1/6
5 faktów o RODO, które będą miały na Ciebie wpływ
fot. pixabay

5 faktów o RODO, które będą miały na Ciebie wpływ

2/6
1) RODO w służbie zdrowia...
fot. pixabay

1) RODO w służbie zdrowia
Zmiany w polityce prywatności odczujesz m.in. na wizycie u lekarza. Specjalista czy lekarz rodzinny nie powinien mieć kart pacjentów na stole, tak żeby pacjenci nie mogli dowiedzieć się kto odwiedzi gabinet po nas.

W przychodniach zmianie mogą ulec także tabliczki na drzwiach lekarzy. RODO chroni nasze dane, ale także naszą prywatność w przestrzeni publicznej. Z tego powody po 25 maja przychodnie będą musiały rozważyć usunięcie specjalizacji lekarzy z tabliczek na gabinetach. Teraz nie będzie można już łatwo stwierdzić „za czym kolejka stoi?”

3/6
2) RODO w pracy...
fot. pixabay

2) RODO w pracy
RODO to wielka zmiana w ochronie prywatności w miejscu pracy, a także w systemie zatrudnienia. Po wejściu w życie rozporządzenia kandydat na rozmowie kwalifikacyjnej pracodawca nie będzie mógł pozyskać innych danych na temat pracownika niż te, na których wykorzystanie się zgodził.

Pracodawca będzie zobowiązany do poinformowania pracownika o wglądzie w prywatne konta na portalach społecznościowych.

"W związku ze zmianami pracodawca będzie miał obowiązek poinformowania pracowników o takich działaniach. Niezgodne z prawem będą tego rodzaju aktywności, prowadzone bez zgody pracownika, a także wykorzystanie pozyskanych w ten sposób, niekorzystnych informacji o zatrudnionych" – podało ministerstwo.

4/6
3) RODO w zakupach internetowych...
fot. pixabay

3) RODO w zakupach internetowych
Rozporządzenie RODO gwarantuje pełną i ciągłą możliwość do wglądu i zmieny sdanych, którymi podzielił się z daną firmą, marką, sewisem. Włącznie z prośbą o przeniesienie danych do innego operatora.
Najważniejsza zmiana dotyczy profilowania, a więc zautomatyzowanej oceny użytkownika pod kątem jego zachowań na stronie, która później pozwala na lepszy dobór reklam. W ramach nowego rozporządzenia każdy klient czy użytkownik będzie miał prawo odmówić profilowania. W teorii oznacza to, że klient, który odmówi profilowania będzie odporny na reklamy butów, które dzień wcześniej oglądał e jednym z populrnych sklepów internetowych. Stanie się tak dlatego, że w momencie odmowy profilowania klient nie może mieć podłączonych kodów śledzących, które zapamiętują jego wybory.

Pozostały jeszcze 2 zdjęcia.

Polecamy

Pokaz siły NATO pod nosem Rosji

Pokaz siły NATO pod nosem Rosji

Tylko niektórzy politycy w majówkę odpoczną. Znamy ich plany

TYLKO U NAS
Tylko niektórzy politycy w majówkę odpoczną. Znamy ich plany

Oto plany polityków na majówkę. Nie wszyscy będą odpoczywać

TYLKO U NAS
Oto plany polityków na majówkę. Nie wszyscy będą odpoczywać

Zobacz również

Pożar kamienicy. Nie żyje jedna osoba

Pożar kamienicy. Nie żyje jedna osoba

Księgowa przed komisją śledczą ds. Pegasusa. Zaszokowała odpowiedziami

Księgowa przed komisją śledczą ds. Pegasusa. Zaszokowała odpowiedziami