Bariery w handlu. Przedsiębiorcy nie chcą wchodzić na zagraniczne rynki

Maja Piotrowska AIP
Piotr Smoliński
Udostępnij:
Zaledwie 7 proc. przedsiębiorców z Europy, Azji i Ameryki Północnej postrzega handel międzynarodowy jako rozwiązanie korzystne dla rozwoju ich biznesu– wynika z badania Global Business Monitor 2017 . Firmy obawiają się kosztów weryfikacji rynku oraz startu na nieznanym obszarze.

Ponad 1/3 badanych przedsiębiorców (38 proc.) eksportuje swoje towary i usługi. Podejście firm do handlu międzynarodowego jest bardzo zróżnicowane. Przedstawiciele sektora MŚP z Hongkongu i Singapuru bardzo aktywnie uczestniczą w handlu międzynarodowym. Prawie wszyscy (99 proc.) badanych przedsiębiorców z USA koncentruje się na rynku krajowym.

–Mniej niż 10 proc. przedsiębiorców postrzega handel międzynarodowy jako sposób na rozwój biznesu w ciągu najbliższego roku. Za główną barierę wejścia i działania na zagranicznym rynku uznawane są wahania kursów walutowych, 1/5 firm z sektora MŚP deklaruje, że brak stabilności na rynku walut zniechęca ich do ekspansji globalnej – komentuje Jerzy Dąbrowski Dyrektor Generalny Bibby Financial Services w Polsce. Niestety ograniczony dostęp do stałego źródła finansowania może silnie zahamować rozwój, w tym rozwijanie handlu przez przedsiębiorstwo. Wyniki Global Business Monitor 2017 przedstawiają zróżnicowany krajobraz finansowy MŚP w różnych krajach. W całym badaniu ponad 1/10 przedsiębiorców z sektora MŚP (12 proc.) odmówiono finansowania – dodaje Jerzy Dąbrowski.

Prawie 50 proc. polskich przedsiębiorców biorących udział w 14. fali badania Bibby MSP Index wskazuje niepewność związaną z nowymi regulacjami prawno-podatkowymi jako główny czynnik przeszkadzający w dalszym rozwoju firmy. – Częste nowelizacje ustaw mogą być kłopotliwe dla prowadzących biznes. Branża handlowa w Polsce jest obecnie w trudnej sytuacji przez wprowadzenie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele. Z perspektywy prowadzących biznes to rozwiązanie może wpłynąć na zmniejszenie się obrotów w ich sklepach. zwłaszcza gdy konsumenci zmienią nawyki zakupowe, rezygnując z zakupów stacjonarnych na rzecz internetowych – komentuje Jerzy Dąbrowski Dyrektor Generalny Bibby Financial Services w Polsce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

EcoBike

Ecobike Sx300 Green 29 2021

9 499,00 zł9 299,00 zł
miejsce #2

MBM

MBM E1200 Karios U16 Czarny 27.5 2022

12 599,00 zł
miejsce #3

Indiana

Indiana E4000 Czarny 26 2021

3 499,00 zł
miejsce #4

Torpado

Torpado Era Czarny 28 2022

6 799,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Orlen z rekordowym ratingiem

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Koko
Uważajcie na naciągaczy w lombardach i Internecie przedają złoto z domieszkami. Najlepiej kupować na goldenmark. Wszystko jest z certyfikatem i jest pewność, że nie kupisz bubla.
k
kar
Dobre ceny i sprawdzona marka to goldenmark. Jak dla mnie najlepsze wyjście.
C
Camille
Mnie akurat przekonało profesjonalne podejście w Goldenmark. Widać, że ludzie znają się na tym, co robią.
Więcej informacji na stronie głównej PolskaTimes
Dodaj ogłoszenie