Awaryjne lądowanie MiG-a 29 na lotnisku 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku. Pilot trafił do szpitala

Radosław Konczyński
Loty MiG-ów 29 zostały wstrzymane
Loty MiG-ów 29 zostały wstrzymane R. Konczyński
Pilot MiG-a 29 lądował awaryjnie na lotnisku 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku. Do zdarzenia doszło w piątek 15 lutego 2019 r. w godzinach popołudniowych, w trakcie wykonywania lotu szkoleniowego.

Awaryjne lądowanie MiG-a 29 w Malborku

Groźnie brzmi opis zdarzenia z udziałem pilota z 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego, o którym w swoim komunikacie poinformowało Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych. Jednocześnie zapewnia jednak, że lotnik czuje się dobrze.

- Podczas lotu pilot samolotu MiG-29 zgłosił spadek ciśnienia w kabinie (doszło do rozszczelnienia, dop. red.). Pilot rozpoczął awaryjne zniżanie, włączył awaryjne podawanie tlenu i wykonał lot w kierunku lotniska. Lądowanie odbyło się bez następstw - wyjaśnia Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych. - Pilot nie odniósł obrażeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami został przetransportowany do szpitala na badania, jest w dobrym stanie.

Podczas lotu pilot samolotu MiG-29 zgłosił spadek ciśnienia w kabinie (doszło do rozszczelnienia, dop. red.). Pilot rozpoczął awaryjne zniżanie, włączył awaryjne podawanie tlenu i wykonał lot w kierunku lotniska. Lądowanie odbyło się bez następstw.

Okoliczności i przyczyny zdarzenia będzie wyjaśniała Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego. Na tym komunikat się kończy. Natomiast Onet, powołując się na płk. Marka Pawlaka, rzecznika prasowego DGRSZ, poinformował, że loty MiG-ów 29 zostały wstrzymane.

Katastrofa pod Pasłękiem

Przypomnijmy, że loty wszystkich samolotów tego typu były zawieszone w ubiegłym roku przez trzy miesiące po katastrofie lotniczej, w której - niestety - na początku lipca pod Pasłękiem zginął kpt. Krzysztof Sobański.

Czytaj więcej na ten temat: Katastrofa myśliwca MiG-a 29 pod Pasłękiem. Pilot z bazy w Malborku nie żyje. Do tragedii doszło 6.07.2018 r.

Dziennikarze Onetu ustalili później, że przyczyną śmierci żołnierza była wada fotela katapultowego.

Po tragedii wojsko i KBWL LP zleciły testy foteli we wszystkich samolotach MiG 29 i Su 22. Testy zostały przeprowadzone przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych oraz Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia. Następnie Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy otrzymały listę części, które powinny zostać wymienione w fotelach. Na tej podstawie, po wykonaniu kolejnych przeglądów, przywrócono loty Su 22, a następnie MiG-ów.

Śledztwo w sprawie katastrofy pod Pasłękiem cały czas prowadzi Prokuratura Okręgowa w Warszawie.

O awaryjnym lądowania MIG-a 29 piszemy też w serwisie malbork.naszemiasto.pl

Zobacz też: Przegląd najważniejszych wydarzeń minionych dni na Pomorzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Awaryjne lądowanie MiG-a 29 na lotnisku 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku. Pilot trafił do szpitala - Dziennik Bałtycki

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

n
nieufny
onet może opisywać otwarcie parasola w jaskini kalifa a nie "dochodzić" co było przyczyną katastrofy miga. Na tetryczkach nawet polski orzeł nie poleci
W
White Fang
Przyczyną śmierci pilota pod Pasłękiem było to że w trakcie remontu były zastosowane nieoryginalne części do fotela. Pewnie i tutaj okaże się że podczas konserwacji i napraw zrobiono to samo licząc na to że pilot polski potrafi latać na drzwiach do stodoły.
Wróć na i.pl Portal i.pl