Black Friday jest idealną okazją do zwiększenia sprzedaży za pomocą email marketingu

Maja Piotrowska AIP
Michał Gaciarz
Koniec listopada to najgorętszy okres zakupowy – odpowiedzialny za to jest tzw. Black Friday. Wielkie święto handlu to idealna okazja dla sklepów internetowych, które mogą wtedy znacznie zwiększyć swoją sprzedaż m. in za pomocą email marketingu

Sklepy internetowe już od od listopada zaczynają zwiększać swoje nakłady reklamowe, aby skuteczniej dotrzeć do grup docelowych. Nie jest zaskoczeniem, że przyczynia się do tego tzw. Black Friday (jest to dzień, w którym od 2012 roku organizuje się największe wyprzedaże). Na ogromną popularność Black Friday wpływa to, że wypada on niespełna dwa tygodnie przed Mikołajkami i około miesiąc przed Wigilią. Przy czym należy zaznaczyć, że na tegoroczne święta Polacy wydadzą średnio 882 zł( dane z najnowszego badania Deloitte). Eksperci twierdzą, że jest to idealna okazja dla firm, by z wyprzedzeniem poinformować konsumentów o świątecznej ofercie. Tu sukces mają zapewnić dwa kanały promocyjne – newslettery oraz social media.

- Według naszych badan 91 proc. marketerów uznaje newslettery za jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z konsumentem przed świętami. E-maile pozwalają bowiem bezpośrednio dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą, czego nie gwarantują inne kanały np. reklama w radiu, telewizji czy social media. Ważna jest jednak wiedza w jaki sposób prowadzić skuteczny e-mail marketing, tak aby omijać problemy z dostarczalnością, opóźnieniami i niską otwieralnością – mówi Marek Kaczmarek, projekt manager w Redlink.

Eksperci z firmy Redlink przekonują, ze wysyłanie e-maili z informacją o promocjach ma wiele zalet. Po pierwsze, to jeden z najpopularniejszych kanałów kontaktu. Pocztę e-mail posiada prawie każdy internauta. Mailing umożliwia też bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej i personalizację przekazu. Warto jednak pamiętać, że atrakcyjny komunikat to połowa sukcesu. Druga połowa to techniczne aspekty wysyłki e-mail. Jeżeli sami nie jesteśmy w stanie wysłać masowej komunikacji bez ryzyka wpadnięcia do skrzynek SPAM, warto zwrócić się do dedykowanego partnera.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie