Budowa zakopianki. Górski odcinek trasy będzie spektakularny! [ZDJĘCIA]

Tomasz Mateusiak
Tomasz Mateusiak
Budowa zakopianki - zdjęcia z października 2018
Budowa zakopianki - zdjęcia z października 2018 GDDKiA
Na 11 miesięcy przed terminem oddania do użytku nowej - ekspresowej zakopianki, która powstaje na odcinku Lubień - Rabka nic nie wskazuje by drogowcy mieli ponownie poprosić urzędników z GDDKiA (pierwotnie droga miała być gotowa w tym roku) o wydłużenie im terminu prac. Wprost przeciwnie! Choć do zrobienie jest dalej sporo na placu budowy ekspresowej S7 są już miejsca gdzie prace są praktycznie skończone, a drogowcy ułożyli już nawet asfalt po którym w przyszłości będą jeździć kierowcy udający się do Zakopanego.

Jak widać na zdjęciach lotniczych, które opublikowała właśnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, asfalt leży już na niemal całym odcinku pomiędzy Chabówką a południowym wlotem do tunelu (od strony Skomielnej Białej) pod górą Luboń Mały. By jedna z nitek drogi (w stronę Krakowa) była "zamknięta" w całości drogowcy muszą zakończyć trwające tu intensywnie prace przy wykończeniu zjazdów z mostów i wiaduktów na odcinki drogi poprowadzone na gruncie.

Bardzo podobnie sytuacja przedstawia się na odcinku I, który połączy północny wylot z tunelu (w Naprawie) i wioskę Lubień. Tu także asfalt wylano w ostatnich dniach na długich odcinkach drogi poprowadzonych po gruncie i na wiaduktach. Teraz trzeba je tylko połączyć.

Wiadomo też, że pełną parą idą prace przy kopaniu tunelu pod masywem Lubonia Małego. Te prowadzone są jak na razie z 3 stron (dwa wloty do tunelu od strony północnej i jeden od południowej). Zaawansowanie pras sięgnęło już połowy. Jeszcze w tym roku ma się też rozpocząć drążenie drugiego tunelu od strony południowej. Cały tunel ma być skończony na początku 2021 roku.

Wracając jednak do budowy odcinków zakopianki poprowadzonych poza tunelem to jeszcze w tym roku kierowców jadących do lub z Zakopanego czeka kolejna zmiana. Po tym jak dwa tygodnie temu samochody zostały skierowane na pierwszy odcinek nowej szosy (jedziemy jednym nowym pasem pomiędzy Chabówką a Zbójecką Górą w Rabce) za kilka miesięcy kierowcy ponownie będą musieli na chwilę wrócić tu na... starą zakopiankę. Do tego czasu wybudowane zostaną jednak dojazdy do dwóch wiaduktów, które będą prowadziły obecną DK7 nad przyszłą S7.

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
BYK
Przepustowość się na pewno zwiększy jednak pociągi pojazdów do Zakopanego z całej Polski będą nieuchronnie prowadzić do korkowania jej . Przyczyna jest prozaiczna Stolica TATR jest jedna i ta sama władze Polski myślą tylko o połączeniu drogowym natomiast komunikacja praktycznie do dzisiaj nie istnieje a oblężenie trwa cały rok w dodatku kolej kuleje nawet po tej modernizacji nie przedstawia żadnej alternatywy , dojazd trwa za długo i za drogo jak na warunki oferowane przez przewożnika , bez szybkiej kolei dwu torowej ekologia Zakopanego cierpi , w niedalekiej przyszłości będzie podziwiać tatry tylko przez mgły . Magistrali ciepłowniczej brak rury gazowej brak oczyszczalni ścieków wydolnej brak ale warszawiaki przyjadą zobaczyć czy nie pozostała już tylko nazwa bo katastrofa nadchodzi .
M
Małopolska
Pociąg. Na trasie Kraków-Zakopane potrzebny jest ekspresowy pociąg, a nie ekspresowa trasa samochodowa, która jeszcze bardziej zatruje miasto i okolice.
M
Mirror
Prowokacja, ale bardzo celna i merytoryczna, ukazująca prawdziwe oblicze współczesnego dziennikarstwa komercyjnego. Szacun.
T
Tomasz Mateusiak
Jakie zdjęcia? A, te zdjęcia... Panie sss, ja jestem dziennikarzem, a nie analitykiem. Otrzymuję dokumentację fotograficzną i zlecenie napisania artykułu. Jeśli zleceniodawcą jest dajmy na to Astaldi i życzą sobie, aby opisać inwestycję w superlatywach, wykonuję zlecenie. Jeśli zleceniodawcą jest np. Logiczna Alternatywa i płacą za opisanie tego samego tematu jako przekrętu, proszę bardzo. Klient płaci, klient nasz pan. Za to mam płaconą pensję. Jeśli zacznę pisać całkowicie obiektywnie, to kto mi zapłaci? Pan i pozostali komentujący? Wolne żarty! Zajmij się Pan swoją robotą, a ja wykonuję swoją.
t
ta kura nie jest osłem!
Pierwszy odcinek (przed tunelem) - to tak jak już ktoś tu wspomniał - daaaleeeeeko do końca jeszcze. Odcinek trzeci (za tunelem) w miarę ok ale i tak po terminie będzie. Co do samego tunelu to stwierdzenie "prace idą pełną parą" to chyba jakiś ponury żart. PRowca Wykonawcy chyba poniosło. To się tylko może równać z równoległą rzeczywistością przedstawianą w TVPis....
s
sss
Jeśli nie to podzielę się obawą, że na odcinku I (od Lubnia) to do "wystarczenia połączenia" miną jeszcze 2 zimy (przy tym tempie robót).
M
Mirror
Czyli inwestycja jest po terminie, ale przez to że kolejny raz nie będzie przedłużania Mateusiak uważa, że jest przed terminem? Nadawałbyś się na rzecznika każdego rządu: Tuska, Kaczyńskiego, Stalina i wielu innych.
g
gosc
Wytępić pisiorstwo z łbów, nierobów do pracy zagonić, kacapów pozbawić obywatelstwa,
posłowi Kaczyńskiemu kobitę znaleść i na emeryturę ...
I będzie się żyć coraz lepiej.
Wróć na i.pl Portal i.pl