Będzie mniej przejść dla pieszych? Likwidacji niektórych z nich chce GDDKiA. Dają złudne poczucie bezpieczeństwa

ICH
GDDKiA chce likwidacji niektórych przejść dla pieszych.
GDDKiA chce likwidacji niektórych przejść dla pieszych. Łukasz Gdak
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadziła audyt przejść dla pieszych. Dyrekcja w krytycznych słowach odnosi się do błędów popełnianych podczas budowy przejść i pobliskiej infrastruktury. Wiele z nich wymaga likwidacji, ponieważ dają pieszym złudne poczucie bezpieczeństwa.

Podczas audytu przeprowadzonego przez GDDKiA sprawdzone zostały 682 przejścia dla pieszych na drogach krajowych w całej Polsce. Raport podsumowujący audyt nie jest optymistyczny.

Jak udzielić pierwszej pomocy?

- Przejść dla pieszych jest za dużo i uległy one deprecjacji, co w dużej mierze przyczyniło się do niewłaściwych zachowań kierujących związanych z należytym postrzeganiem i zrozumieniem wprowadzanej w rejonie przejść stałej organizacji ruchu. Należy podjąć działania mające na celu weryfikację wyznaczonych przejść dla pieszych, likwidacji i określenia warunków wyznaczania nowych przejść, przejść w pełni wykorzystanych i zapewniających bezpieczeństwo pieszych – czytamy w raporcie GDDKiA.

Zdaniem autorów raportu wiele istniejących już przejść dla pieszych powinno zostać zlikwidowanych. Powód? Nie spełniają one warunków bezpieczeństwa lub nie są wykorzystywane.

Sprawdź też:

Teoretycznie wszystkie przejścia dla pieszych są budowane w oparciu o te same przepisy. Jednak interpretacja tych przepisów jest bardzo różna. W efekcie przejścia dla pieszych w Polsce są bardzo zróżnicowane, stwierdzono wiele błędów w ich budowie.

Przejścia dla pieszych zostaną zlikwidowane? O co wnioskuje GDDKiA?

Po przeprowadzonym audycie GDDKiA sformułowała kilka wniosków:

  • GDDKiA wnioskuje o likwidację przejść, które w godzinach pomiaru (od godziny 6 do 9 rano oraz od 14 do 17) przekracza niewielu pieszych (nie więcej niż 24) oraz pozostawienie tych, które w tym samym czasie przekracza ponad 50 osób;
  • pozostałe (tzw. sugerowane, z których korzysta 25-45 osób) zostaną zmodernizowane, co oznacza przede wszystkim budowę oświetlenia i poprawę widoczności na linii pieszy-kierowca;
  • przejście dla pieszych może być wyznaczone, jeżeli istnieje skuteczna możliwość redukcji prędkości przed przejściem do 50 km/h.

Lista przejść przeznaczonych do likwidacji lub modernizacji może się jeszcze wydłużyć. GDDKiA zapowiedziała już kolejne audyty.

ZOBACZ TEŻ:

Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji opublikowało raport "Wypadki drogowe w Polsce w 2018 roku". Dowiadujemy się z niego między innymi, na których drogach krajowych dochodzi do największej liczby wypadków i gdzie ginie najwięcej osób. W 2018 roku na tych drogach doszło do 7 195 wypadków, w których zginęło 957 osób, a rannych zostało 9 175 osób. Sprawdź 10 najbardziej niebezpiecznych dróg krajowych w Polsce.Przejdź dalej --->

10 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Tu było najwię...

Sprawdź też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Będzie mniej przejść dla pieszych? Likwidacji niektórych z nich chce GDDKiA. Dają złudne poczucie bezpieczeństwa - Głos Wielkopolski

Wróć na i.pl Portal i.pl