Budowa ekspresowej zakopianki. Inwestycja imponuje [ZDJĘCIA]

ah, pb
Prace przy budowie ekspresowej zakopianki trwają w najlepsze. Szczególnie duże postępy widać w tunelach, które i na zdjęciach, i w rzeczywistości robią ogromne wrażenie. Niesamowicie prezentują się też pierwsze odcinki wiaduktów, które miejscami będą mieć wysokość kilkudziesięciu metrów.

W październiku ukryte przed deszczem tunele zyskały na długości. Z końcem października prawa nitka tunelu liczyła 306 m metrów, podczas gdy lewa osiągnęła długość 274 metrów. W ubiegłym miesiącu konstrukcja zyskała również nowe betonowania w kolejnych segmentach oraz zbrojenia, które wkrótce umożliwią dalsze postępy prac.

Tunel jest jednak tylko jedną z części powstającej trasy. Całość jest podzielona na trzy odcinki, które po zakończeniu prac będą miały łączną długość 16 kilometrów. Skomplikowany wykop jest najtrudniejszą z jej części. Jednocześnie to element, którego budowa zakończy się najpóźniej. Tunelem zajmującym fragment odcinka od Naprawy do Skomielnej Białej pojedziemy dopiero w 2021 roku. Docelowo będzie miał prawie 2 kilometry długości.

Pierwszym odcinkiem nowej drogi pojedziemy już końcem przyszłego roku. Pokonamy nim trasę od Lubnia do Naprawy. Wiadomo już, że przedłużą się prace na budowie od tunelu w kierunku Rabki, gdzie wykonawca musi wykonać dodatkowe prace.

Jak będzie wyglądać zakopianka za kilka lat? Zobacz wizualizacje!

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie - odcinek 26

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: Budowa ekspresowej zakopianki. Inwestycja imponuje [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
małopolanin

No tak to jest jak się ignorant wypowiada, taki jak ty.

W skałach co za filozofia budować? To nie prehistoria, zeby trzeba było ręcznie kuć. Wysadzi się skałę, wyrówna, położy asfalt i wio. Żadnej podbudowy nie trzeba, zadnego stabilizowania gruntu. Nic. Wszystko natura zrobiła, tylko korzystać.

A tutaj mamy drążenie we fliszu karpackim, który jest bardzo trudnym geologicznie obszarem, a praktyznie cała poludniowa Polska to grunty bardzo wysadzinowe, wysadzinowe, a w NAJLEPSZYM razie wątpliwe. Co ty tu do Norwegii poruwnujesz! W takich doskonałych warunkach jak tam są to każdy by mógł budować i te ich drogi jeszcze za 500 lat nie siądą tak jak nasze po 10 latach.

G
Grucha
Czym tu się zachwycać . W Norwegii 25 km tunel wybudowali w 5 lat i to tylko w skałach.
Wróć na i.pl Portal i.pl