Chińskie Temu pod lupą polskiego UOKiK. Rośnie liczba skarg na popularną platformę sprzedażową

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Temu to amerykańska firm sprzedająca produkty z Chin, która podbija polski rynek.
Temu to amerykańska firm sprzedająca produkty z Chin, która podbija polski rynek. 123rf.com/maxxyustas
Rośnie liczba sygnałów spływających do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie możliwych naruszeń dyrektywy Omnibus przez Temu - chińską platformę zakupową, która od kilku miesięcy dobrze radzi sobie także w Polsce. Skargi dotyczą także cen i innych fundamentalnych kwestii.

Spis treści

UOKiK przyjrzy się działaniom Temu

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, według doniesień Rzeczpospolitej, trafia coraz więcej skarg klientów, którzy podejrzewają naruszenie przez Temu zasad unijnej dyrektywy Omnibus. Klienci mają coraz częściej zauważać brak oznaczeń najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed obniżką - zarówno na stronie internetowej, jak i w materiałach promocyjnych. Z kolei wirtualnemedia.pl dowiadują się, że to jeden z przedsiębiorców poskarżył się na Temu do Urzędu. Ten „ma mieć wątpliwości co do prawidłowości praktyk spółki Temu”:

Jesteśmy w trakcie analizy sygnałów, które do nas trafiły. Cztery pochodzą od konsumentów, jeden od przedsiębiorcy. Trzy z nich dotyczą naruszenia dyrektywy Omnibus - informuje Kamila Guzowska z departamentu komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów cytowana przez wirtualnemedia.pl.

Zobacz także: Ceny chleba 2024. Bochenek za 10 zł to już nic dziwnego. Sprawdź, gdzie kupić najtaniej i jak nie dać się oszukać

Nie tylko brak ceny Omnibus irytuje na Temu

Klienci mają wątpliwości i skarżą do UOKiK również sprzedaż produktów niespełniających norm czy wątpliwej jakości. Zafałszowane mają być także niektóre ceny:

Skargi konsumenckie w sprawie innych naruszeń sygnalizowały m.in. wprowadzanie w błąd odnośnie jakości i dostępności produktów, kwestię sprzedaży artykułów niespełniających norm, jak również prezentowanie w reklamach na portalu Facebook innych cen niż obowiązujące na stronie - mówi przedstawicielka UOKiK.

Mimo to popularność platformy Temu nieustannie rośnie. Tylko w styczniu 2024 liczba odwiedzających wzrosła tutaj do ok. 3,7 mln. Dla porównania spółka Allegro.pl odnotowała w tym czasie spadek popularności z blisko 9,7 mln użytkowników do nieco ponad 9,1 mln.

Temu założone zostało w amerykańskim Bostonie w 2022 roku. Od połowy 2023 roku prężnie rozwija się także w Polsce, zajmując się przede wszystkim handlem produktami z Chin. Klienci chwalą sobie tutaj szeroki asortyment, przystępne ceny, częste oferty promocyjne i relatywnie krótki czas dostawy zamówień.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu