Arriva zawiesza oddział w Sędziszowie Małopolskim. Na Podkarpaciu z rozkładu jazdy zniknie prawie 50 połączeń

Agata Flak
Z rozkładów autobusowych na Podkarpaciu znikną kolejne połączenia firmy Arriva.
Z rozkładów autobusowych na Podkarpaciu znikną kolejne połączenia firmy Arriva. Grzegorz Olkowski / Polska Press
Arriva likwiduje swój oddział w Sędziszowie Małopolskim. Z rozkładów autobusowych zniknie prawie 50 połączeń.

Powodem rozwiązania bazy Arrivy w Sędziszowie Małopolskim są wysokie koszty funkcjonowania tego przedsiębiorstwa - rosnące ceny paliwa i ubezpieczenia autobusów, spadek liczby pasażerów, a także jak twierdzi przewoźnik nieuczciwa konkurencja.

- Arriva wprowadziła w życie wiele działań restrukturyzacyjnych mających na celu utrzymanie przewozów, m. in: reorganizację siatki połączeń, oszczędności na kosztach, optymalizację wykorzystania majątku - niestety bezskutecznie. Oddziały nadal przynoszą duże straty, które pogłębiają się z roku na rok - informuje Joanna Parzniewska z biura prasowego Arriva.

Działalność przewozową w Sędziszowie Małopolskim Arriva zakończy 30 czerwca 2019 roku.

- O decyzji poinformujemy niezwłocznie po jej podjęciu dając wszystkim uczestnikom tego procesu czas na przygotowanie się do tej niełatwej zmiany - tłumaczy rzecznik prasowy.

Sytuacją zaniepokojone jest Podkarpackie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji.

- Z niepokojem przyjęliśmy oświadczenie zarządu spółki Arriva Bus Transport Polska o zawieszeniu działalności oddziału w Sędziszowie Małopolskim - czytamy w liście otwartym wysłanym do marszałka województwa, Władysława Ortyla.

Jak twierdzi prezes stowarzyszenia, lokalna komunikacja publiczna właśnie przechodzi kryzys.

- Znamy sytuację z Bieszczadów, gdzie spółka Arriva zawiesiła swoją działalność pozbawiając mieszkańców dziesiątek połączeń, które do tej pory nie zostały przywrócone. Nie najlepiej wygląda sytuacja PKS w Przemyślu. Znamy także sytuację z PKS z Rzeszowa, gdzie zawieszono niektóre kursy autobusowe. Teraz dochodzi Sędziszów Małopolski - wymienia Dominik Bąk, prezes zarządu PSMK.

Według prezesa pomóc w kryzysie powinien marszałek województwa podkarpackiego.

- Wzywamy samorząd wojewódzki do podjęcia natychmiastowych działań ze współpracy z powiatami ropczycko-sędziszowskim, strzyżowskim, kolbuszowskim i rzeszowskim oraz gminami bezpośrednio lub pośrednio dotkniętymi problemem - czytamy dalej w liście.

- Rozwiązaniem patowej sytuacji jest np. stworzenie wojewódzkiej spółki komunikacyjnej, która działałaby podobnie, jak koleje regionalne - podpowiada Bąk.


ZOBACZ TEŻ: W Sędziszowie Małopolskim koło Rzeszowa uroczyście otwarto zakład firmy Safran

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: Arriva zawiesza oddział w Sędziszowie Małopolskim. Na Podkarpaciu z rozkładu jazdy zniknie prawie 50 połączeń - Nowiny

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wyawlic
Zmienić zarząd!!! I wszystko będzie dobrze! Wywalić te komune stamtąd w pień - każdego i wszystko wróci do normy! Jak to możliwe że NIKT paliwa tam nie kontrolował! Autobusy"palily"ile chciały-był gość przez chwilę co pilnował tego to się bali kraść paliwo ale oczywiście szybko go wywalili bo oczywiście jak stara gwardia sobie nie pozwoli na to żeby ich ktoś kontrolował-ropa musi być spuszcza a żeby se kiero dorabial. Śmiechu warty Ci cali kierownicy tam z prlu. Myślę że jeden człowiek jest w stanie to dźwigać - oczywiście z nową ekipa do pracy a tych niby kierowników, Panią kierownik - do siana bo na niczym więcej się nie znają
K
Kurka
Kurrrrka wodna, gdzie my chłopy tera będzymy ropy do ciągników spuszczac, ale nos załatwili. Kurla pasatem tyz nie pojedzie, tako dobro robota była, pensja słabo ale w ropie my se trzy pensje odrabialy, może kto wie o jakiej robocie na kierowcę? Pynsjo może być mała, byleby do zbiornika nikt nie zaglundol.
G
Gość
W dniu 06.12.2018 o 17:37, Adi napisał:

Do tego doprowadziły rządy PO sprzedano za grosze francuskim spółkom przedsiębiorstwa państwowe z w miarę nowym taborem a makrony opylily grunty w centrum miast za niezła kasę i zaoraly transport publiczny przy okazji zwalniając ludzi.

Co ty bajdurzysz,PO już 3 lata nie rządzi. Kto sprzedał i co sprzedał,podaj przykłady.

