Bariery w handlu. Przedsiębiorcy nie chcą wchodzić na zagraniczne rynki

Maja Piotrowska AIP
Piotr Smoliński
Zaledwie 7 proc. przedsiębiorców z Europy, Azji i Ameryki Północnej postrzega handel międzynarodowy jako rozwiązanie korzystne dla rozwoju ich biznesu– wynika z badania Global Business Monitor 2017 . Firmy obawiają się kosztów weryfikacji rynku oraz startu na nieznanym obszarze.

Ponad 1/3 badanych przedsiębiorców (38 proc.) eksportuje swoje towary i usługi. Podejście firm do handlu międzynarodowego jest bardzo zróżnicowane. Przedstawiciele sektora MŚP z Hongkongu i Singapuru bardzo aktywnie uczestniczą w handlu międzynarodowym. Prawie wszyscy (99 proc.) badanych przedsiębiorców z USA koncentruje się na rynku krajowym.

–Mniej niż 10 proc. przedsiębiorców postrzega handel międzynarodowy jako sposób na rozwój biznesu w ciągu najbliższego roku. Za główną barierę wejścia i działania na zagranicznym rynku uznawane są wahania kursów walutowych, 1/5 firm z sektora MŚP deklaruje, że brak stabilności na rynku walut zniechęca ich do ekspansji globalnej – komentuje Jerzy Dąbrowski Dyrektor Generalny Bibby Financial Services w Polsce. Niestety ograniczony dostęp do stałego źródła finansowania może silnie zahamować rozwój, w tym rozwijanie handlu przez przedsiębiorstwo. Wyniki Global Business Monitor 2017 przedstawiają zróżnicowany krajobraz finansowy MŚP w różnych krajach. W całym badaniu ponad 1/10 przedsiębiorców z sektora MŚP (12 proc.) odmówiono finansowania – dodaje Jerzy Dąbrowski.

Prawie 50 proc. polskich przedsiębiorców biorących udział w 14. fali badania Bibby MSP Index wskazuje niepewność związaną z nowymi regulacjami prawno-podatkowymi jako główny czynnik przeszkadzający w dalszym rozwoju firmy. – Częste nowelizacje ustaw mogą być kłopotliwe dla prowadzących biznes. Branża handlowa w Polsce jest obecnie w trudnej sytuacji przez wprowadzenie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele. Z perspektywy prowadzących biznes to rozwiązanie może wpłynąć na zmniejszenie się obrotów w ich sklepach. zwłaszcza gdy konsumenci zmienią nawyki zakupowe, rezygnując z zakupów stacjonarnych na rzecz internetowych – komentuje Jerzy Dąbrowski Dyrektor Generalny Bibby Financial Services w Polsce.

Co dziesiąty Polak kupuje podróbki

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Koko

Uważajcie na naciągaczy w lombardach i Internecie przedają złoto z domieszkami. Najlepiej kupować na goldenmark. Wszystko jest z certyfikatem i jest pewność, że nie kupisz bubla.

k
kar

Dobre ceny i sprawdzona marka to goldenmark. Jak dla mnie najlepsze wyjście.

C
Camille

Mnie akurat przekonało profesjonalne podejście w Goldenmark. Widać, że ludzie znają się na tym, co robią.

Dodaj ogłoszenie