ALETEIA.PL: Pierwszy lifestylowy portal inspirujący się wartościami chrześcijańskimi

Eliza Stępień AIPZaktualizowano 
fot. Eliza Stępień
Od lipca na polskim rynku zaczął debiutować pierwszy w Polsce lifestylowy portal aleteia.pl oraz magazyn FOR HER z chrześcijańskimi korzeniami. Skierowany do osób w wieku 25-40 lat proponuje chrześcijańską wizję rzeczywistości.

Aleteia.pl - adresowany głównie do osób w wieku 25-40 lat na każdym etapie życia - poprzez prosty jeżyk oraz inspirujące historie chce zbudować wśród czytelników zainteresowania kwestami duchownymi, naśladując w ten sposób obecnego papieża Franciszka. Jego celem jest promocja wartości chrześcijańskich, rozumiane jako szacunek ludzi i szerzenie dobra we współczesnym świecie, zgodnie z Ewangelią. Treści lifestylowe mają przyciągnąć tych, którzy nie należą do zwolenników mediów katolickich. Wśród autorów współpracujących z For Her są znani dziennikarze m.in. Tessa Capponi-Borawska i Szymon Majewski, a także popularni blogerzy jak Jola Szymańska, czyli Hipster Katoliczka.

Portal o katolickich korzeniach, prowadzony przez ludzi świeckich dotychczas komunikował się w sześciu językach (angielskim, francuskim, włoskim, arabskim, portugalskim oraz hiszpańskim). Nazwa portalu pochodzi od greckiego słowa ALETHEIA, czyli jawne, nieskryte.

Na stronie aleteia.pl dostępny jest również e-magazyn FOR HER. Przeznaczony jest dla kobiet, które szukają harmonii i chcą prowadzić życie w zgodzie z duchowością chrześcijańską. Celem autorów magazynu jest, by w świecie magazynów on-line, był on elektronicznym odpowiednikiem najlepszych międzynarodowych czasopism dla kobiet. W FOR HER można znaleźć felietony oraz wywiady ze znanymi ze świata show-biznesu ludźmi, a także artykuły z dziedziny psychologii, szeroko pojętej sztuki życia. Można obejrzeć również zdjęcia związane z modą, urodą, dekoracją wnętrz, kulturą, a nawet kuchnią.

Na czele magazynu, jako dyrektor wydań międzynarodowych, stanęła twórczyni polskiej edycji „Elle” – Marzena Wilkanowicz-Devoud. - For Her jest dowodem na to, że świat chrześcijańskich wartości nie kłóci się z radością życia i zamiłowaniem do dobrego stylu – tłumaczy.

Funkcje redaktora naczelnego powierzono dziennikarce, która 24 lata pracowała dla TVP Kraków. - Zobaczyłam amerykańską wersję For Her, zaczęłam czytać artykuły i wiedziałam,że to coś dla mnie. To były pytania, które właśnie sobie zadawałam, odpowiedzi, których szukałam. Zmieniłam pracę. - wyjaśnia.

Jak wynika z badania CBOS przeprowadzonego w maju wśród 1100 dorosłych mieszkańców Polski, strony religijne odwiedza 15 proc. polskich internautów. To w większości osoby praktykujące, dla których surfowanie w internecie jest uzupełnieniem aktywności religijnej poza siecią. Rośnie jednak liczba osób niewierzących, które zaglądają na religijne serwisy.

Z badania, jakie CBOS przeprowadził wśród polskich internautów wynika, że użytkownicy religijnych serwisów stanowią mniejszość wśród ankietowanych – ok. 15 proc. osób, które wzięły udział w sondażu. Kobiety, które deklarują religijną aktywność w sieci stanowią 16 proc. badanych, zaś mężczyźni – 14 proc. Z portali religijnych korzystają osoby w wieku 45–54 lat, a także 25–34 lata. Najmniej wśród ich użytkowników jest osób z przedziału wiekowego 35–44 lata oraz starszych.

W odróżnieniu od wyników z poprzednich lat, najnowsze badania pokazują, że użytkownicy treści religijnych w sieci to przede wszystkim mieszkańcy dużych miast (21 proc. z miast liczących 100–499 tys. mieszkańców). Respondenci mieszkający na wsi najrzadziej deklarowali korzystanie z witryn religijnych. Odsetek korzystających z portali religijnych rośnie wraz z poziomem wykształcenia respondentów (21 proc. ankietowanych z wyższym wykształceniem).

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3