Andy Isherwood: Polski rynek liczy się bardzo dla AWS ( Amazon Web Services).

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
materialy prasowe
Polskie firmy firmy były jednymi z pierwszych klientów na usługi chmurowe na Starym Kontynencie.

O tym jaką rolę odgrywa Polska w AWS ( Amazon Web Services), czym AWS różni się od innych dostawców rozwiązań chmurowych i czy chmura AWS jest bezpieczna rozmawiamy z Andy Isherwoodem, dyrektorem zarządzającym EMEA (Europa, Bliski Wschód I Afryka) w AWS.

Jaką rolę odgrywa Polska z punktu widzenia AWS? Czy nasz rynek ma dla was potencjał?

Zdecydowanie! Gdy AWS powstało w 2006 roku, to właśnie firmy z Polski były jednymi z pierwszych klientów na usługi chmurowe w Europie. Tutejsi klienci używają AWS do wielu celów, od uruchamiania środowisk programistycznych i testowych, przez analizy dużych zbiorów danych, aplikacje mobilne i webowe, a kończąc na aplikacjach biznesowych dla przedsiębiorstw i aplikacjach o znaczeniu krytycznym.
Wśród klientów AWS jest aktualnie część z najbardziej znanych firm w Polsce, takich jak Applica, Brainly, Cardprotec, Clearcode, Edrone, Interia, PLL LOT, Maspex, Meble VOX, PGS Software, Ringier Axel Springer Polska, SecurionPa, Śnieżka czy Vivid Games. Nasz zespół w Warszawie składający się ze specjalistów wielu dziedzin pomaga polskim firmom migrować ich aplikacje do usług AWS lub budować całkowicie nowe aplikacje w chmurze AWS.
Mamy także Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku. To miejsce przeznaczone dla zespołów programistów, którzy dostarczają innowacyjne rozwiązania na rzecz produktów i usług Amazon na całym świecie. Jedną z tych usług jest Amazon Polly, usługa zamiany tekstu na mowę Text-To-Speech (TTS), z której to technologii korzysta asystent głosowy Amazon Alexa.
Ponadto dysponujemy lokalną infrastrukturą w Polsce. Posiadamy w Warszawie lokalizację Amazon CloudFront, czyli naszą sieć, która bezpiecznie i przy niskim opóźnieniu dostarcza na przykład dane, zdjęcia czy filmy klientom na całym świecie. Z kolei AWS DirectConnect pozwala ustanowić bezpośrednie połączenie sieciowe z serwerowni klientów do serwerowni AWS. Co więcej, widzimy duże zainteresowanie AWS Outposts, usługą umożliwiającą naszym klientom wstawienie „kawałka” infrastruktury AWS do własnych centrów danych.

Jaka jest główna różnica pomiędzy AWS a innymi dostawcami rozwiązań chmurowych? Co jest szczególnie innowacyjnego w AWS?

Klienci docenili, że kultura AWS jest naprawdę inna. Jeśli start-up, korporacja lub instytucja rządowa zamierza współpracować z dostawcą infrastruktury, zazwyczaj jest to długoterminowa decyzja i niewątpliwie chcą przy tym zrozumieć, co jest wyjątkowego w kulturze lub wybranym przez nich partnerze biznesowym. Mogę wymienić trzy wyróżniki AWS. Po pierwsze, jesteśmy skoncentrowani na kliencie. I choć wiele firm tak mówi, tylko nieliczni to rzeczywiście robią. Większość dużych firm technologicznych koncentruje się na konkurentach. Obserwują to, co robią i próbują zrobić coś lepszego. To może być bardzo udana strategia, ale to po prostu nie jest nasze podejście. 90 proc. tego, co tworzymy, zależy od tego, co mówią nam klienci, a pozostałe 10 proc. to nasze dodatkowe pomysły, także na podstawie informacji zwrotnych od klientów.
Po drugie jesteśmy innowatorami. Większość dużych firm technologicznych straciła wolę i tzw. technologiczne DNA do odkrywania wciąż nowego. Nabywają oni na rynku większość swoich innowacji i taka strategia może działać, ale to nie nasza droga. Lubimy zatrudniać innowatorów, którzy obserwują złe doświadczenia klientów, a następnie zastanawiają się jak wymyślić je na nowo. W przestrzeni, która zmienia się tak szybko jak chmura, aby współpracować z firmą, która ma największą funkcjonalność, najszybszą iterację zmian, ma największą społeczność klientów i partnerów, oraz od początku miała wizję chmury bez konieczności przejęć innych firm, to jest to atrakcyjne rozwiązanie.
Po trzecie jesteśmy zorientowani na długoterminowe relacje. Nasi pracownicy nie pojawiają się u drzwi klientów na dzień przed końcem kwartału czy roku i nie próbują namówić ich do zakupu naszych usług, aby wypracować lepszy wynik za dany okres. To jeden z powodów, dla którego firma Intuit nominowała AWS dostawcą roku, a Splunk mianował nas swoim kluczowym partnerem kilka lat z rzędu. Takie przykłady wiele mówią na temat tego, że współpracujemy w inny sposób. Staramy się zbudować długoterminowe relacje i biznes, który przetrwa nas wszystkich.
Przykładem, który łączy to wszystko, jest nasza usługa o nazwie AWS Trusted Advisor. Przyglądamy się wykorzystaniu naszych zasobów przez klientów, a jeśli jest ono nieefektywne, sugerujemy, aby nie wydawać tych pieniędzy. Dzięki doradzaniu jak wydawać bardziej ekonomicznie, przyczyniamy się do oszczędności rzędu setek milionów dolarów dla naszych klientów każdego roku. Ile firm technologicznych dzwoni do swoich klientów i zachęca do ograniczenia wydawanych u nich pieniędzy? Niewiele. Kiedy zaczęliśmy to robić, ludzie myśleli, że to taki trik, ale jeśli rozumie się naszą kulturę - ma to sens, ponieważ nie chcemy zarabiać na klientach, chyba że sami uzyskają wartość. Chcemy na nowo odkryć te doświadczenia, które nie były zbyt dobre dla klientów w ciągu ostatnich dekad.

