Autostrada A18 z Niemiec będzie przebudowana. Spękane płyty zastąpi asfalt [TERMINY]

JEW
Fatalny stan autostrady A18 - jezdnia południowa Fot. Mariusz Kapala / Gazeta Lubuska
Kierowcy jeżdżący z Berlina do Polski i w drugą stronę latami czekali na tę decyzję. Wreszcie postanowiono o przebudowie południowej jezdni autostrady A18, która w ten sposób nazywana jest tylko umownie. Ze względu na fatalny stan południowej jezdni w terenie obowiązuje oznaczenie tej drogi jako DK18 na terenie Dolnego Śląska i województwa lubuskiego. Mowa o odcinku od Golnicy do przejścia granicznego w Olszynie. Kawałek za Golnicami A18 łączy się z autostradą A4.

- To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna – Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży - mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. - Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną. Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy - dodaje.

Po ocenie potrzeb inwestycyjnych w skali całego kraju, mając też na uwadze dostępne środki finansowe w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), Minister Infrastruktury podjął decyzję o skierowaniu do realizacji inwestycji polegającej na budowie południowej jezdni autostrady A18 w. Olszyna – węzeł Golnice.

Zadanie obejmuje budowę ponad 70 km nowej jezdni autostrady. Zakres prac na odcinku w. Olszyna – w. Golnice (przebudowa jezdni południowej) obejmuje m.in.:

  • dostosowanie istniejącego układu drogowego do parametrów autostrady,
  • budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
  • modernizację węzłów autostradowych,
  • budowę dwóch dróg powiatowych, budowę dróg poprzecznych i podłużnych (dojazdowych),
  • budowę Obwodu Utrzymania Autostrady,
  • budowę systemów utrzymania i zarządzania autostradą,
  • budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej,
  • budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska (w tym przejść dla zwierząt), zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych
  • ochronę dóbr kultury.

Jakich terminów mają się spodziewać kierowcy?
Ogłoszenie przetargów dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 r. Oddanie do ruchu poszczególnych odcinków południowej jezdni A18, z uwagi na różny stopień zaawanasowana prac przygotowawczych, jest planowane w latach 2021-2023.

Przypomnijmy, że na tym odcinku w 2007 r. dobudowano jezdnię północną o parametrach autostrady i ruch poprowadzono oddzielnie dla każdego kierunku.

Wideo

Materiał oryginalny: Autostrada A18 z Niemiec będzie przebudowana. Spękane płyty zastąpi asfalt [TERMINY] - Gazeta Wrocławska

Komentarze 65

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mike 51

Bawarczyca jadacy do Polski mysla pewno, za Hitlera przed 80 laty byla to normalna autostrada. Polacy przez 70 lat nie moga zrobic 70 km z niemiec do Polski. Z Polski do Niemiec ist ordnung.

o
oskubany

GDDKiA zapomniała dodać że do niby ogłoszonego przetargu na A 18 już wydała na ten odcinek
od 2007r do ogłoszenia przetargu ponad 250 Milionów polskich zł SŁOWNIE PONAD DWIEŚCIE PIĘĆDZIESIĄT MILIONÓW ZL a potem się dziwimy ze tak drogie są u nas autostrady .ciekawe ile jeszcze będzie kosztować te 70 KM na ile nas jeszcze nacią gnom jako społeczeństwo i dotacje unijne

s
seta

a teraz pis ponad 3 lata i tez nic sie nie zmienilo!!! a i tak tego nie zrobia

S
Sąsiad

Głupie 70 km stanowi problem. Tu już nie chodzi o komfort jazdy, czy czyjś interes. Blisko są wsie. Już dawno powinien być ekran w Kałkach. Pękają ściany,a pędzący po zwichrowanych płytach tir, zwyczajnie łeb urywa. Pora o jakieś odszkodowanie wystąpić, bo nauczyli się tylko kasę brać i ludziom na głowę srać. Niech zamkną calkiem,albo zrobią drogę z prawdziwego zdarzenia. Chyba, że się następnej wojny spodziewają i im się nie opłaca .

e
eryk14
W dniu 11.08.2018 o 00:20, Gandharwa napisał:

A skąd wiadomo że ta jezdnia będzie asfaltowa? druga (nowa) jest betonowa byłoby dziwnie gdyby dwie jezdnie były robione w różnym standardzie - to ma wpływ na zimowe utrzymanie etc...

najpierw niby naprawia te A18 a potem moze sie wezma za przebudowe odcinka A4 

wroclaw-krzyzowa do 3 pasow w kazda strone,wtedy dopiero tam beda korki,

 

czytajac forum  z wroclawia to nawet sami mieszkancy sie smieali ze poniemieckie wiadukty ktore maja ponad 70 lat to sa w bardzo dobrym stanie technicznym a te budowanie  obednie to po 10 laatach czesto nadawaja sie do rozbiorki.

 

takie teeksty sa na fforach po wyszukiwaniu frazy-

--przebudowa A4 do 3 pasow

e
eryk14
W dniu 11.08.2018 o 00:20, Gandharwa napisał:

A skąd wiadomo że ta jezdnia będzie asfaltowa? druga (nowa) jest betonowa byłoby dziwnie gdyby dwie jezdnie były robione w różnym standardzie - to ma wpływ na zimowe utrzymanie etc...

moi znajomi z rejonu hanower-celle tam czesto jezdza,

do polski jada przez lipsk-drezno gdyz nie beda czego urywac na tych najdluzszych schodach w europie,

natomiastjadac spowrotem to jada po tej A18-dk18,

jadac od golnice to naliczyli kilka zwezen  do jednego pasa obejmujacych 7-8 zarwanych wiaduktow na poludniowej jezdni

"500+ na KAŻDE dziecko"

Przecież PiSlamiści kłamią 24godziny na dobe. A do tego jeszcze kradną jak NIKT przed nimi!!!

G
Gość

!

G
Gross Roze.n był blisko

z Polski na tę drogę

A
Anonim

wtedy rządziła PO od 2007 roku i to ona zapomniała

T
Taki

która dotrzymuje słowa

M
Myśl Królewska

dziś liczy sie opanowanie ekonomiczne Państwa (hipery i inne firmy nie płacące podatków w Polsce), naciski na sadownictwo, aby pozostało jak było, gdzie żadna firma zagraniczna nie przegrała procesu sądowego z polską firmą.

---

Rośnie popyt na inwestycje, to ceny rosną. Wbrew temu, co sądzą kurwinowcy, rynek zamówień publicznych też jest rynek i też się rządzi prawami rynku.

t
tubylec

Jak na razie to rządy PO-PSL zrobiły znacznie więcej autostrad i dróg szybkiego ruchu niż inne partie. A na płatne były tylko zapowiedzi, wiedziałbyś, gdybyś mieszkał w Polsce a nie w Rosji.

t
tubylec

... nie mielibyśmy 45-letniej zapaści.

Dodaj ogłoszenie