A
Adi
Do tego doprowadziły rządy PO sprzedano za grosze francuskim spółkom przedsiębiorstwa państwowe z w miarę nowym taborem a makrony opylily grunty w centrum miast za niezła kasę i zaoraly transport publiczny przy okazji zwalniając ludzi.
j
j
W dniu 06.12.2018 o 13:01, ambroży napisał:

Napisz,kto ci przeszkadza w "ruszaniu głową" i w rozkręceniu interesu transportowego. Radzenie innym niczego nie powoduje.Załóż firmę,weź preferencyjny kredyt / są takie dostępne/ i pracuj na swoim. Jeszcze dasz zatrudnienie mniej kumatym od ciebie.

już własnie to zrobiłem dwa lata temu Ambroży ..

p
pasażer

komunikacja publiczna to najbardziej zaniedbana dziedzina w tym rzekomo mieście innowacji; obraz dworca pks to podróż w przeszłość w czasy głębokiego prl-u a stan skomunikowania miejscowości to chyba czasy powojenne; coraz więcej miejscowości pozbawionych jest połączeń autobusowych i to nie jakieś kresy czy Bieszczady a nawet 20-30km od Rzeszowa mieszkańcy wielu miejscowości nie mają możliwości dojazdu do miasta co najmniej przez okres wakacyjny bo luksusem okazują się 3 połączenia na dobę autobusów szkolnych; to WIELKI WSTYD zarówno dla prezydenta Rzeszowa, wojewody, marszałka i samorządowców, którzy na ten problem spojrzą niestety z troską dopiero za 4 lata bo załapali się dopiero na 5-letnią kadencję

r
rRr

na co może liczyć przewoźnik ograniczając liczbę kursów do 3-4 na dzień??? że mu pasażerów przybędzie?? jakim cudem? to wręcz wyrzucanie pasażerów do konkurencji, skoro ma ona znacznie więcej kursów w ciągu dnia to i sens ma zakup biletu miesięcznego a to oznacza stałego klienta i finansowanie "z góry"; autobusy parkowały z kierowcami godzinę albo i dłużej na przystanku po każdym kursie a "zarząd" się dziwi, że dochodów nie ma

c
ccc
W dniu 06.12.2018 o 12:11, Joe napisał:

Najlepiej zamknąć... Jako były pracownik Arrivy z całą odpowiedzialnością mogę napisać że doprowadziła do tego cała brygada tam zarządzająca! Stare komunistyczne zasady, tak było 30lat temu i było dobrze a czego teraz jest nie dobrze... Proponuje zapytać np Pana Chmielarskiego jak w ogóle prowadzić taki biznes lub zatrudnić ludzi do tego a nie stare rukwy zdziwione że to padło, mam na myśli obecną Pania kierownik.. Wszędzie brakuje transportu publicznego a Arriva się zamyka - szok!! ZATRUDNIJCIE LUDZI Z WIEDZa JAKA KOLWIEK to postawią to na nogi a cała stara załoga paść krowy i tyle. Wystarczy ruszyć głową trochę,nie tylko udawać że się ma wiedzę i chować po kątach cicho na zarządzie. Myślę że każda firma transportowa się z Was śmieje, każdemu brakuje rąk do pracy, kierowców a Wy mieliście nadmiar i nie poradziliscie sobie... Szok

zgadzam się z tym absolutnie; to nie pasażerowie są winni tylko zarządy, które w ząb się nie znają na tym czym zarządzają!!! oddział mielecki był chyba najsolidniejszym przewoźnikiem za czasów wcześniejszych właścicieli i co??? jakieś głupie zmiany rozkładu, zmiany dworca w Rzeszowie, puszczanie autobusów w odstępach 5 minut (w godzinach kiedy woziły powietrze) i lipa!! to wyglądało wręcz na celowe działanie bo zupełnie pozbawione logiki, co przyznawali także kierowcy

w
www

zaczyna się wyciąganie rąk po dopłaty!!! to skutek zapowiedzi rządu o pieniądzach na połączenia lokalne i teraz wszyscy nieudacznicy będą chcieli szantażem wymusić dopłaty bo i kalendarz wyborczy temu sprzyja

o
olo

Marcel już zaciera ręce :)

a
ambroży
W dniu 06.12.2018 o 12:11, Joe napisał:

. Wystarczy ruszyć głową trochę,nie tylko udawać że się ma wiedzę i chować po kątach cicho na zarządzie. Myślę że każda firma transportowa się z Was śmieje, każdemu brakuje rąk do pracy, kierowców a Wy mieliście nadmiar i nie poradziliscie sobie... Szok

Napisz,kto ci przeszkadza w "ruszaniu głową" i w rozkręceniu interesu transportowego. Radzenie innym niczego nie powoduje.Załóż firmę,weź preferencyjny kredyt / są takie dostępne/ i pracuj na swoim. Jeszcze dasz zatrudnienie mniej kumatym od ciebie.

J
Joe
Najlepiej zamknąć... Jako były pracownik Arrivy z całą odpowiedzialnością mogę napisać że doprowadziła do tego cała brygada tam zarządzająca! Stare komunistyczne zasady, tak było 30lat temu i było dobrze a czego teraz jest nie dobrze... Proponuje zapytać np Pana Chmielarskiego jak w ogóle prowadzić taki biznes lub zatrudnić ludzi do tego a nie stare rukwy zdziwione że to padło, mam na myśli obecną Pania kierownik.. Wszędzie brakuje transportu publicznego a Arriva się zamyka - szok!! ZATRUDNIJCIE LUDZI Z WIEDZa JAKA KOLWIEK to postawią to na nogi a cała stara załoga paść krowy i tyle. Wystarczy ruszyć głową trochę,nie tylko udawać że się ma wiedzę i chować po kątach cicho na zarządzie. Myślę że każda firma transportowa się z Was śmieje, każdemu brakuje rąk do pracy, kierowców a Wy mieliście nadmiar i nie poradziliscie sobie... Szok
Wróć na i.pl Portal i.pl