Budowa zakopianki. Trasa i wiadukty rosną w oczach [ZOBACZ ZDJĘCIA]

Anna Hankus
Budowa zakopianki - zdjęcia z września 2017
Budowa zakopianki - zdjęcia z września 2017 GDDKiA
Mimo, że ostatni miesiąc lata nie obfitował w słoneczną pogodę, budowlańcy pracujący przy budowie nowej zakopianki nie próżnowali. Efekty ich pracy możemy podziwiać na starej trasie prowadzącej do Zakopanego i w naszej galerii najnowszych zdjęć z placu budowy.

Tempo prac nie zwalnia nawet mimo kapryśnej pogody. Największą częścią inwestycji, które zostały zrealizowane w ciągu ostatniego miesiąca było wybetonowanie ustroju nośnego jednego z wiaduktów, które już wkrótce będą górować nieopodal Rabki Zdrój.

Cała trasa nowej zakopianki będzie miała prawie 16 kilometrów. W trakcie budowy będzie podzielona na 3 odcinki.

Całość prac potrwa do 2021 roku. Najdłużej zajmie budowa fragmentu drogi od Naprawy do Skomielnej Białej. Na tym odcinku budowę najbardziej skomplikuje prawie dwukilometrowy tunel.

Pierwszy odcinek nowej trasy zostanie otwarty końcem przyszłego roku. Nową drogą najszybciej pokonamy trasę między Lubniem a Naprawą. Terminy przekroczy natomiast wykonawca jezdni w kierunku Rabki. Tam trzeba będzie wykonać dodatkowe prace.

Jak będzie wyglądać zakopianka za kilka lat? Zobacz wizualizacje!

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 20. "Szabaśnik"

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Budowa zakopianki. Trasa i wiadukty rosną w oczach [ZOBACZ ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Driver x
Będą, i to ogromne, za Rabką- tam gdzie nowa expresówka będzie się kończyć.
O dwupasmówce do samego Zakopanego można sobie na razie pomarzyć. Poza tym prawdziwa expresówka S-7 wg obecnych standardów to tylko część tej trasy. Odcinek Kraków-Myślenice to stara zwykła droga 2-jezdniowa ze światłami, lewoskrętami i mnóstwem wąskich gardeł, pamiętająca epokę Gierka. Ale i tak duży plus że coś budują.
o
olek
Potrzebna jest ekspresówka na Podkarpaciu od Soliny do Nowego Targu i dalej wzdłóż Sudetów do granicy niemieskiej. Cała droga wzdłóż granicy Słowacko Czeskiej co by połączyła miejscowości letniskowo wypoczynkowe, byłby to olbżymi zastrzyk dla regionu i napływ pieniążków.
r
res
nie nie najdłużej trwająca przebudowa to ul. Lubocka -już 11 lat i końca nie widać--to jest rekord
S
Stefan
"Najdłuższa budowa drogi w całej galaktyce!" ŻENADA I WSTYD!!!
B
Baranek
Srodowisko OK tylko wytlumacz jak bys z niego korzystal bez drog. Wyobraz sobie zycie bez drog i autostrad (nawed tych kilku kilometrow ) . Polska siec autostrad w porownaniu z zachodem jest 50 lat do tylu. Dlaczego kazda inwestycja jest krytykowana ? W ostatnich latach nareszcie cos sie buduje!!!
B
Baranek
Zainteresuj sie finansami UE . Dotacje z UE nie podlegaja zwrotwi to nie sa pozyczki!
A jak narazie to Polska dostaje 10 miliardow Euro rocznie !!! Jak nie masz zielonego pojecia to nie zabieraj glosu.
D
DAN
JAK TAK MOZNA NISZCYC SRODOWISKO PYTAM JAK?
DLA GLUPIEJ DROG...
B
Beata
I tak będą korki
G
Górnik
Z jednej strony masz rację, z drugiej, słoma z butów wychodzi. Nic, tylko narzekać. Przecież wiesz, że wcześniej, przy poprzedniej władzy, remonty i budowy innych tras się nie opłacały, bo za mało było firm - podwykonawców, by można ich było oszukać na kasę. W czasie Euro za dużo ich upadło. A przecież łapówki same się nie zapłacą.
D
Dagulin
Ta trasa powinna byc juz conajmniej 20 lat wczesniej zrobiona!
S
Sławek
Aż sie serce raduje na takie widoki i jestem dumny z bycia Polakiem, powoli ale dogonimy bogate kraje UE.
L
Liczyrzepa
UE "daje "chałę i dwa całe", a długi będą spłacać nasze pra, pra, pra wnuki!!!
Polska wpłaca do UE więcej niż otrzymuje! PS. Polska racja stanu, trzymać się z dala od UE i Watykanu!!!
s
sceptyk
;-)
g
gosc
Oby tylko ta pier....na ue dawala pieniadze na budowe, bo jak wyjdziemy z ue to co wtedy?
K
KRAK
40 min na przejazd Kraków Klikuszowa a potem 60 min w korku bo jakiś baran kilka lat temu światła zrobił
Wróć na i.pl Portal i.pl