Będą nowe linie tramwajowe

Grzegorz Bruszewski
Do Euro 2012 tramwaje nie pojadą Modlińską.

Zarządowi Transportu Miejskiego nie udał się przetarg na II linię metra, rozpoczyna więc tramwajową ekspansję. Będziemy mieli kilka nowych linii, a ciągłe remonty torowisk i wydzielenie ich od pasów jezdni mają przekonać warszawiaków do wyboru transportu szynowego.

ZTM chce więc wprowadzić dwie linie do Białołęki. Jedna od węzła Młociny przez most Północny do pętli znajdującej się między ulicami Ćmielowską a Botewa (na tarchomińskich Nowodwo-rach). Przynajmniej na razie, bo docelowo pętla znajdowałaby się dalej na Białołęce, w okolicach osiedla Winnica, do której tramwaj pojechałby ulicą Światowida. Jednak żeby ją tam zbudować, trzeba wykupić pod nią grunty. A jeszcze tego nie zrobiono.

- Ta lokalizacja jest już przesądzona - mówi pewnie Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

Nie do końca zgadza się z tym urząd dzielnicy. - Może być tak, że pętla będzie na Nowodworach - zdradza Piotr Smoczyński, wiceburmistrz Białołęki. Przyznaje jednak, że byłoby to jednak gorsze rozwiązanie, bo linia miałaby kursować co minutę, co może zablokować na Tarchominie ruch samochodowy (tory przecinałyby ulicę).

Druga białołęcka linia ma pobiec ulicą Modlińską od pętli na Żeraniu FSO do krańca Winnica. Według planów ZTM jej część biegłaby w tunelu. Takie rozwiązanie jest tu nieuniknione, bo na planowanej trasie stoi estakada mostu Grota- -Roweckiego. W takim wypadku miasto musiałoby przebudować estakadę, ale może to zrobić dopiero po tym, jak zostanie wybudowany most Północny, czyli w 2011 roku, bo zakorkowałoby to Białołękę, Bródno i Targówek.

Dlatego też w planach budżetowych miasta w latach 2007-2012 taka inwestycja nawet nie jest wpisana. - Nie ma jeszcze projektu, ale nie zapominamy o nim - mówi Krajnow. Linia w przyszłości przejmie rolę dowożących do metra autobusów: E4 i E8.

Najbardziej zaawansowane są prace przy puszczeniu tramwajów przez most Krasińskiego, oczywiście jeżeli miasto zdecyduje się, czy go w ogóle budować. Linia biegłaby od pl. Wilsona do ul. Budowlanej na Bródnie.

Nowa linia ma się też pojawić na Bemowie, aby połączyć je z ulicą Kasprzaka. Inwestor ma ukończyć trasę w 2014 r., bo część torowiska jest już gotowa. Trzeba jeszcze postawić brakujące trakcje na odcinku od ul. Skierniewickiej do skrzyżowania ul. Kasprzaka z ul. Wolską
Ostatnim dużym projektem byłoby połączenie Dworca Zachodniego z Wilanowem. Byłby to historyczny już powrót tramwajów do tej dzielnicy. Udało nam się ustalić, że linia biegłaby od z Puławskiej ulicą Goworka i dalej Spacerową, Gagarina i Czerniakowską.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

V
Violetta

A co z planowana od lat linią z Woli przez Ochotę i Mokotów do Wilanowa?
Powinna tez powstać linia z Bielan do Łomianek oraz z Górczewskiej do Latchorzewa i Babic Nowych.

g
geex

"Udało nam się ustalić, że linia biegłaby od z Puławskiej ulicą Goworka i dalej Spacerową, Gagarina i Czerniakowską." Niesamowite! Jak na to wpadliście? Udało Wam się ustalić! Przecież ten przebieg jest znany od dawna - wpisany był we wniosek o dofinansowanie unijne. Ale Wam się "udało ustalić". Gratulacje!!!

Dodaj ogłoszenie