastrofalnie niskie. Mimo to widać, że odsetek firm, które zamknęły swoją działalność, jest prawie dwukrotnie wyższy w przypadku, kiedy organizacja eventów była ich główną działalnością. To proporcja 0,73 proc. zamkniętych firm w grupie z PKD dodatkowym do 1,3 proc. w grupie z PKD głównym. Wzrost popularności wydarzeń organizowanych w modelu online lub hybrydowym był w tej sytuacji pomocny - mówi Dominika Paciorkowska, ClickMeeting.

Wydarzenia online pozwalają uczestnikom brać udział wyłącznie za pomocą narzędzia do wideokonferencji czy webinarów. Z kolei eventy organizowane w trybie hybrydowym dają chętnym możliwość wyboru. Udział możliwy jest zarówno w formule stacjonarnej, jak i przez Internet.

Obie metody w czasie pandemii stały się niezwykle popularne. Według danych firmy ClickMeeting, na dostarczanej przez nią platformie w tym roku odbyło się o 787 proc. w Polsce i 186 proc. na całym świecie więcej dużych wydarzeń niż jeszcze rok temu. Natomiast w wydarzeniach powyżej 1000 osób uczestniczyło w tym roku już o 55 proc więcej osób niż w całym 2019 roku.

Najnowsze oferty na Black Friday

miejsce #8

Promocja

Tarcza tnąca T41 DEBRAY

Tarcza tnąca T41 DEBRAY

1,88 zł0,88 zł-53%
Materiały promocyjne partnera

Pandemia nastraszyła Polaków, zaczęli się kupować ubezpieczenia

Wideo

Materiał oryginalny: Co 20 firma eventowa zakończyła lub zawiesiła działalność. "Branża nauczyła się już radzić sobie z nową rzeczywistością" - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.