Autostrada A2: Ruszyła budowa na autostradzie A2. Utrudnienia między węzłami Zachód a Komorniki

Grzegorz Okoński
Przygotowania do rozbudowy obwodnicy miasta – autostradowego odcinka A2 – odbywają się zgodnie z planem. Deszcz nie przeszkodził w przygotowaniu pierwszych elementów przewiązek
Przygotowania do rozbudowy obwodnicy miasta – autostradowego odcinka A2 – odbywają się zgodnie z planem. Deszcz nie przeszkodził w przygotowaniu pierwszych elementów przewiązek Grzegorz Okoński
Przygotowania do rozbudowy obwodnicy miasta – odcinka autostrady A2 – odbywają się zgodnie z planem. Deszcz nie przeszkodził w przygotowaniu pierwszych elementów przewiązek, czyli miejsc przejazdu na drodze ograniczonej barierkami. Budowa kolejnych między węzłami Poznań Zachód a Poznań Komorniki potrwa do 15 marca. Na razie z tego powodu tworzą się niewielkie korki.

Ekipy przygotowujące te przejazdy pracowały na jezdniach północnych węzła Poznań Komorniki i Poznań Luboń, a także pasa włączania przy tym drugim węźle – mówi Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa Autostrady Wielkopolskiej SA. - W najbliższy piątek wieczorem, około godziny 20, wejdą tam ponownie, ale na jezdnie południowe. Wówczas ruch będzie puszczony pasami jezdni północnej.

Od poniedziałku także budowane są trzy przewiązki między węzłami Poznań Zachód a Poznań Komorniki, przy czym samochody mogą nadal przejeżdżać dwoma pasami – tyle że zwężonymi.

Czytaj też: Autostrada A2 - już rozpoczęła się przebudowa obwodnicy, a od poniedziałku powstaną trzy przewiązki - sprawdź gdzie!

- Pracujemy w trybie dziennym, od godz. 7.00 rano, jezdnie są zwężone z 3,75 metra do 3,50 metra – opowiada Zofia Kwiatkowska. - Trzeba zachować ostrożność, ale najważniejsze jest to, że oba pasy są przejezdne, kosztem pasa awaryjnego.

Jeśli pogoda będzie sprzyjać drogowcom, to za dziesięć dni wykonawca będzie przygotowywał oznaczenia do poważniejszej fazy prac – budowy trzecich pasów, w obie strony. Wówczas 18 marca na autostradę wjedzie już ciężki sprzęt. Całość prac – budowa trzeciego pasa i wzmocnienie nawierzchni dwóch dotychczasowych - ma zakończyć się w tym roku.

Inwestorem południowej obwodnicy Poznania jest Autostrada Wielkopolska, a wykonawcą prac budowlanych - konsorcjum A2Route Sp. z o.o. Oprócz nowych pasów, wymienią one i wybudują więcej ekranów akustycznych, oświetlenie i wystawią tablice informacyjne zmiennej treści.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
buzz
"To lex Dolata". Ci od żwirowni, co paragonów nie wystawiają?
m
major
Chyba żartujesz. Najistotniejsze elementy umowy na A2 są niejawne.
D
Dupiewo
Strabag wiedział kilka lat wcześniej, że go wygra i prowadził lobbing w Gminie Dopiewo. Inwestycja jest potrzebna, więc służby założyły przepaskę na oczy, wzorem Temidy i korupcji nie budiet.
A
Andrzej
bardzo proszę o pomoc

pomagam.pl/andrzejkulis
L
Leser
Dlaczego trzeba odtajniać? treść jest ogólnie znana nie tak jak umowa na zarządzanie odcinkiem A4 zarządzany przez Stalexport
D
Dupiewo
To co się działo u Sowy i przyjaciół zeszło na poziom gmin. Inwestor potwierdzał nieprawdę i występował jako autor KIP. Gmina Dopiewo chętnie w to uwierzyła, a wróble ćwierkają, że powstał w urzędzie. Były protesty, więc RDOŚ i gmina przesunęły wytwórnię mas bitumicznych w inne miejsce, niż
wskazywał wniosek inwestora. To lex Dolata.
F
FX/2000
Aż się pofatygowałem na strony KRS. Otóż wykonawca robót na A2 to firma, która ma kapitał zakładowy w wysokości 5 tysięcy złotych (parę flaszek dobrej whisky). Udział w tej "spółce" ma Kulczyk Investments oraz firma z Niemiec.

Wiem, że 95% naszego społeczeństwa to ignoranci marzący tylko o tym, aby napełnić żołądek tanią strawą oraz zapić to jeszcze tańszą wódką. Ale reszta (5%) nie da się omamić 500+ i innymi ściemami PiS. Dlatego zapytuję: dlaczego Ziobro wciąż nie odtajnił umowy na A2?
Wróć na i.pl Portal i.pl