Będzie łatwiejszy wjazd na zakopiankę. Pięć firm chce budować węzeł w Gaju. Koszty przekraczają 30 milionów złotych

Barbara Ciryt
Barbara Ciryt
Fot. GDDKiA Oddział w Krakowie
Jeszcze w tym roku może rozpocząć się projektowanie węzła w Gaju, a potem jego realizacja. Za niespełna 3 lata inwestycja może być gotowa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty przetargowe na to zadanie.

Jak informuje Iwona Mikrut, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA w przetargu wzięło udział pięć firm. Oferty złożone przez potencjalnych wykonawców zostały otwarte we wtorek 3 września.

- Najtańszą ofertę 31 825 405,32 zł brutto zaproponowało konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. Bielany Wrocławskie oraz Nowak-Mosty Sp. z o.o. Dąbrowa Górnicza. Natomiast najdroższą 37 41 600 zł brutto firma STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE Sp. z o.o. Wrocław - informuje Iwona Mikrut. Podkreśla, że obecnie rozpoczyna się sprawdzanie ofert.

W ramach zadania do wykonania jest węzeł drogi krajowej nr 7, a z nim:

- przebudowa istniejących dróg łączących się z węzłem;
- budowa innych dróg, w tym zmiana przebiegu istniejących dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji;
- budowa lub przebudowa infrastruktury dla pieszych, obiektów inżynierskich – mury oporowe i palisady, kolidujących urządzeń oraz sieci istniejącej infrastruktury podziemnej i nadziemnej (urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych),
- budowa systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy, sieci teletechnicznej i oświetlenia drogowego.

Nowy węzeł ma zastąpić istniejące skrzyżowanie na zakopiance z drogami powiatowymi. W ramach inwestycji przewidziana jest wymiana nawierzchni drogi krajowej nr 7, oznakowanie węzła, bariery ochronne oraz wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia węzła do istniejącego układu komunikacyjnego z ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z nowych rozwiązań.

Na etap projektowania wraz z uzyskaniem decyzji ZRiD (zgody na realizację inwestycji drogowej) ustalono w warunkach przetargu 16 miesięcy od podpisania umowy. Natomiast na etap realizacji 15 miesięcy od uzyskania decyzji ZRiD, z wyłączeniem okresów zimowych. Cztery firmy biorące udział w przetargu zaproponowały skrócenie tego terminu o 4 miesiące i jedna o dwa miesiące.

Jak informuje GDDKiA wszystkie oferty zostaną przeanalizowane. Przy ocenie końcowej brane będą pod uwagę: cena, gwarancja jakości i termin realizacji.

Budowa zakopianki. Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy ekspresowego odcinka tej górskiej trasy!

Tą drogą pojedziemy już po wakacjach! Najnowsze zdjęcia lotn...

FLESZ - Rewolucja dla kierowców. Te zmiany musisz znać

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Będzie łatwiejszy wjazd na zakopiankę. Pięć firm chce budować węzeł w Gaju. Koszty przekraczają 30 milionów złotych - Dziennik Polski

Wróć na i.pl Portal i.pl