Będziemy jeździć szybciej i w większym komforcie

Grzegorz BruszewskiZaktualizowano 
Do Siedlec i Mińska Mazowieckiego, ale też do Legionowa już niebawem dojedziemy szybciej i w dużo większym komforcie. Wczoraj Koleje Mazowieckie podpisały umowę z kanadyjską firmą Bombardier na zakup nowoczesnych lokomotyw do jeżdżących już po województwie piętrowych wagonów. Będą mogły one osiągnąć prędkość nawet do 160 km/godz. Także PKP InterCity, które już dzierżawi pięć nowoczesnych lokomotyw, kupi 10 kolejnych. Dzięki temu warszawiacy odczują różnice w podróżach do innych miast.

- Jesteśmy już dziś najnowocześniejszym przewoźnikiem kolejowym w kraju - chwali się Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich. Zakup 11 lokomotyw za 41 mln euro potwierdza fakt, że spółka szybko się rozwija. Maszyny mają ciągnąć kupione w 2008 r. piętrowe wagony tej samej firmy. Jednak dopiero w połowie przyszłego roku. Czemu tak późno KM zdecydowały się na ten niezbędny przecież zakup? - Najpierw nie mieliśmy pieniędzy, a później nikt się nie zgłosił na ogłoszony przez nas przetarg - mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny KM.

Dzięki nowym lokomotywom pociąg będzie mógł osiągnąć prędkość nawet do 160 km/godz. Niestety, na większości tras w województwie wyhamuje go stara infrastruktura. - Pociągi z nowymi lokomotywami na początku jeździć będą tylko w kierunku Siedlec i na linii gdańskiej, czyli do Legionowa, Nasielska i Ciechanowa - ujawnia Czesław Sulima. - Później nowe składy skierujemy do Radomia - dodaje. Ale to zależy także od modernizacji linii.

Również InterCity chce zachęcić warszawiaków do podróży koleją. Będą oni mogli szybciej dojechać do Katowic i Krakowa. Wszystko dzięki zakupowi 10 nowoczesnych Husarzy. - Mogą one osiągnąć prędkość największą w kraju, aż do 230 km/godz. - mówi Paweł Ney,
rzecznik spółki. Ale to jeszcze nie koniec. Kolejarze podpisali właśnie umowę na leasing kolejnych pięciu maszyn, które przyśpieszą podróż z Warszawy do Poznania i Berlina. Lokomotywa jest dostosowana do wymogów niemieckich kolei, więc pasażerowie nie będą czekać 15 do 30 minut na jej zamianę na granicy.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
mzak

szczególnie te lokomotywy sprawdzą się w pociągach osobowych, zatrzymujących się średnio co 5 km. A tych jest większość w KM. Szkoda ze nie wywala się starych zestawów trakcyjnych. Zimą większość miała problem z drzwiami, ogrzewaniem itd.

Dodaj ogłoszenie