Czy chmura AWS jest bezpieczna? W jaki sposób minimalizujecie zagrożenia dla swoich klientów?

Tak, a bezpieczeństwo zawsze będzie naszym najwyższym priorytetem. Analizując chmurę AWS można dostrzec, że stosujemy te same standardy bezpieczeństwa, jakie można znaleźć w tradycyjnym centrum danych. Obejmują one fizyczne bezpieczeństwo centrum danych, oddzielenie sieci, izolację sprzętu serwera, izolację pamięci i wiele innych. Stosujemy ponadto model współdzielonej odpowiedzialności z klientem. AWS zarządza i kontroluje komponenty poczynając od systemu operacyjnego hosta i warstwy wirtualizacji aż do fizycznego bezpieczeństwa obiektów, w których działają usługi, a klienci są odpowiedzialni za tworzenie bezpiecznych aplikacji. Zapewniamy szeroki wybór najlepszych praktyk budowania aplikacji, narzędzi do szyfrowania i wiele nnych funkcjonalności, które można wykorzystać w zapewnianiu bezpieczeństwa na poziomie aplikacji. Ponadto partnerzy AWS oferują setki narzędzi, które pomagają klientom osiągnąć ich cele: bezpieczeństwo sieci, zarządzanie konfiguracjami, kontrolę dostępu i szyfrowanie danych.
Chmura AWS zapewnia najszerszy zestaw usług bezpieczeństwa i szyfrowania, aby umożliwić pełną kontrolę nad danymi. Obecnie oferujemy ponad 200 funkcjonalności związanych z bezpieczeństwem, zgodnością i nadzorem, a także ponad 100 usług, w których umożliwiamy szyfrowanie danych. Uzyskaliśmy szereg międzynarodowych certyfikatów, takich jak ISO 27001, ISO 27017 (bezpieczeństwo w chmurze), ISO 27018 (prywatność) i ISO 9001, który jest przeznaczony głównie dla firm branży medycznej, dla motoryzacji i lotnictwa.
Klienci AWS są zawsze właścicielami danych i kontrolują swoje dane, mają możliwość szyfrowania, przenoszenia, czy kasowania danych zgodnie ze swoimi politykami bezpieczeństwa.

Jaki jest następny krok w zakresie rozwoju cloud computing w EMEA?

Na naszej pierwszej konferencji AWS Summit w Warszawie dla Europy Środkowo-Wschodniej, która odbyła się pod koniec maja 2019 roku z udziałem ponad 2500 osób, jeden z największych banków w Czechach (MONETA Money Bank) opowiadał o swojej podróży do chmury i o tym w jaki sposób banki mogą być bezpieczniejsze w chmurze w porównaniu z własnymi centrami danych. Polskie firmy, takie jak PLL LOT, Śnieżka i Ringier Axel Springer Polska używają AWS do aplikacji o znaczeniu krytycznym. Co więcej, także nasze polskie start-upy, takie jak Brainly, Codewise, edrone, Applica i Vivid Games, korzystają z usług AWS, aby szybciej wprowadzać innowacje, oszczędzać koszty i skalować się na całym świecie.
Jednym z przykładów wartych przybliżenia jest polski start-up Applica.ai, który oferuje rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów wymagających zrozumienia tekstu. Firma ta opracowuje algorytmy przetwarzające nieustrukturyzowany tekst. W oddziałach w Polsce, Wielkiej Brytanii i USA, Applica oferuje rozwiązanie Robotic Text Processing, które automatyzuje procesy wymagające zrozumienia tekstu, takie jak weryfikacja wiarygodności kredytowej i obsługa klienta, które wymagają nie tylko samego zrozumienia, ale i klasyfikacji oraz porównania dużych fragmentów tekstu. Applica wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatycznego i precyzyjnego filtrowania kluczowych informacji z obszernych fragmentów tekstu dokumentów w ciągu kilku sekund.
Korzystając z instancji Amazon P3, Applica przetwarza ponad 300 000 skomplikowanych dokumentów prawnych miesięcznie przy jednoczesnym przestrzeganiu globalnych standardów bezpieczeństwa związanych z danymi osobowymi. Korzystając z usługi Applica opartej na sztucznej inteligencji w AWS, użytkownicy mogą skrócić czas przetwarzania dokumentów nawet o 90 procent. Korzystając z AWS, Applica może łatwo skalować do 10-krotności normalnego obciążenia, aby poradzić sobie ze zwiększoną aktywnością na systemach stron internetowych swoich klientów. Bez zainstalowanej skalowalnej infrastruktury AWS nie byłoby to możliwe.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl