3 sprawdzone sposoby na zdrową i gładką skórę

Materiał informacyjny
Piękna skóra to twoja najlepsza wizytówka, dlatego w walce o nią warto wytoczyć ciężkie działa. Jednak żadnym jednorazowym działaniem nie osiągniesz tyle, co regularną i kompleksową pielęgnacją. Jak powinna wyglądać twoja pielęgnacyjna rutyna, abyś zobaczyła efekty? Nasze 3 sprawdzone sposoby na zdrową i gładką skórę to tak naprawdę cały arsenał wskazówek, które pozwolą ci kompleksowo zadbać o cerę. Poznaj 3 filary pielęgnacji, dzięki którym już nigdy nie zobaczysz w lustrze szarej, zmęczonej skóry.

1. Zdrowa skóra to dobrze oczyszczona skóra

Twoja cera nie ma szans rozbłysnąć zdrowym blaskiem, jeśli nie będzie miała kiedy prawdziwie odpocząć – a do tego potrzebne jest oczyszczanie. Rano warto ją oczyścić przede wszystkim z sebum, zaś wieczorem – z makijażu oraz kurzu, pyłów i innych zanieczyszczeń, z którymi skóra miała styczność w ciągu dnia.

Na szary, niezdrowy wygląd skóry mogą wpływać nie tylko szkodliwe substancje osiadające na niej z powietrza czy niektóre drażniące substancje w kosmetykach, lecz także to, co wpływa na nią od wewnątrz – chociażby niezdrowe jedzenie bądź używki (szczególnie papierosy).

Niepokojącym sygnałem mogą być, oprócz szarego odcienia, pojawiające się ciągle wągry i zaskórniki. Dogłębne oczyszczenie skóry jest niezbędne do tego, żeby mogła swobodnie oddychać, odpocząć, ale też wchłonąć odżywcze składniki, które zaserwujemy jej na przykład w kremie.

Jak oczyszczać skórę?

Przede wszystkim regularnie, dwa razy dziennie – rano i wieczorem. Oprócz tego warto pamiętać, że trzeba dbać nie tylko o skórę na twarzy, lecz na całym ciele.

Oczyszczanie skóry twarzy powinno się odbywać dwa razy dziennie – rano i wieczorem.

  • Na początek polecamy jej delikatne przemycie np. płynem micelarnym – pozwoli pozbyć się nadmiaru sebum lub makijażu. Zamiast płynu micelarnego można użyć mleczka oczyszczającego i toniku lub dwufazowego płynu, który szczególnie się sprawdza w przypadku wodoodpornego make-upu. Mleczka lub oleje są polecane szczególnie w przypadku cery suchej, wrażliwej, zaś delikatne żele lub pianki oczyszczające – w przypadku pozostałych rodzajów skóry.
  • Równie ważne jest tonizowanie skóry – to pozycja obowiązkowa i aż dziw bierze, że niektóre z nas wciąż pomijają ten etap. Tymczasem powinnyśmy używać toniku po każdym oczyszczaniu twarzy. Przywraca on skórze równowagę, dbając o jej prawidłowe pH.
  • Od czasu do czasu konieczne jest też peelingowanie – tu już lepiej być ostrożną i nie wykonywać tego zabiegu zbyt często. Warto przejrzeć ofertę peelingów do twarzy z Hebe i spośród nich wybrać takie, które będą dla ciebie najbardziej odpowiednie – do wyboru masz peelingi np. antytrądzikowe, złuszczające, z kwasami, rozświetlające.

Jak właściwie stosować peelingi?

Złuszczamy martwy naskórek m.in. po to, by jego warstwy nie zatykały porów skóry, co mogłoby prowadzić do powstania zaskórników. W przypadku cery tłustej albo ze skłonnością do wyprysków, peeling można wykonywać nieco częściej, ale uwaga – zbyt duża częstotliwość może twoją cerę podrażnić i sprawić, że będzie bardziej podatna na mikrouszkodzenia.

Jak często to robić? To zależy od rodzaju twojej cery oraz od rodzaju peelingu.

  • Peeling drobnoziarnisty można wykonywać nawet codziennie, szczególnie jeśli masz cerę tłustą. W przypadku skóry suchej odpowiednia częstotliwość to raczej około 1-2 razy w tygodniu.
  • Peeling gruboziarnisty stosuje się odpowiednio rzadziej – zgodnie z wytycznymi producenta lub kosmetyczki. Dla cery wrażliwej i naczyniowej najlepszym rozwiązaniem może być działający bardzo delikatnie peeling enzymatyczny. Warto tylko pamiętać o tym, że aby cieszyć się efektami, trzeba go regularnie powtarzać.

Oczyszczanie całego ciała

Skóra na ciele też potrzebuje twojej troski i uwagi. Tutaj szczególnie warto zwrócić uwagę na odpowiedni peeling, którym oczyścisz skórę po kąpieli. Regularne usuwanie cząsteczek martwego naskórka z ciała sprawi, że twoja skóra będzie miała bardziej wyrównany koloryt i pojawi się na niej mniej nieestetycznych niespodzianek.

Ale to nie wszystko – regularne stosowanie peelingu do ciała z Hebe poprawi również mikrokrążenie w skórze, wzmocni jej strukturę, pobudzi ją do szybszej regeneracji, a także odpręży – a to przecież nie jest bez znaczenia, gdy marzy ci się rozświetlona, gładka skóra.

Stopy to podstawa

Marząc o gładkiej skórze, nie można zapomnieć o stopach. Na co dzień dźwigają one ciężar całego naszego ciała, dlatego gdy przestajemy o nie dbać, szybko staje się to widoczne. W stopach znajduje się mnóstwo zakończeń nerwowych, więc nic dziwnego, że masaż stóp jest aż tak relaksujący.

Peeling do stóp z Hebe sprawi, że delikatna skóra stóp będzie oczyszczona i lepiej ukrwiona, a gdy do tego potraktujesz je odpowiednim kremem, twoje stopy będą zrelaksowane i gładkie. Dodatkowo sama czynność ich peelingowania może być niezwykle relaksującym doświadczeniem.

2. Nawilżaj i odżywiaj skórę, aby była gładka

Nawilżanie i odżywianie skóry to kolejne filary pielęgnacji, bez których osiągnięcie promiennej i gładkiej cery jest praktycznie niemożliwe. Sucha skóra nie tylko nie prezentuje się zbyt ładnie, ale też może być szorstka i powodować nieprzyjemne uczucie ściągnięcia.

Odpowiednie nawodnienie

Nawilżanie skóry warto traktować dwojako: od zewnątrz, ale też od wewnątrz. Chodzi oczywiście o picie odpowiedniej ilości wody – nie musi to być tylko woda pita ze szklanki, może to być lemoniada cytrynowa lub ogórkowa, świeżo wyciśnięte soki, warzywno-owocowe koktajle – przy okazji przyswoisz wtedy cenne witaminy. Warto jednak w ramach eksperymentu spróbować zwiększyć ilość wody wypijanej każdego dnia – aby przekonać się, że po pewnym czasie skóra będzie wyraźnie mniej sucha.

Dobre kosmetyki

Oczywiście musisz ją również nawilżać od zewnątrz – w tym celu stosuj produkty, które zatrzymują wodę w skórze. Działają tak kosmetyki natłuszczające, w tym również emolienty – po ich użyciu na naskórku wytarza się cienka powierzchnia, która uniemożliwia odparowywanie wody ze skóry. Ratunkiem dla suchej skóry mogą być również humektanty – czyli kosmetyki zawierające składniki wiążące wodę w skórze, takie jak gliceryna, aloes czy kwas hialuronowy. Ten ostatni wbrew pozorom znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie estetycznej jako wypełniacz, lecz także świetnie sprawdza się właśnie jako składnik kosmetyków nawilżających.

Oprócz tego składniki, którymi warto „karmić” naszą skórę, to m.in. witaminy: A, C, E, B3, B5, nienasycone kwasy tłuszczowe, cynk, różne oleje (np. arganowy, z wiesiołka, jojoba), masło shea, składniki mineralne (wapń, magnez, żelazo).

3. Zadbaj o zdrowie i samopoczucie, a skóra ci się odwdzięczy

Ważna wskazówka w walce o piękną skórę to jej ochrona przed słońcem. Opalanie się jest bardzo przyjemne, ale niestety nie bardzo służy skórze, między innymi mocno ją wysuszając. Dlatego, jeśli już planujesz przebywać na słońcu, koniecznie zabezpiecz skórę kremem z odpowiednim (nie za niskim) filtrem UV.

Co prawda gładka i zdrowa skóra z pewnością poprawi twoje samopoczucie, ale działa to w dwie strony. Jeśli marzy ci się zdrowa, jędrna i pełna blasku skóra, to nie sposób nie podejść do tematu holistycznie – chcąc mieć piękną cerę, musisz czuć się dobrze w swojej skórze, i to dosłownie! Zrób zatem wszystko, żeby choćby małymi krokami zmienić swój styl życia na zdrowszy. Brzmi banalnie, ale może zdziałać cuda.

Od czego zacząć?

  • Wysypianie się to podstawa – dorosły człowiek powinien spać ok. 7-9 godzin dziennie. Jeśli zarwiesz jedną noc, to nic strasznego się nie stanie, ale jeśli będziesz regularnie niedosypiać, to organizm może zacząć ci odmawiać posłuszeństwa, a efekty będzie można zobaczyć gołym okiem (jednym z nich może być np. poszarzała, zmęczona cera).
  • Codzienny relaks – każdego dnia wygospodaruj choćby 15 minut na to, by zrzucić z siebie trochę codziennych stresów. Możesz wypróbować jogę i medytację lub poświęcić ten czas na ciepłą kąpiel albo przeczytanie kilku stron książki.
  • Koniec z toksynami – ogromnym wrogiem pięknej skóry są używki – unikaj jak ognia papierosów, uważaj też z alkoholem, a nawet kawą.
  • Zrezygnuj ze śmieciowego jedzenia – postaw na zbilansowaną dietę i bomby witaminowe – np. pyszne smoothies warzywno-owocowe. Efekty zobaczysz szybciej niż myślisz – odżywianie skóry jest najskuteczniejsze, gdy dostarczasz organizmowi witamin od zewnątrz, ale i od wewnątrz.
  • Dodaj do tego sport – nie musi to być żadna wymyślna dyscyplina ani wyczynowe osiągi. Wystarczą regularne, długie spacery (najlepiej z kijkami), taniec, wspinaczka, pływanie, czy cokolwiek innego, co sprawia ci przyjemność, a jednocześnie daje ci motywację, żeby wstać z kanapy.

Jeśli zaczniesz konsekwentnie wdrażać te wskazówki, z pewnością po pewnym czasie zauważysz różnicę. I to nie tylko w wyglądzie skóry, ale też w swoim samopoczuciu – będziesz się czuła lepiej w swojej skórze i będzie to widać gołym okiem.

Flesz: coraz więcej zachorowań na koronawirusa wśród młodych ludzi

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie