Budowa drogi S5 w regionie. Włosi nie obudzili się na dobre po zimie

Marek Weckwerth, (AK)
Budowa mostu w Tryszczynie.
Budowa mostu w Tryszczynie. Tomasz Czachorowski
Włoska firma Impresa Pizzarotti została wezwana do natychmiastowego zwiększenia zaangażowania na budowie S5. Budowlańcy mają czas do 15 kwietnia. Jeśli nie spełnią tych żądań, mogą dostać wypowiedzenie umowy.

„Konsekwencją braku realizacji wskazanych robót w wezwaniu do poprawy jest uzyskanie prawa zamawiającego do odstąpienia od umowy w terminie 60 dni od daty wskazanej w wezwaniu, tj. 15.04.2019 r.” - cytujemy oficjalne stanowisko Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Uważnie przyglądamy się sytuacji na budowie drogi S5, na wszystkich odcinkach. Wierzymy, że Włosi jednak zwiększą zaangażowanie i będziemy mogli mówić o postępie - stwierdza Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.

Dowiadujemy się jednak, że zaangażowanie osobowe i materiałowe na trzech włoskich odcinkach jest teraz takie samo, jak w lutym, czyli w okresie tzw. przerwy zimowej.

Na 1. odcinku S5 (włoskim) pracowało wczoraj ok. 140 ludzi (w tym 80 robotników) i 60 maszyn. Na drugim (także włoskim) było 60 pracowników i 37 maszyn. Na piątym zaś (ostatnim wykonywanym przez Włochów) - 70 robotników i 30 maszyn.

Reporterka „Pomorskiej” Agata Kozicka przejechała wczoraj przed południem włoski odcinek Dworzysko-Aleksandrowo.
Oto jej wrażenia...

  • Węzeł Bydgoszcz - Północ: pojazdy budowy, m.in. służący do mieszania asfaltu, koparka, spychacz, na moście po stronie zachodniej trwają prace.
  • Węzeł Koronowo - spokój.
  • Trzeciewiec - kilka samochodów budowy, koparka, walec i pracownicy na przejściu podziemnym dla zwierząt.
  • Zawada - kilkanaście osób pracujących na moście, wysięgnik pod mostem.
  • Niewieścin - przy moście dźwig, kilku pracowników przy samochodzie, na którym znajdują się betonowe elementy.
  • Węzeł Zbrachlin - za skrzyżowaniem walec, spychacze, wywrotka z piaskiem, rozstawione urządzenia geodezyjne.
  • MOP Gruczno - pracujący spychacz.
  • Węzeł Gruczno - spychacze, koparka.
  • Dworzysko - spychacz wyrównujący teren, pracownicy przy przejściu podziemnym dla zwierząt.

Na pozostałych odcinkach budowy drogi ekspresowej (niewłoskich) sytuacja wygląda lepiej.

Przykładowo na 3. odcinku Aleksandrowo - Tryszczyn (na którym budowany jest m.in. potężny most przez Brdę) pracowało wczoraj ok. 200 robotników i 70 maszyn. Na 7. odcinku - 250 robotników i 180 maszyn, na „szóstce” - 230 pracowników i 50 maszyn.

Zobacz także wideo: Flash Info odcinek 6 - najważniejsze informacje z Kujaw i Pomorza.

- Zwyczajnie porównamy sobie to, co zdarzyło się przez kilka dni, od soboty, czyli od końca przerwy zimowej - wyjaśnia Tomasz Okoński. - Przy czym tak naprawdę nie jest ważne dla nas jak dużo ludzi i maszyn pracuje na budowie, bo to już sprawa organizacji pracy przez wykonawcę, a jedynie widoczny postęp na budowie.

14976058

Inżynierowie nadzoru GDDKiA wyliczyli procentowe zaawansowanie prac na poszczególnych odcinkach. Na tych budowanych przez Impresa Pizzarotti rzecz wygląda następująco: odc. 1. Nowe Marzy- Dworzysko - 21,3 proc. Odc. 2. Dworzysko-Aleksandrowo - 19,3 proc. Odc. 5. Białe Błota Szubin - 38.

Na odc. 3. Aleksandrowo-Tryszczyn budowanym przez Intercor i Trakcję zaawansowanie wynosi 49,5 proc. Odc. 4. Tryszczyn - Białe Błota (wykonawcy to Polaqua i Dragados) - 37,5. Odc. 6 Szubin-Jaroszewo (Trakcja) - 58,3 i odc. 7. Jaroszewo - granica województwa (Kobylarnia i Mirbud) - 66,8 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Budowa drogi S5 w regionie. Włosi nie obudzili się na dobre po zimie - Gazeta Pomorska

Wróć na i.pl Portal i.pl